KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KOVIS 13.10

3888. KOVIS 13.10

SIR VON PEE13.3.2008 klo 16:09
Löysinpä minäkin (jätepaperilaatikosta =) uutena kovisten ystävänä vanhan ristikon, jota ei tällä foorumilla oo käsitelty ollenkaan, oliko se niin helppo? Muistaako kukaan enää vihjeitä? Oikea yläreuna ei täyty millään, muuten täynnä.
FATOM (8) ?
AKSAVIA (6) ?
BRITTILEMMIKKI (4) ?
SYLKEE (7) ?
SYNTYI PO POIKA (6) ?
Pääkuvan (polkupyöriä) toisen (tai ensimmäisen, kuinka vaan=) ratkaisulauseen kaks viimeistä sanaa ei myöskään tästä syystä hahmotu...
2. RA13.3.2008 klo 16:33
Muistan osan:

FATOM (6!!) = SAKARI [Fa(n)tom = Sa(n)kari]

AKSAVIA = ALTAAT [(m)aksavia = (m)altaat]

SYNTYI PO POIKA = TRATTA [ilmauksesta 'syntyi poTRA poika' puuttuu TRA eli ilmaus on TRATTA]
3. iso S13.3.2008 klo 16:58
Ei se aivan keskustelutta ohi lipsahtanut.

3636. IS KOVIS 13.10.
ähettäjä Lauri Kultti 13.10.2007 klo 21:03

_http://sanaristikot.fi/keskustelut/index.php?ryhm a=1&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=3636&alku=75&t=k2

Säie löytyy kun antaa googlelle hakusanoiksi (sitaateissa)
"SYNTYI PO POIKA"
4. SIR VON PEE13.3.2008 klo 17:08
Hahahaa, kiitti taas RA!
Kyllä mä tästä kehityn, ku opin tuntemaan nää laatijat paremmin. Nyt meni kuvan ratkaisulauseen eka sana uusiks.

Mulla oli LOS ANGELES!-vihjeen kohdalla ELLEI (niinhän LA lausuttanee), mutta "hyvä" oivallukseni menikin metsään, mikä se sit on?
SOTKU
SOTKU, tulisiko siihen anagrammi eli USKOT?
ISO PÄÄ = RIODEJANEIRO, mikä logiikka?
KEKSIJÄNKIN MUKAAN (5) ? Ei yhtään apukirjainta...
Sit toi PIETILÄN (4) R:llä alkava sana. Reiman vai Sakarin/SAKEN, jommankumman vaimo?
5. SIR VON PEE13.3.2008 klo 17:12
Kiitti, iso S! Mistä löysit säikeen, eipä osunu mun silmään...
6. RA13.3.2008 klo 17:15
En valitettavasti muista enää koko ristikkoa, mutta muistelisin, että tuo SOTKU SOTKU oli kyllä anagrammi, kuten vihjeestäkin jo voi päätellä. Ei tosin arvelemasi USKOT.
7. RA13.3.2008 klo 17:19
LOS ANGELES! saattoi olla ISOLA.

[Eli "ISO LA" - oliko se kirjoitettu tavallista suuremmilla kirjaimilla?]
8. RA13.3.2008 klo 17:39
Muisti palaa pätkittäin...

PIETILÄN taisi olla RAUL.
[Pietilän > Reiman > Raul (eli Raul Reiman)]
9. Masi13.3.2008 klo 20:13
BRITTILEMMIKKI oli muistaakseni APET.
10. Jaska13.3.2008 klo 20:45
SIE VON PEE, säie ei osunut silmääsi, koska se on muut aiheet eli hömppäpuolella. Säikeet vaihtavat joskus mystisesti osastoa, ylläpitokaan ei tienne, miksi.

Vahvistus: LOS ANGELES! oli ISOLA. SOTKU SOTKU on siis anagrammi. Ratkaisusana suunnilleen yhtä yleinen kuin uskot.

KEKSIJÄNKIN MUKAAN. Vihje: lenin.... ja stalin....

ISO PÄÄ - RIODEJANEIRO. Oma tulkinta: Rio de Janeiro on samannimisen, pinta-alaltaan suht. pienen osavaltion pääkaupunki. Osavaltion väestön valtaosa asuu pääkaupungissa, joka siten on "iso pää". Nimen osien yhteen kirjoittaminen tuntui minusta oudommalta kuin vihje.
11. SIR VON PEE14.3.2008 klo 14:14
Kiitti taas opastajille. jotenkin toi ISO PÄÄ ontuu vihjeenä, VIRTAA TAMMIKUUSSA? ois mun yks vaihtoehtoni...

TUKOS taitaa olla se oikea, sotkut voi aiheuttaa tukoksen (viemärissä tai suonissa=)???

Masi: APET on monikko, mutta vihje oli BRITTILEMMIKKI, mulla on siinä ANNE, näinköhän on oikein?

Jaska: Aivot narikassa, siis KEKSIJÄNKIN MUKAAN IN-loppuinenko vai liittyykö itänaapuriin? PUTIN?

Sit vielä toi R:llä ALKAVA TEINI? (7) kysymysmerkin kanssa, hermot menee ku ei raksuta...
En vaan juonnevikani takia pysty heittämään mitään ristikkoa pois, ennenku se on täynnä. Jatkossa meinaan kyllä ostaa kaikki Hesarit (pitää fillaroida kohta ärrälle) ja kovikset (sen saa onneks vierestä lähi-Siwasta =)
12. SIR VON PEE14.3.2008 klo 14:16
Masi , sorisorisorisorisori, A PET tietenkin, nyt hävettää!!!!!
13. SIR VON PEE14.3.2008 klo 14:23
APE=apina
APET=apinat
Näin sen aluks järkeilin, sori Masi vielä kerran, hehee...
14. RA14.3.2008 klo 14:28
TUKOS on oikein.

BRITTILEMMIKKI on APET [a pet = lemmikki], kuten Masi muisti.

KEKSIJÄNKIN MUKAAN (5) nimetään monet opit eli _ _ _ _ T.

TEINI? (7) oli muistaakseni "minun nimikirjaimeni + Turon kaveri + LE". Toisin sanoin kypsymätön.
15. SIR VON PEE14.3.2008 klo 15:19
TÄYNNÄ!!!!
Tajusin yht'äkkiä ton RAAKILEen ja ISMIT.
RAn neuvoista näköjään olisi muutenkin ratkennut noi loput, kiitti taas kerran...
16. iso S14.3.2008 klo 21:24
Suomalainen ei vastaa kun kysytään vai menikö se niin että kysyy kun vastataan? Minä ainakin vastasin jo ennen kysymystä!

SIR VON PEE 13.3.2008 klo 17:12
Kiitti, iso S! Mistä löysit säikeen, eipä osunu mun silmään...

iso S 13.3.2008 klo 16:58
Säie löytyy kun antaa googlelle hakusanoiksi (sitaateissa)
"SYNTYI PO POIKA"

Juuri tuo vihje tuntui tutulta eli sellaiselta että siitä on keskusteltu, joten tarjosin sitä Googlelle siinä toivossa että sivu on ehtinyt indeksoitua Googlen haaviin. Niin olikin, eikä ihme että tuntui tutulta - olinhan itse yksi osallistuneista.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *