KESKUSTELUT > RISTIKOT > KATSOKAAHAN TÄMÄN PÄIVÄN ILTALEHDEN TEHTÄVÄ SIVU..

3845. Katsokaahan tämän päivän iltalehden tehtävä sivu..

JPQ21.2.2008 klo 01:31
Katsokaahan tämän päivän iltalehden tehtävä sivu otsikko sanonee tarpeeksi? ps. ymmärtääkseni iltalehti...
2. Jaska21.2.2008 klo 10:51
Mitäs ihmeellistä siinä mahtaa olla. Tiistain lehdessä huomasin kyllä Juha-Pekka Kuuselan laatiman sanalaatikon. Se oli nimetty Iltalehden normaaliin tapaan vihjevisaksi. Onhan siellä oikeakin vihjevisa. Jostain syystä, liekö sivun toimittajan lepsu ote työhönsä, alakulman tehtäviä ei ole nimetty oikein. Mutta sivua pitempään seuranneelle siinä ei siis ole mitään ihmeellistä. Ristikko-ohjeissa lehti on sen sijaan viimeisen päälle tarkka. Ristikon lähettäjä saa kehotuksen "täytä ao. rivit", siis ilmeisesti antamaan nimi- ja osoitetiedot niille osoitettuun tilaan. Mutta hajamielisiä varten tekstin pitäisi olla toki näkyvämpi. Lihavalla versaalilla esim. JUMALAUTA, JOS ET ILMOITA NIMI- JA OSOITETIETOJASI, ET OSALLISTU ARVONTAAN!
3. Rutakainen21.2.2008 klo 11:13
No kai siinä sitten samalla voisi lukea "JUMALAUTA, JOS RATKOT VÄÄRIN, ET VOI VOITTAA" tai "JUMALAUTA JOS ET EHDI SAADA XX-PÄIVÄN LEIMAA KIRJEKUOREEN" tai "JUMALAUTA JOS TEKSTIVIESTISI LÄHTEE 00:01" tai "JUMALAUTA, JOS ET SYÖ PÄÄTÄSI HETI"
4. Jaska21.2.2008 klo 12:44
Tänään(kin) Iltalehden vihjesivun otsikko näkyy olevan VAPAALLA. JPQ:n "vihjevisa" on sanaristikko, johon sijoitettavat sanat ovat erillisessä listassa. Helpotukseksi yhdestä sanasta on annettu myös kuvavihje ja ko. ruuduilla on keltainen tooni. Mikä tällaisen tehtävän virallinen nimi on, JPQ?
5. JPQ21.2.2008 klo 20:34
Jaska: älä kysy multa mä en tiedä kuin sen että pomo käyttää termiä sanaristikko.
ps. jaaha vain yhdestä sanasta kyllä siitä piti olla kaksi. No ulkoasua en tehny ja pahus lienee myöhäistä saada edes lehteä käsiinsä...
6. Juhani Heino21.2.2008 klo 20:40
Sanaseppojen termistöstä:http://www.sanasepot.fi/julkaisut/term it.html#sijoitus

sijoituspulma: pulma, jossa ratkojan on keksittävä ratkaisusanan oikea paikka ruudukossa
7. Juhani Heino21.2.2008 klo 20:44
Samasta lähteestä, tämä kuvaa itse tehtävää:

sanapalapeli, palapeli: (mieluummin kuin: sanapuzzle) vihjeetön sanakuviotehtävä, jossa annetut sanat tai kirjaimet on sijoitettava ruudukkoon keskenään yhteen sopivalla tavalla
8. -21.2.2008 klo 20:58
Mun lehdessä kuvavihjeestä tulee KAKSI (keltaisella merkittyä) ratkaisusanaa. Ilmeisesti eri painoerää kuin Jaskalla.
9. JPQ21.2.2008 klo 21:43
Kaksi pitäisikin no laatijana näin mutta koska en tee itse ulkoasua en tiedä. No tänne saapunee tässä jossain välissä iltalehti myös.
10. sivullinen21.2.2008 klo 22:09
Tätä ketjua lukiessani tunnen itseni oikein erityisen sivulliseksi. En ymmärtänyt edes avausviestistä hölkäsen pöläystä. Pitääkö katsoa tehtävä, sivu vai otsikko? Ymmärtääkseni minun pitäisi ehkä omata Iltalehti, ymmärtääkseni.
11. JPQ21.2.2008 klo 23:10
tehtävä eikä muuten mutta eka lajissaan minulta eikä varmaankaan viimeinen. ps. iltalehti se oli on vaan joskus vähän epävarma.:)
12. Jaska21.2.2008 klo 23:53
Anteeksi, olin huolimaton. Kaksi niitä keltatoonisia sanoja on minunkin lehdessäni. Ei syytä paniikkiin. Hienoa, JPQ, että saat tehtäviäsi julkaistuksi. Sano vielä pomolle, että nimeää ne oikein. Tänään oli siis sanapalapeli.
13. JPQ22.2.2008 klo 00:48
Jaska: en tiedä kuka tekee sen sinisen raidan jossa olevaan tekstiin viittaat jos joku kuin pomo jota luulen niin en tiedä voiko sille jotain...
14. JPQ22.2.2008 klo 01:18
varmana aika pian toimin asian eteen sen mitä voin koska piakkoin varmaan pistän pomolle uuden...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *