KESKUSTELUT > RISTIKOT > YHTEENPÖTKÖÖN-SANOJA

384. Yhteenpötköön-sanoja

ile13.10.2003 klo 12:21
SÄRKYNYTSYDÄN ja PALAVARAKKAUS ovat koristekasveja, mutta myös mitä mainioimpia ratkaisusanoja ristikoissa tuon pötköönkirjoitettavuutensa takia. Molempia olen käyttänyt ratkaisusanoina ainakin kerran.

Samaan sarjaan voinee vielä lisätä sanat EI-KENENKÄÄN-MAA ja TEE-SE-ITSE-MIES, jotka ristikossa voidaan kirjoittaa yhteen pötköön ilman väliviivoituksia.

Tuleeko mieleen muita vastaavia?
2. Pena13.10.2003 klo 12:24
Muistan että PAHARIKE voidaan tehdä tyylikkäästi.
3. ile13.10.2003 klo 12:33
Paharike? Mikä mikä...?
4. Team Katalin13.10.2003 klo 12:36
Kiitämme Penaa muistamisesta!
5. Kravattimies16.10.2003 klo 02:43
Joku kirjoittaa LENTÄVÄTKOIRAT, toinen ETSIVÄTARINAT :)
6. ile16.10.2003 klo 08:32
Tuore Hesari kertoo, että Vuosaaren Uutelan reunaa halkovan helvetin kalliin ja hölmön kanavan rakennustyöt ovat alkaneet. Neljän sillan lisäksi aluetta koristaa viheralue, jonka nimi on KAUNIINILMANPUISTO.

Teksti ei ole sitaateissa siksi, että se sisältää osittain sanoja, joita Hesari ei uutisessaan käyttänyt.
7. Titta16.10.2003 klo 13:50
Tiedänpä parikin ratkojaa, jotka näkevät punaista, kun väliviivasanoja kirjoitetaan pötköön ilman väliviivoituksia.

Hauhauhauvuf! Paistinkääntäjäjne-sanat kyllä kelpaavat...
8. J Takala16.10.2003 klo 13:59
Noissa väliviivasanoissa on se ongelma, että jos väliviivat laitetaan näkyviin, niin sanan keksii heti. Näin ollen vaikeaan ristikkoon ei joko saisi väliviivasanoja laittaa ollenkaan tai sitten jättää väliviivat pois.
9. Titta16.10.2003 klo 14:21
Niinpä... Mutta... teet niin tai näin, kaikkia et voi miellyttää. Parempi siis tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee ja sitten seisoa tekemistensä takana.
10. ile16.10.2003 klo 14:37
'Mitä helvettiä tarkoittaa vase!!!'

Tällaista palautetta olen saanut kerran ratkojalta, joka ei ollut älynnyt sitä, että ratkaisusanasta puuttuu väliviiva. V-asehan on tuo vekkuli pikku ohjus, sana, jota en ole löytänyt muista hakuteoksista kuin Nykäsestä.

Itse olen ratkojan ominaisuudessa ehdottomasti väliviivattomien ristikkojen kannattaja. Pienen tuumailun jälkeen tluu maistuu Lontoo pois lukien aina yhtä makoisalta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *