KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT 2/2008

3815. Iisakin ristikot 2/2008

Lauri5.2.2008 klo 12:06
Tämäkin pläjäys melkein täyttyi (takasivun kuva-arvoituksista yksi pistää kampoihin). Lienevätkö Lavonius ja Simberg olleet hiukan normaalia leppoisemmalla asenteella liikkeellä, sillä yleensä näiden herrojen loppupään ristikoissa saan tuhrautumaan aikaa huomattavasti enemmän kuin tällä kertaa? Tai ehkä olin itse hyvässä vireessä, sellaistakin on sattunut!! Mainituissa ristikoissa ei googlea tarvinnut eikä jälkeen päin jäänyt ihmetyttämään yhdenkään vihjeen yhteys ratkaisuun. Hyvä niin!

Onkohan Skytän ja Joensalon ristikosta s. 17 jäänyt pääkuvan vierestä ylhäältä vihjeestä yksi t-kirjain pois??
2. Seppo5.2.2008 klo 13:33
Kyllä näkyy monikon t puuttuvan ja sivun 19 Auliksessa pitäisi vissiin olla väritkin :-)
3. Arja5.2.2008 klo 13:56
Lauri,Lavonius ratkesi minullakin yllättävän nopeasti,vieläpä saman päivän aikana,yleensä menee monta päivää pähkäillessä ja päätä raapien ;)
4. Alf Simberg5.2.2008 klo 15:03
Kuukauden visaista on toimituksessa toivottu pitempään enemmän niin sanotusti ratkojaystävällisemmäksi eli että niin moni ratkoja kuin mahdollista saisi kyseisen tehtävän täyteen. Nyt tuntui itsellänikin että vihdoin ja viimein pääsin vihjeytyksessä toivotulle vaikeustasolle, joka jatkossa pitäisi säilyttää. Joillekin tämä taso on liian iisi taas, mutta suuren enemmistön toivomuksesta tätä vaikeusluokkaa pitäisi tulevat kuukauden visaiset olemaan ... toivottavasti.

Lauri: mukava että vahvistit omat vihjeytysajatukseni, ikävä että et joutunut hirveästi kärsimään tehtäväni kanssa! :) Toivottavasti helpommat kuukauden visaiset jatkossakin nappaavat?! Mikä siellä yhdessä kuva-arvoitustehtävässä kanittaa? Laitoin palautteesi Ouluun Miikalle, jonka kanssa rakentavasti puntaroimme tehtäviä kuin tehtäviä.

Kaikki ristikkopalautteet koskien Iisakkia on ainakin minun puolesta enemmän kuin tervetullutta. Suuret Kiitokset.
5. Lauri Kultti5.2.2008 klo 15:48
Alf: ei se liian helppo ollut. Aluksi en saanut siihen kuin muutaman sanan. Toinen ratkontarupeama sitten lähtikin yllättävän juoheasti etenemään.

Kuva-arvoituksissa kanittaa se, jossa (T)URNER. Se näyttää niin kovin simppeliltä. Ja ehkä sitä onkin. Joskus ei osaa kaikkein helpoimpia katsoa sopivalla silmällä. Tai sitten se on oikeasti juonikas. No, onhan tässä aikaa sitä ihmetellä!!
6. Seppo5.2.2008 klo 15:59
Olen melko varma, että Lauri tuumailee väärää Turneria.
7. Lauri Kultti5.2.2008 klo 16:38
Joo, kyllä ensiksi mietin just sitä väärää Turneria, mutta eihän siitä mitään tolkullista tullut. Haettavan sanan loppu oli kyllä sen verran varma, että siihen erilaisia alkuja ymppäämällä löysin kuin löysinkin ratkaisun!
8. Henry Haapalainen6.2.2008 klo 01:45
Iisakki on parantunut ja monipuolistunut Simberin ja Lavoniuksen vaikeitten ansiosta, mutta minunkin mielestä eksyitte välillä ylivaikeitten puolelle. Tiedän että on ratkojia, joille ylivaikeita ei ole olemassakaan. Minä en siihen porukkaan kuulu.
9. HH6.2.2008 klo 01:50
...Simbergin...
10. ?6.2.2008 klo 01:54
Simber = Simberg?

Monissa lehdissä mainittu ongelma on ratkaistu niin, että ristikot vaikeutuvat lehden loppua kohti? Alussa helppoja, sitten vähän vaikeampia? Sitten vielä vähän vaikeampia ja lopussa muutama visainen?

Lehdestä riippuen helppojen, vaikeahkojen ja vaikeiden määrä suhteessa toisiinsa vaihtelee?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *