KESKUSTELUT > RISTIKOT > SENSUROITU

3789. Sensuroitu

Sensuroitu23.1.2008 klo 17:39
Sensuroitu
2. Eki23.1.2008 klo 17:41
Tässä kysyttiin liian suoraan Punaisen Pelikaanin viimeisen aukeaman ratkaisuja. Kyseessä on lehden "tärkein" tehtävä ja 200 euroa palkintona. Kilpailu on vielä kuukauden voimassa.

Valitamme, mutta tämä on kaikkien parhaaksi,
3. ö23.1.2008 klo 17:47
Tunnen sympatiaa sinua kohtaan, koska minulla oli myös suuria ongelmia oikean yläkulman kanssa.

Autan siksi sen verran, että YLINNÄ eivät ole tenorit, koska sopraanot ovat vielä ylempänä.
4. ö23.1.2008 klo 17:48
Hah! Ehdinpäs.
5. JPQ23.1.2008 klo 21:33
Eki: ei mitään valittamista. mautonta minusta kertoa tuollaisia täällä.
6. tekee ristikoita23.1.2008 klo 22:55
"Valitamme, mutta tämä on kaikkien parhaaksi"
Eki puhuu itsestään monikossa kuin venäjän tsaari. Tärkeitä tehtäviä mukamas. Tärkeitä tehtäviä sanarisilla on saada myytyä mahdollisimman monelle lehdelle ristikoitaan.
"Rakas ystävä". Kyllä öklöttää. Nyt alkaa se auliksen joukko jyräämään täällä. Meidän kaikkien parhaaksi. Ja siitäkös eki on nyreissään :)
7. maria23.1.2008 klo 23:07
hei Eki. pelikaani on varmaan ok., mutta ei Auliksen voittanutta!
8. Eki23.1.2008 klo 23:16
Jokainen saa tykätä ihan mistä haluaa, joten minun nyreissäni olo on ihan sanojan omaa nyreyttä, vaikka mikäpä minäkään olen sitä sanomaan.
9. RA23.1.2008 klo 23:49
"tekee ristikoita" / "maria", mihin tarvitaan tämmöistä vastakkainasettelua? Kuulostaa kummalliselta.

Kuka tykkää mistäkin eniten ja mistäkin toiseksi eniten ja vielä monesta muusta paljon ja jostain ei tykkää yhtään. Tämä tieto tuskin on yllätys kenellekään ammattilaatijalle tai ristikkolehden toimittajalle / kustantajalle.

Lähes kaikki ristikkoja tekevät varmaan pyrkivät MYYMÄÄN ristikkonsa? Eikö saisi? Lähes kaikki ristikkoja tekevät varmaan myös pyrkivät tekemään erilaisia ristikoita, koska ratkojamakuja on monia? Eikö saisi?

En oikein jaksa uskoa, että sinäkään olisit onnellinen, jos Suomessa olisi vain yksi laatija ja vain yhdenlaisia ristikoita.

No niin. Tiedän jo nyt, että tätä ei olisi pitänyt kirjoittaa. Ainakaan omalla nimmarillani.
10. tekee ristikoita24.1.2008 klo 00:05
Otsikko on nimeltään Sensuroitu, kuin muutama sen jälkeen kirjoitettu kommentti. Sivustohan on Sanariksen oma. RA on sen paras mannekiini muutaman tuhannen repliikillään
11. maria24.1.2008 klo 00:10
ilmankos joku käytti naapurissa minun nimimerkkiäni. minulle riittää Sanasepot ja Aulis Lehto. jälkimmäinen tekee niin paljon erilaisia, että joka viikko on yllätys!
12. Jaska24.1.2008 klo 00:19
PuPe pitää piikkipaikan,
Paksu peesaa palkinnoille,
(Pluskin pinkoo pirteästi).

Aulikselle approbatur
aallonpohjaa aanaillessa
(aatelia aikoinansa).

Protesteitta, pulinoitta:
Pelikaanit parhaimpia!
13. RA24.1.2008 klo 12:15
"tekee ristikoita", ei Sanaris minulle toki muutamaa tuhatta / repliikki maksa. :-)
14. RA24.1.2008 klo 12:20
[... mutta jos sinä olet sitä mieltä, että repliikkini voisivat olla jopa tuon arvoisia, niin vetoan kommenttiisi referenssinä.]
15. naparetkeilijä24.1.2008 klo 17:44
Pahoittelen tekemääni nettietiketti virhettä. (Nimim. sensuroitu.) Luulin, että täällä voisi myös tulla pikku apua visaisiin kohtiin. Ilmeisesti minulla oli muutama pyyntö (epäselvä sana) liikaa. Hieman ympyrähuulisina takavasempaan poistuen
16. Eki24.1.2008 klo 17:54
Ei tarvitse poistua, pysy mukana vaan!
17. JPQ24.1.2008 klo 23:29
Niin pitää vaan ymmärtää foorumien säännöt jos sinne kirjoittelee erikseen on varmaan jossain palsta jossa saa kysellä ja minusta pikku vinkkejä voi antaa muttei suoria ratkaisuja niihin jossa aikaa on. kuten se tenori juttu tuolla jossain.
18. JPQ24.1.2008 klo 23:31
eki kait kirjoitti valitamme kun edusti firmaa eikä itseään. minusta moni firma jonka kanssa olen asioinut kirjoittaa tuohon tyyliin vaikka yksi ihminen tekstin olisikin kirjoittanut.
19. naparetkeilijä25.1.2008 klo 09:28
nimimerkille jpq, kiitos, kyllä minä nyt ymmärrän säännöt.
täällä ei saa antaa vihjeitä johonkin visaiseen ongelmaan sanaristikkoon liittyen. Kyllä vanhakin aina jotain uutta oppii.
20. Jaska25.1.2008 klo 11:21
Naparetkeilijä väittää ymmärtävänsä säännöt JPQn kommentin perusteella ja kumoaa asian heti seuraavassa virkkeessä. Ö puolestaan poikkesi asialinjalta viisastelun varjolla. Huomautettakoon ölle, että kyllä bassokin voi olla tenoria ja jopa sopraanoa ylempänä esittämällä pääroolissa ylintä, mutta ennen kaikkea taiteellisesti. Onko Martti Talvelan repertoaari tuttu?
21. ö25.1.2008 klo 12:14
Jos minun kommenttiani luonnehditaan viisasteluksi, niin mitä laatusanaa enää voi käyttää Jaskan kommentista?:0
22. ?25.1.2008 klo 12:36
naparetkeilijä heittäytyy marttyyriksi. Sanat sanovat että ymmärrän, mutta rivien välit huutavat nokkiintumista ja tahallista haluttomuutta ymmärtää mistä on kysymys.

Lisävihjeitä saa kysyä. Sitä täällä tehdään kaiken aikaa lukuisissa säikeissä. Kysyminen ja lisävihjeiden antaminen tarvitsee vain tehdä siten, ettei suoraan paljasteta vastaussanoja jos ristikon palautusaika on kesken.
23. Jaska25.1.2008 klo 13:33
Itse käyttäisin kommentistani laatusanaa sumeahko (vihje naparetkeilijän kysymälle ratkaisusanalle).
24. Antti Viitamäki28.1.2008 klo 21:53
Minä en ymmärrä koko tätä keskustelua. Tottahan täällä saa apua pyytää ristikonratkontaan - mutta palkintoristikoihin vasta vastausajan umpeuduttua!

Onko nyt niin, että joku haluaa ehdottomasti päästä niiden muutaman sadan oikein ratkaisseen joukkoon kokeilemaan arpaonneaan, eikä voi suoda tätä etuoikeutta niille, jotka saivat ristikon ratkaistua omin avuin?

Onko niin, että kun useimmissa urheilulajeissa, peleissä ja leikeissä noudatetaan tiettyjä sääntöjä, niin näin ei saisi silti olla asian laita sanaristikkojen kohdalla?

Jos joku haluaa vain omaksi ilokseen (ei rahapalkinto mielessä) ratkaista ristikon mutta ei pääse jostain kohdasta eteenpäin, eikö hän nyt kykene odottamaan kuukautta ja kysymään täällä vinkkejä sitten?

Täällä on vuosien varrella aika monikin ihminen muistaakseni loukkaantunut, kun palkintoristikon ratkontaan ei ole saanut apua vastausaikana. On tullut tuhahtelevia viestejä ja (jos oikein muistan) pari syytöstä pikkumaisuudestakin. Noinkohan samat ihmiset odottavat saavansa pikkuisen ennakkotietoa esimerkiksi lottoarvonnan tuloksista?

Kukaan ei voi estää ihmisiä ratkomasta ristikkoa porukalla kuppilassa, soittelemasta suvun ristikkoguruille tai yrittämästä onnea jollain toisella nettifoorumilla - mutta miksi ihmeessä se on jotenkin omituinen asia, jos lehden päätoimittaja haluaa pitää palkintotehtävän ratkaisun salaisuutena itse perustamallaan sivustolla?

Sitä paitsi täällä pätee sama sääntö kaikkiin muihinkin ristikoihin, ei pelkästään Sanaris Oy:n tehtäviin.

Jäikö tästä nyt jollekulle paha mieli? Rohkeneeko myöntää suoraan? Nimimerkki "naparetkeilijä" vaikuttaa minusta lähinnä hämmentyneeltä eikä marttyyriltä. Nimimerkeille "tekee ristikoita" ja "maria" taas tuntuu olevan tärkeämpää kehua Aulista kuin pysyä säikeen aiheessa. :-) Entä muut?
25. -28.1.2008 klo 22:43
Niinpä... entä muut?
26. Sensuroitu10.11.2008 klo 09:47
Mikä on sensuroitu?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *