KESKUSTELUT > RISTIKOT > TÄHDET, TÄHDET ...

370. Tähdet, tähdet ...

Matti10.10.2003 klo 18:13
Ristikkojen tähteytyksistä on keskusteltu jo uuvuksiin saakka, ja taidettiin aiheen käsittely jo Suomen Kuvalehden Pari sanaa ristikosta -palstalla lopettaakin.

Silti: Tuoreimmassa SK:n numerossa oli Pekka Joutsin ja edellisessä Teemu Pallosen ristikko, jotka molemmat oli rankattu kaksitähtisiksi. Pekan ristikko ratkesi heittämällä, kun taas Teemun ristikko vaati useamman session, ja vasen yläreuna lisäksi verta, hikeä ja kyyneleitä, ja lopuksi vielä Nykästä.

Jäin tietysti ihmettelemään että kuinka molemmat voivat olla kaksitähtisiä.

Asialla ei ole suuren suurta merkitystä, molemmat olivat kivoja ristikoita, oli "oikea" tähteytys sitten mikä tahansa, enkä kokenut oikeushyvääni loukatun, vaikka ristikot kovin eriasteisilta tuntuivatkin. Onko vaikeus niin subjektiivinen juttu, että jos yhdelle toinen on vaikea ja toinen helppo, niin toiselle asia on juuri päinvastoin?

Jäikö teille mieleen kahden viimeisimmän SK:n ristikon keskinäisestä vaikeustasosta mitään tuntumaa, armaat chattailijat?
2. Jouni10.10.2003 klo 18:44
Kyllä minustakin Pallonen oli ainakin kakspuolonen. Kovin vaikealta näyttää tämä tähteytys.
3. Eki10.10.2003 klo 18:54
Kaksi tähteä on tajuttoman laaja käsite. Palloselta on pyydettykin vaihtelevan tasoisia kakkosia. Mies ei pysty nyt itse vastaamaan, koska on kaukana poissa.
4. Antti11.10.2003 klo 11:00
Samaa mieltä kuin Matti. Mutta Pallosen ristikon vasen ylänurkka ei ole toistaiseksi ratkennut edes verellä hiellä ja kyynelillä. Mikä se on se Nykänen, joka sitten lopuksi auttaa? Onko Matti Nykänen laajentanut toimialaansa risikkokonsultoinnin suuntaan? Eikun ihan oikeasti, mikä tuo "Nykänen" on?
5. Eki11.10.2003 klo 11:02
Nykysuomen sanakirja. Uudempi raamattu eli Suomen kielen perussanakirja on tuttavallisemmin Pesonen.
6. Jouni11.10.2003 klo 11:17
Miksi muuten Nykysuomen sanakirja on Nykänen? Sellaista nimeä ei näy edes tekijäluettelossa.

Olen itsekseni ajatellut, että nimi tulee siitä, kun aina vähän väliä nykäsen kirjan esiin.
7. Antti11.10.2003 klo 11:31
Ahaa. Kyllähän minulla on sitten Nykänen ollut ahkerassa selailussa kun tuota SK40:n ristikon yläkulmaa olen yrittänyt. Mutta hyvä tietää, että siitä tosiaan tässä tapauksessa voisi löytyä jotain apua. Täytyypä katsella uusin silmin sitä ristikkoa.
8. ile11.10.2003 klo 16:40
Nykänen löytyy myös Vetelistä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *