KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 20.10

3656. IS Kovis 20.10

IiKoo24.10.2007 klo 10:39
Taisipa olla vaikea kovis, kun Lauri ei ole vielä saanut kommentoitua... ;-)

Asiallinen 2,5-Pallonen. Alku lähti hyvin, kuvan oikealla puolella olikin sitten pähkäilyn paikka. Sitä sai tuijottaa tosissaan.

Pari hauskaa vihjettä ja havainto kuinka sitä oikeasti yrittää joskus liian vaikeasti hahmottaa jotakin vihjettä. Nimittäin "ihimissä" ei meinannut naksahtaa millään, miksi siihen tuli mitä tuli. Sitten parin minuutin tuijottamisen jälkeen tuli ahaa-elämys ja sen perään plääh... ;-)
2. Jaska24.10.2007 klo 12:56
Samassa lehdessä oli myös ensimmäisen koulutuskoviksen ratkaisu. Ihmeekseni ilman mitään kommentteja. Kyllä opettajan tulee kokeita palauttaessaan pahimmat knopit oppilaille selittää. Eiväthän ne valmiista ratkaisusanasta tottuneillekaan aina aukene. Eiköhän ainakin DESI jäänyt monellekin ratkojalle mysteeriksi piilokirjaimen ilmoittamisesta huolimatta. Tämä erään tuntemamme pehmislaatijan tyyli ei muuten kuulu koviksiin. Vihje on aina mahdollista sorvata koulutusmuottiinkin sopivaksi.
3. Eki24.10.2007 klo 14:56
Koulu ja sen päällä olevat tehtävät eivät ole mitenkään keskenään suunniteltuja vaan elävät omaa elämäänsä.
4. RA24.10.2007 klo 17:24
Tästä Pallosen Teemun ristikosta:

Mitä enemmän ratkon, sitä enemmän huomaan nautiskelevani vihjeistä, jotka on rakennettu muuten kuin kirjainkikkailuilla. Tässä ristikossa iso osa vihjeistä oli tehty näin - siis ilman kikkailua - ja tykkäsin ratkoa tätä "kuin hullu puuroa".

- MARSKIN (4) - haah
- TUOHI (4) - hahhah
- HENGELLISIÄ (6) - juupa!
- 50-50? (7) - :-)

Varmasti makuasia, mutta (minusta) ratkontaan tulee aina joku hyvä rentous, JOS voi luottaa, että ratkojana pärjää "pelkällä" suomen kielen monimuotoisuudella.
5. Libero24.10.2007 klo 19:42
Oli lauantai-iltana kai sitä rentoutta ylen määrin, kun melkein petyin. Ratkonta soljui yhtä tasaisesti kuin hiekka tiimalasissa. Lopuksi jo toivoin, että olisi ollut edes yksi karkea rae tietä tukkimassa. Tällä kertaa ei ollut.

Asian kääntöpuolella on sellainen mieltä kutkuttava seikka, että olen alkanut oikein odottaa Teemu Palloselta erääseen aihepiiriin liittyviä vihjeitä, joita myös tässä ristikossa oli ainakin neljä. Silloin tällöin laatija ihastuttaa samaan henkeen teemuittamillaan pehmiksillä etenkin Plus-liitteessä, mikä kertoo harrastuneisuudesta. Tulipahan tämä nyt sanotuksi, kun olen monesti aikonut noita spesiaalipehmiksiä kehua. :)

Mukavia vihjeitä oli tosi monta, kuten IiKoon mainitsema IHIMISSÄ,

VOI
- " - -
TOSTA

ja HÄNET VOI KEKSIÄ!.

Vihjettä TUTTI en saanut muodollisesti sopimaan ratkaisusanaan, muttei se suoranaisesti jäänyt haittaamaankaan.
6. RA24.10.2007 klo 20:44
Nyt heräsi kyllä uteliaisuus, että mikäköhän tuo aihepiiri mahtaa olla? Voiko sitä paljastaa?
7. Teemu Pallonen24.10.2007 klo 20:54
Kerro kerro, sinä joukkueen alin pelaaja!
8. tonimikael24.10.2007 klo 21:28
Teemu, sinä perheen isänä tiedät, että häntä ois voinut kutsua myös "päin pyllyä meneväksi". ;)
9. Teemu Pallonen24.10.2007 klo 22:33
Tjaa, olen tuon sanan tosiaan jossain muussakin yhteydessä kuullut... Ajattelinkin, että tämä minun viittaamani aihepiiri saattaisi olla se Liberon tarkoittama.
10. Libero24.10.2007 klo 22:38
Teemupehmiksiä on ollut jalkapalloilusta! Tämän säikeen ristikossa tosin on melko väljästi urheiluun liittyviä vihjeitä, mutta kyllä niistä aina niin ja niin monta saa sopimaan myös jalkapalloiluun. :)
11. Eki24.10.2007 klo 22:51
Teemupehmiksiä on ollut myös rallista, yleisurheilusta, pesäpallosta... jopa ei-urheilullisista aiheista.
12. Libero24.10.2007 klo 22:59
Niin, tykkään muistakin urheiluaiheisista ristikoista, joita Teemulta kai kuitenkin on ollut useammin kuin muilta laatijoilta? Plus-liitteen pehmisurheiluareena on siitä hieno, että se on avara. Melkein kuin aito kenttä.
13. Teemu Pallonen25.10.2007 klo 12:11
Minä olen firman urheiluteemaristikkovastaava :) . No on teemoja toki ollut muistakin aihepiireistä, mutta on mukavaa tehdä teemaristikkoa aiheista, jotka kiinnostavat itseänikin. Esimerkiksi Kiekkolehteen olen tehnyt jo useamman vuoden jääkiekkoaiheista sanaristikkoa, jonka tekeminen on siinä mielessä mukavaa vaihtelua, että saa käyttää normaalista ristikosta poikkeavaa sanastoa ja vihjeitä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *