3454. pissis

pekka15.6.2007 klo 23:56
Kuinka ristikoissa ei ole vielä kaikkien suosimaa pissis sanaa vielä näkynyt, kun te laatijat pyritte olemaan ajan hermolla.
Sieltä puuttuu myös rutsaajat ja muut perinteisessä puhekielessä olevat sanat, kuin äitin-nussijat. Kuitenkin sielä luekset ja atat(terroristit), aatut, slobodanit, titot, hizbollahit???
2. Eki16.6.2007 klo 00:17
Ratko pekka oikeita ristikoita. Sinähän puhut aina Auliksesta. Onko ohjelmassa muita lehtiä kuin Hesari?
3. qwer19.6.2007 klo 14:55
Eki on katkera. Pitäisi vain puhua hänen omista tuotoksista. Nämä sivuthan ovat hänen kustantamia.
4. qwer19.6.2007 klo 16:07
Sitten kun pitää puhua ristikkoperheestä, saa Eki hepulin. Seuratkaa chattia
5. Chattia seurannut19.6.2007 klo 18:22
Sitten, kun pitää puhua myrkyttämättä ilmaa katkeruudellaan omasta katkeruudestaan, ei qwer osaa sanoa mitään. Seuratkaa chattia.
6. qwer19.6.2007 klo 19:43
Hyvin sanottu Chattia seurannut Näin se on. Myöskin vastaajaosapuolella menee huonosti. Täällä ei kuule, kun ekin omaa kertomusta. Onhan se toinenkin osapuoli olemassa
7. wer19.6.2007 klo 20:36
Lisään pissisluetteloon tied9ttoman. teki uuden tempun. En pääse chattiin
8. Hyvä qwer, että19.6.2007 klo 20:59
jaksat olla aktiivinen - EI SE SIITÄ!
9. qwer19.6.2007 klo 21:07
vaihdan konetta - huomenna
10. Tiedoton19.6.2007 klo 21:10
qwer:

Hyvä ettet kumminkaan minua lisännyt luetteloon, sillä täysin syytönhän minä noihin sinun elinikäisiin vastoinkäymiisi olen. Tällä(kin) kertaa lienet ne itse aiheutanut, joko suututtamalla Ylläpidon tai kämmentämällä - jälleen kerran - näppäimistön kanssa. Hankalaahan se tietysti on arpoa oikea merkkijono, jos näppäimistö näkyy kahtena.

Kaiken kaikkiaan ja kuitenkin:

Hyvä, qwer! Niin sitä pitää! Hienoa, että jaksat olla aktiivinen! Kyllä se siitä! :)
11. qwer19.6.2007 klo 21:14
Eki suosittelee, siis suosittelee, varsinkin tiedottoman kaltaisia hemmoja. Koulun kesken jättämiä ja vanhempien varoilla eläviä. Teki temput taas tuolla chatin puolella. tänne kun hän ei uskalla kirjoittaa.
12. qwer19.6.2007 klo 21:20
Kirjoitan tähän. tiedottomalla on paha olo. qwerilla l huono olo. Ja niin on Ekilläkin huono olo pahin meistä kaikista. Syynä yksi tiedoton. tai minä.
Typerä jätkä tuo tiedoton
13. qwer19.6.2007 klo 21:21
Jäljellä on puhelin
14. qwer19.6.2007 klo 21:46
Piti kirjoitaa tämä chatin puolelle. Tiedoton on sairas. puoli vuotta kirjoittamatta oli tänne. Surullista. käykää lukemassa sinisellä kirjoitetus chat9ssa. tiedottoman oma vika kun minut blokkasi los. Osaa se hylkiö jotakin sentään.
Siis chatissa latasi jonkin ohjelman, jonka tähden en pääse sinne kirjoittelemaan. Sakelle kans terkkkja, oot samanhenkinen.
15. Kansanterveyslaitos19.6.2007 klo 21:50
Tiettävästi yli 5 miljoonaa suomalaista on ollut paljon pitempiäkin aikoja kuin puoli vuotta kirjoittamatta tänne. He ovat siis kaikki sairaita? Yritämme puuttua tähän ongelmaan ennen kuin se räjähtää käsiin.
16. qwer19.6.2007 klo 21:53
älä viiti tiedoton
17. qwer19.6.2007 klo 21:59
tiedoton.
Näytät olevan edelläkävijä. itseäni luulin ensimmäiseksi työttömäksi. En kuitenkaan noin nuorea. Paljonlo vanhemmat maksaa sulle päivärahaa?
18. Nimimerkki19.6.2007 klo 22:00
Enemmän kuin viisi suomalaista kirjoittaisi tänne, jos enempää kuin viittä kiinnostaisi saitin anti.
Ristikoiden ratkojia on pilvin pimein (valitettavasti minulla ei ole asiasta tilastotietoa, joten turha takertua tuohon lauseeseen), mutta tällä sivustolla niitä ei näy. Onko kukaan miettinyt: MIKSI?
19. Eki19.6.2007 klo 22:05
Pyydän anteeksi kaikkien puolesta, että ristikkosaitille sotketaan kaikki henkilökohtaisetkin asiat ja tuodaan ulos kaikki mielen luomat harhat. Koettakaa kestää! Kirjoitellaan ristikoista. Unohdetaan tällaiset.
20. qwer19.6.2007 klo 22:15
Jos ei köyhempi puoli pelaa, joku parempi,kuitekin pelaa ja saadaan äänemme kuuluviin. Miksi muuten piti pystyttää se catti. Varsinainen virheinvestointi. Ekin yöllisiä laatija cattivihollisten ilmaisukanavaksi vai?
21. RA19.6.2007 klo 22:27
qwer, kun kysymykset ovat tuota luokkaa (vaikeustasoltaan) kuin nuo sinun ovat, kannattaa varautua siihen, että ainoa, joka osaa vastata on kysyjä itse. Eli sinä.
22. qwer19.6.2007 klo 22:29
Ekiä pitää jututtaa. Siitä saa hän sitten kokoyön chatikaverin. Ja hän pääsee ekstaasiin.
Hyviä kinakavereita ovat kari-nimimerkit. Niiden kanssa vierähtääkin koko yö. Parasta on kun pitää näytellä parasta. Muitakin laatijanimimerkkejä on kinayössä ollut, mutta ei nyt tule mieleen
23. Jyrki19.6.2007 klo 22:40
Tiedän esittäväni tyhmän kysymyksen, mutta esitän kuitenkin: mistä pissis-sana on peräisin, onko sillä jokin muu kuin se ilmeinen (jolta se kuulostaa) "kantasana" suomessa tai muussa kielessä?
24. qwer19.6.2007 klo 22:50
Uskoisin, että hesassa pussikaljan juotuaan tulee pikkuleideille pissahätä. Asiantoimitus ei silloin katso paikkaa.
25. Hakro19.6.2007 klo 22:53
Pissis tulee sanasta pissaliisa, jolla pilkattiin varhaisteini-ikäisiä likkoja jo 60-luvun alussa, jolloin pussikaljasta, ei edes keskioluesta ollut vielä tietoakaan.
26. qwer19.6.2007 klo 23:07
tiedoton tekee temppujansa Ekin suostumuksella. On siinä laatija ja poika, jotka eivät saa mitään rotia chattiin. sieltä käsin ei sentään tartte bisneksiä tehdä. Olisitko ensi yönä Mr Hyde, vai Dr Jekyll?
27. qwer19.6.2007 klo 23:17
ja tiedoton hiippailee Tampereella yliopistossa yöllä tietokonesaleissa ja lähettekee eri ip-osoitteista postia.
Onko sulla maisteri, vaiko kandiohjelma meneillään?
28. Jyrki19.6.2007 klo 23:20
Ai niin, tuon pissaliisan olen kyllä kuullut joskus jo varmaan yli parikymmentä vuotta sitten, mutta eipä se ole tullut mieleen eikä yhdistynyt tähän uudempaan muotoon.
29. qwer19.6.2007 klo 23:30
Itse kertoi jossakin chatinpätkässä että noin puoli tuntia niin heppu oli tietokonesaleilta kotona uutta postia lähettämässä.
30. Jyrki19.6.2007 klo 23:38
Muuten, toisessa säikeessä on keskusteltu siitä, pitäisikö muut kuin perusmuotoiset sanat sallia ristikoissa laajemmin kuin lauseissa. Miten on slangisanojen kanssa, mahtaako niiden sallimisen kynnys olla yhtä korkealla? Mitä kaikkia ongelmia slangisanojen käyttämiseen liittyisi? Itse osaan kuvitella ainakin pari kolme: slangisanoista osa olisi varmasti paikallisia ja monille siksi vieraita; helposti tulisi mukaan sellaisia alatyylisiä sanoja, joista osa ratkojista loukkaantuisi; kunnollinen vihjeitys voisi olla hankalaa.

(Varmaan tästäkin on jo aiemmin keskusteltu, missä tapauksessa pahoittelen tätä turhaa asian esille ottoa nyt.)
31. Hakro19.6.2007 klo 23:43
Jyrki: Slangisanoista voisi siirtyä keskustelemaan ristikkopuolelle, kun tämä näyttää muuttuneen chatti- ja ilkeilypalstaksi.
32. Aavistus19.6.2007 klo 23:47
Hakro: Ehkäpä Jyrki vasiten yrittääkin kääntää tätä säiettä asiallisille laduille?
33. Hakro20.6.2007 klo 00:09
Aavistus: Niin varmasti, mutta häiriötekijöitä tuntuu olevan turhan paljon.
34. Jyrki20.6.2007 klo 00:36
Mielessäni on kuitenkin mm. sellaisten virallisesti ilmeisesti slangiksi tai arkisiksi luettavien sanojen käyttömahdollisuudet ristikoissa, jotka eivät ole edes alatyylisiä. Esimerkiksi sana netti lienee lähes kaikkien tuntema, mutta äkkisältään en muista nähneeni sitä ristikoissa, ainakaan niin usein, että yksikään kerta olisi mieleen jäänyt. Muitakin vastaavia, ristikoissa ehkä kartettuja sanoja taitaa olla aika paljon. Joitakin äkkiä heittäen: prossa, proffa, telkkari, romppu (taitaa olla jo ihan virallisestikin hyväksytty), heppa, ruuvari, ... jne.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *