KESKUSTELUT > RISTIKOT > PLUSKOVIS 9.6.

3450. Pluskovis 9.6.

Jaska12.6.2007 klo 19:44
Kummallista, että kukaan muu ei ole vaivautunut vielä kommentoimaan Skyttistä, joka Sanarisin tai IS:n mokan johdosta julkaistiin kaksi viikkoa liian varhain. Taitaa olla jollakulla vielä kesken? Täällä meni kolmena päivänä vuorovedolla varmaan tiimatiu useissa eri istunnoissa eri istuimilla. Vain yksi (1) ratkaisusana jäi tajuamatta, ellei se sitten liity jotenkin erääseen istunnoista. Palaan siihen lailliseen aikaan.
2. Lauri Kultti13.6.2007 klo 07:24
Itsekin ensin ihmettelin, kun ei ristikosta alkanut kommentteja kuulua. Mutta kolmena iltana sitä pähkäiltyäni ymmärrän hiljaisuuden. Noin kolmannes vasta kasassa. Torstaina saan apujoukkoja (lukeeko Juhani tätä?!?), joten en viitsinyt heittää ristikkoa pois vaikka välillä on mieli tehnyt. Parhaat päiväni lienevät ohitse, jos 'Alkuvuoden vaikein' osoittautuu tätä selkeästi vaikeammaksi!
3. lp13.6.2007 klo 10:55
Täälläkin on tullut mieleen laulua mukaillen "Miksi Skyttä ei aukene mulle...". Eilisiltana tuli monta elämystä, mutta vasen laita on auki, saa nähdä , jääkö myös. Katsotaan taas illalla.
4. arjatuula13.6.2007 klo 22:38
Paha paha.... Kake (mieheni ratkoi ensin) ja nauroi minulle , että siinä on kesäksi töitä. Mutta ratkesihan se vihdoin.
Aivan ihania vihjeitä.
Hyvää kesää kaikile !
5. Coco14.6.2007 klo 11:46
Oulussa jäi saamatta koko Plussa ja kovis, IS:n välistä ei näitä liitteitä löytynyt missään myyntipisteessä :(
6. RA14.6.2007 klo 12:21
Maanantain Iltiksessä oli pahoittelut Plus-liitteen puuttumisesta ja pyydettiin ottamaan yhteyttä IS:n asiakaspalveluun 03-252 4200 tai asiakaspalvelu.is@sanoma.fi
7. Coco14.6.2007 klo 12:25
Kiitos tiedosta!
8. Lauri Kultti14.6.2007 klo 21:14
Onneksi en heittänyt Skyttää pois; torstain apujoukkoni (Juhani) täytti odotukseni ja ristikko on valmis. Kovasti (lue: pienen kotvasen) mietimme, mikä voisi olla Jaskalle epäselväksi jäänyt sana.
9. Lauri Kultti15.6.2007 klo 09:18
Piti tässä välissä miettiä, miten itse ristikkoa kommentoisin. Sen täyttyessä tuntui toistuvasti, että kylläpäs nämä ratkaisut ovat kaukaa haettuja ja tekemällä tehtyjä. Mutta valmiista ristikosta kun yritin hakea esimerkkejä edellä mainitusta, en niitä oikein enää löytänyt. Mikä sitten lie hiukan negatiiviset tuntemukseni ensi alkuun aiheuttanut. Valmista ristikkoa katsellessani huomaan, että oikeastaan vain yksi vihje on minun makuuni liian epämääräinen siinä mielessä, että se ei kovin hyvin yksilöi ratkaisusanaa (ko. vihje on '>50'). Minulle hauskimpana kolahti täysin ilman kikkailua ollut ja mukavan oivalluselämyksen tuottanut vihje 'ei yleensä annettu'!!
10. RA15.6.2007 klo 21:18
Terveisiä ihan pihalta! Puolen tunnin intensiivisen tuijotuksen tulos on 14 sanaa! Tasaista vauhtia edeten - siis teoriassa - tämä Antin ristikko on täynnä noin kolmessa tunnissa. Jatkuu ...huomenna ... tai ylihuomenna.
11. Lauri Kultti15.6.2007 klo 22:44
RA, ota heti joku kaveri mukaan ratkontaan. Aikaahan on yli tunti. Ja ehkä tietänetkin jo, että kaksi yhteen lyötyä ristikkopäätä on oikeasti enemmän kuin 2 (1+1>2). Näinhän se minullakin tämän Skytän kanssa homma hoitui.
12. RA15.6.2007 klo 23:02
Jotakin tuollaista varmaan tarvitaan. En yleensä palauttele ristikoita, joten tuo määräajan (tänään 15.6.) umpeen meno ei ole keskeisin pulma.

Te jo ratkoneet arvannettekin, mikä se keskeisempi pulma on! ;-)
13. Jaska15.6.2007 klo 23:44
RA, kolme tuntia olisi erinomainen saavutus. Mikähän se keskeinen pulma siis voisi olla. Kynä kateissa? Tai tylsynyt ja teroitin kateissa? Lauri Kultti, vihjeen KUPLAN KERA yhteys ratkaisusanaansa ei auennut. Vaimo esitti sen liittyvän jotenkin vessan vesisäiliön uimuriin. No ei kai. Huomenna saanemme oikea nselityksen sinulta. Vihjesitaattisi oli muuten liian pitkä.
14. jenisei16.6.2007 klo 00:02
Laurilla koossa sanajengiä pk-seudulta. Meille ei-timpureillekin yhteys kyllä ihan selvä vaikkei ihan selviä ollakaan.
15. RA16.6.2007 klo 00:43
Jaska hyvä, minä sanoin, että kolme tuntia (tällä vauhdilla) teoriassa! Tiedät varmaan teorian ja käytännön eron?

Tosi vaikealta vaikuttaa. En ole kuitenkaan luovuttamassa, joten kirjoitelkaa vapaasti suorasanaisempiakin juttujanne. Itse luen tätä säiettä seuraavan kerran vasta, kun saan tämän täytisen täyteen.
16. Lauri Kultti16.6.2007 klo 12:05
Eilisen pähkäilystä toipuneena tuo em. sanajengi pk-seudulta ratkoo minun Punaisen Pelikaanini viimeistä aukeamaa. Kun itse olen ihan tyhjän panttina, niin vihjaisempa lisää tuohon Jaskaa askarruttaneeseen vihjeeseen KUPLAN KERA. Kunhan sen kuplan kohdalleen saat, niin asiat alkavat olla kohdallaan (eli aivan suorassa). Heiluttele sitä ratkaisusanaa, ja huomaat, että kun se on ihan suorassa, niin kuplakin on ihan keskellä. (Hm, onkohan tämä vinkkailuni enemmän hämärtävää kuin selvittävää?)
17. Lauri Kultti16.6.2007 klo 12:16
No nyt ne ruojat sen Pitkälän aukeaman ratkoivat. Otan lehden niiltä pois; minä sen kuitenkin olen maksanut. Tuossa ne sen aamupalan yhteydessä tekivät. Sanottiinko lehden kannessa "Pitkälän paha päätösaukeama". Höh! :)
18. Jaska16.6.2007 klo 12:59
Vatupassi! Luulin tasaimeksi jotain mystisempää vempelettä. Luulo ei ole tiedon väärtti. Tämä oli muuten paitsi vaikeudeltaan, myös muilta ansioiltaan vuoden kärkiristikko, sori vaan mun bestis Pitkis. Ainoan trvialiteetin ATET pelasti ainakin minulle upouusi ja näppärä vihje. Ovelin/pirullisin vihje kiekuva kukko tunkiolla. Olisi kiva tietää ottiko asianomainen nokkiinsa! 10.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *