KESKUSTELUT > RISTIKOT > PAKSU PELIKAANI 3/2007

3414. Paksu Pelikaani 3/2007

Jaska19.5.2007 klo 12:33
Vaikeimmaksi osoittautui yllättäen (?) Lähteenmäen ja Asikaisen tavuristikko. Tokeni lopulta, kun lyötiin yhteen kaksi viisasta päätä ynnä omani. Kaikkein kovimmasta kohdasta, joka ei minusta kuulu yleiskielen piiriin, tekisi mieli purnata. Kun ristikon ansiot ajavat kuitenkin edelle, niin olkoon. Tämä on selvästi antoisampi teos kuin esim. RA:n ja laatija X:n vastaavat Sanasepossa. Niinpä kiinnostasi tietää, ovatko X ja Lähteenmäki sama/eri henkilö? Entä tämän työnjako? Piirrokset ovat RA:n, entä muu vihjeistys ja ratkaisusanasto?
2. RA19.5.2007 klo 13:28
Kiitoksia! Sanasto on Tapio Lähteenmäen. Vihjeitys ja piirrokset minun. - Laatija X:n henkilöllisyydestä minullakin on vain aavistus. ;-)

Muuten: Tosi tiukkaan teetti töitä Heikki Luukkalan "NIMI"vihjeitä vilisevä ristikko sivulla 29. Tyylissään varsin mainio ja mitä enemmän pääsee sisälle tuohon Heikin tarkkaakin tarkempaan vihjeitystyyliin, sitä enemmän hänen ristikoitaan haluaa ahmia. Ja tuo vihjeitystyyliin sisällepääsy ei tässä yhteydessä nyt tarkoita, että ratkonnasta (ilmeisesti ikinä) tulisi "liian helppoa".
3. Kasperi6.6.2007 klo 21:16
Tuo edellä mainittu tavuristikko on ihan sairaan vaikea... Toista viikkoa on mennyt kahvi- ja ruokatunnit sitä tuijotellessa, eikä sivustaratkojien kommentit auta yhtään.. Heidän ratkaisuehdotuksensa ovat tasoa Seuran ja Avun ristikot... Mitenkään mollaamatta kyseisten lehtien ristikoita, en vain itse pidä 'läpikirjoittamisesta'...
4. Kasperi23.7.2007 klo 15:05
Käsi ylös, kuka on saanut täyteen kyseisen tavuristikon, itse en ole edistynyt kuin 4 sanaa tuosta kesäkuun kuudennesta päivästä, jolloin viimeksi tänne kirjoittelin... Eipä tässä enää ole aikaa tuijotellakaan sitä, täytyy etsiä kirjekuori ja nakata postiin...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *