KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > IINES ANKKA SAA OMAN LEHDEN

330. Iines Ankka saa oman lehden

Pena24.9.2003 klo 16:33

Ilta-Sanomat 24.9.2003:

Iines Ankka saa oman lehden.

Naisnäkökulma rynnistää esiin myös Ankkalinnassa. Iines Ankka saa Suomessa oman nimikkolehden.

"Iines"-lehden on määrä tarjota tarkempi kurkistus ankkamaailman kauniimman sukupuolen edustajien maailmaan. Ankkalinnahan on perinteisesti ollut miesten temmellyskenttä.

-Kun vertailtiin nais- ja miespuolisten hahmojen esiintymistä Aku Ankassa, saatiin melko murheellinen tulos. Ankkalinnan puhuvista hahmoista alle viidennes on naisia. Ilmiselvä tarve Ankkalinnan omalle naistenlehdelle on siis olemassa, sanoo Iines-lehden toimittaja Kati Valli.

Iines Ankan emännöimässä sarjakuvalehdessä esiintyvät lisäksi muiden muassa Leenu, Liinu ja Tiinu sekä Mummo Ankka, Heluna ja Milla Magia. Miehistä on mukaan kelpuutettu ainakin Aku, Roope ja ankanpojat.

Ensimmäinen Iines-lehti nimeltä "Poppia ja päiväunia" ilmestyy keskiviikkona.
2. Pena10.3.2004 klo 13:25
"Tytöt tykkäävät yhä enemmän Iines Ankasta

Helsinki
-------------
STT

Ankkalinnan sankarittaren Iines Ankan oma lehti on löytänyt Suomesta kasvavan lukijakunnan lyhyessä ajassa. Lehti tuli markkinoille vasta viime vuoden lopulla, ja sitä kustantavan Sanoma Magazines Finlandin mukaan erityisesti tytöille suunnattujen sarjakuvien suosio onkin suurentunut jatkuvasti.

Levikkiään on nostanut etenkin W.i.t.c.h. -lehti, jota ahmivat 9-13 -vuotiaat tytöt. Myös pikkutytöille suunnattu Prinsessa käy kaupaksi.

Suomen luetuin sarjakuvalehti on edelleen vanha tuttu Aku Ankka, jota kannetaan viikoittain yli 295 000 postilaatikkoon."
3. 14-vuotias ratkoja10.3.2004 klo 20:57
Jaahas...

Täällä tämä "maailman suurin Ankkafani" joidenkin mielestä sitten on!

Vaikka poika olenkin Iines-lehti on ollut pakko ostaa joka kerta ja hauskaa on!

Ja se innostaa vieläkin kun löytyy ristikkotehtäviä myös, vaikka helppojahan ne on, mutta veljeäni avustaen niitä olen tehnyt. Veljeni oppii pikkuhiljaa ristikoiden ratkojaksi....

Moikka vaan!

d=)
4. M.i.n.ä.26.10.2005 klo 20:48
Minä olen Iines hullu! Hymh siis.. ei Iines hullu kun Iines fanittaja! minulla on Iines - lehtiä ja .ja.ja.ja. ainiin inhoan akuankkaa tykkään käydä kuitenkin osoitteessa(www.witch.fi.) ja odotan yhä milloin kaikki meidän lukijoiden toiveet toteutuu Kati on kuitenkin kertonut että tilaus asia on ollut vireillä koko ajan ja syksyn alun kunniaksi Kati toteutti toiveen piirustus kilpailusta ja kertoi että Palautetta kannattaa siis lähettää tämäkin sai kunniansa lehdessä ahkerien lukijoiden pyynnöstä
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *