KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > TAATAN KIOSKI III

3297. Taatan kioski III

Taata7.3.2007 klo 01:05
En ole onnistunut selittämään Misulle, että miten kahdesta scartliittimestä saadaan Claude, joka on tuntemani näyttelijä Rainsin etunimi. Koska sätissäkään asia ei selvinnyt, niin otan vastaan hyviä selityksiä tähän ongelmaan. Misuun ei uppoa selitys kuin selitys vaan hän painottaa nimenomaan, että selityksen pitää olla hyvä.

Jos ei yo. kovis-ongelma kiinnosta, niin voi toki esittää muita ongelmia, jotka ovat olleet kuin niitti päässä tai nitoja sormessa eivätkä ratkaisuyritykset ole johtaneet lopulliseen
läpimurtoon ja tulokseen. Täällä arvioidaan sitten Misun toimesta ongelma ja sen mahdollinen ratkaisuehdotus. Taata kiittää jo etukäteen kioskin puolesta aktiivisuudesta.
Kioskeilla on varmaan elämää vaalienkin jälkeen.
2. iso S7.3.2007 klo 08:50
Taata viitannee erään pohjoisen tasavaltakunnan ristikkokisassa olleeseen vihjeeseen, joka saattoi luoda mielikuvan scart-liittimistä vaikkä reikien määrä ja sijoittelu eivät täsmääkään. Scartissa on 20 reikää kahdessa rivissä, vihjeessä "liittimen" reikiä oli 5+6+5=16.

Ratkaisusanaksi tuli Claude, jonka vilkkaalla mielikuvituksella voisi saada aikaan siten että 16 pienen tipan joukko on sade (englanniksi rain) jolloin kaksi tällaista joukkoa on sateet (englanniksi rains). Vihjeen ympärillä taisi olla vielä sitaatit, mikä oikeuttaa tekemään tästä "suorasta" vihjeestä vielä yhden askeleen, Rains => Claude.

Todennäköisesti kuvittajalla on ollut kuitenkin mielessään impressionistinen tulkinta ranskalaisesta maalarista, joka värkkäili lummekuvia puutarhassaan Givernyssä. Jos on kaksi kuviota joissa molemmissa on monta täplää, meillä on silmäimme edessä Monet (monet hänen maalauksistaankin ovat tarkemmin katsottuna täplistä muodostuvia, mikä on pieni lisähienous vihjeeseen). Sitaatit oikeuttavat tässäkin tulkinnassa hyppäämään sukunimestä etunimeen Claude.

Toivottavasti tämä selitys tyydyttää Misua paremmin kuin Taatan epäonnistunut yritys :-)
3. Kepa13.3.2007 klo 15:40
En meinannut löytää Taatan kioskia, kun oli vaipunut unohduksen alhoon kolmannelle sivulle.

Koitahan Taata jo piristyä. Ristikko-SM ei ole sinunlaiselle kaunosielulle. Aulis rulaa!!!

Toivottavasti rakkikoiraketju tukehtuu mahdottomuuteensa.

Loiskis loiskis - pulahdus! Jalat kuivaksi ja pöydälle.

Täällä tötterösi <3
4. Kepa27.8.2007 klo 09:12
Taatalla näyttää olevan näitä kioskeja vähän joka kulmalla. Liian kaukana sijaitsevat näivettyvät hyvää vauhtia.

Mitä Misulle kuuluu? Onko ollut selitettävää?

Onko Pakmanin pelaamisessa tullut uusia ennätyksiä kesän aikana? Miten on Flipperin laita?

Onko jo aika etsiä pitkät kalsarit jalkaan??
5. Kepa28.8.2007 klo 11:02
Taataa, Taaaaaaaaaaataaaaaaaaaaaa!!!

Missä olet, kussa kuljet?

Olen hyvin loukkaantunut, kun vaatimatonta persoonaani on saamieni tietojen mukaan sätissä väitetty herrahenkilöksi.

Munat minullakin on, mutta ne ovat sarjassa!

Nimimerkkini ruotiminen on ihan turhaa, sillä se ei viittaa minuun, vaan on erään tietokoneohjelman lyhenne, jonka hätäpäissäni nappasin nimimerkkiä harkitessani.

Tunnen kylläkin useita Kepa-lempinimen omaavia henkilöitä, joista toiset ovat Kerttuja, toiset Keijoja. Joten se siitä analyysistä.

Taatakaan en ole, enkä junamies, en Eki, en Sakke, en RA enkä....

Mukavaa päivän jatkoa vaan kaikille säädyille.
6. Taata28.8.2007 klo 15:57
Kiitämme Kepaa saamastamme selvityksestä nimimerkistään. Mitä ovat Pakman ja Flipperi? Delfiinejä vai mitä? Kepa olet aivan mahdoton fanittaja. Tunnut tuntevan minut paremmin kuin tuhannet vai oliko se kymmenet muut fanini?
7. Kepa30.8.2007 klo 15:15
Kiikaroidessani salaa Taatan kammioon olen nähnyt tietokoneen ruudulla noita tietokonepelejä muistuttavia näkymiä.

Harmi vain, että poppelit kaadettiin kesän aikana. Olen yrittänyt löytää uusia kiikarointipuita, mutta ovat liian hentoisia tai näyttävät lahoilta, joten toimiesi tarkkailu on vähentynyt.

Olen yrittänyt saada vuokra-asuntoa vastapäisestä talosta siinä vielä onnistumatta.

Ps. kivat kalsarit...
8. Kepa5.9.2007 klo 15:11

Asiapuolella kärjessä on Ekin kioski.

Myös Taatan kioski pyrkii kärkeen omalla sarallaan, vaikka lyhytaikaisestikin.

Terveiset Taatalle :-* (pusi)
9. Taata5.9.2007 klo 17:15
Eikö Kepa tiedä, että Taata on aina vankalla asialinjalla, mutta se on osaksi kätketty huumoriin, jota kaikki eivät ymmärrä tai ymmärtävät sitten täysin väärin. Tuhannet fanit kuitenkin osoittavat, että linjavalintani on ollut oikea eikä siksi ole tarvetta muuttaa sitä ja vielä vähemmän alkaa ketään peesailla. Saattaa fanit toisesta päästä karata, jos alan heitä toisaalla pyydystää lisää yrittämällä hymistellä kaikkia kaikella mahdollisella. Se pitää Kepa olla oma kestävä linja. Kioskien keskinäisessä kisassa olen pärjännyt aika hyvin ottaen huomioon kiireeni, sillä esim. KP:n kioskit ovat jääneet selvästi jälkeen.

Kohta taas alkaa tierna-aikakin, joka perinteisesti on kioskieni kulta-aikaa, joten ei tässä ole syytä huoleen.

Kiitos terkuista!
10. Tonttu24.10.2007 klo 08:33
Joko kioski on auki? Tierna-aika lähestyy.

Jollei jouluna ole lunta, voiko joulupukki tullakaan? Hän ei pulkallaan pääse kulkemaan lumetonta pintaa maan?
11. jepsjuu24.10.2007 klo 11:44
Tierna-ajasta puheen ollen, oli radiosssa aamusella ohjelmaa tanssiteatteri Minimistä (vv vv vv.minimi.fi). Pistävät syksyn esityksissä tiernapojat uusiksi. Ei vaan ainakaan huomannut äkkisesltään lööppiä kioskin akkunassa
12. Taata24.10.2007 klo 21:52
Kohtahan se taasen alkaa, kun nyt jo liikkeissäkin hyllyjä on alettu laittaa joulua varten. Minä odottelen nyt kuitenkin vielä virallista avausta.
13. Tonttu30.10.2007 klo 12:47
Joko nyt??? Pimeää ainakin on. Lunta???
14. Taata7.11.2007 klo 15:16
Se taas tierna-aika lähestyy. Oletteko valmiina kaikki tontut ja tähtipojat?
15. Taata20.11.2007 klo 20:18
Nyt on jo hyvin lähellä tierna-ajan alkaminen.
16. tiernatonttu20.11.2007 klo 20:24
Siis tonttuillaan, onhan tiernat auki.
17. Tonttu21.11.2007 klo 15:36
Taata se tonttuilee aina koko rahan edestä.

Kuka on ristikkokuvan iloisesti lauleleva ja soitteleva pukki tonttutyttönsä kera?

Tulossa uusi ristikko ennen joulua !!!
18. Taata21.11.2007 klo 16:23
Tulossa olisi nyt kuitenkin ensin Esa Aikoman ristikon 19/2007 käsittely Ahjo- lehdestä, jos joku olisi siitä kiinnostunut.
19. Totuuden Torvinen21.11.2007 klo 16:29
Tontulla on yllättävän hyvät tiedot Taatan tulevista tekemisistä.
20. Tonttu22.11.2007 klo 15:30
Fanit kuuntelevat aina Idolinsa sanoja suurella hartaudella.

Tällä kertaa Ahjo-lehden ristikosta.
21. Taata22.11.2007 klo 16:50
Jaa että haluttaisiin kuulla...katsotaan nyt mihin tässä ehtii...
22. Tonttu23.11.2007 klo 14:46
... voi tulla ikkunan taa...

Joulutähdenpunaisia terveisiä Taatalle.

Vii ool lav juu. Ekikin.
23. Totuuden Torvinen23.11.2007 klo 14:49
Se on laav. Ei lav.
24. ymmällään oleva tiernatonttui23.11.2007 klo 16:02
Aivan ymmällään tuota teidän insider-retoriikasta ???
Toiseksi, mihin tasa-arvoaikana on tonttumuori unohtunut ?
25. Tonttu23.11.2007 klo 21:05
Toivon olevani tuleva tonttumuori.

Ikää ei tosin vielä ole vaadittavaa määrää??

Yritä nyt tässä riiustella.
26. Totuuden Torvinen23.11.2007 klo 21:22
On Taata totta vie oman kioskinsa ansainnut. Mikä ajatuksen juoksu. Mikä eleganssi. Kaikki muutkin vaan omaa kioskia avaamaan.
27. Taata23.11.2007 klo 22:46
Täällä käy vierailijoita näköjään taas niin tiuhaan, että ehdi kommentoida kaikkea. Hyvähän se vaan on...
28. Jukkis23.11.2007 klo 23:20
Kerrankin olen Taatan kanssa samaa mieltä. Minustakin on hyvä että hän ei ehdi kommentoida kaikkea.
29. Totuuden Torvinen23.11.2007 klo 23:27
... vai pitäisikö sanoa ettei viitsi kommentoida itse itseään koko ajan omalla nimellään
30. Taata23.11.2007 klo 23:51
Totean vain, että kyllä ovat aidot vierailijat kirjoittaneet sanottavansa.
31. Taata25.11.2007 klo 01:13
Tierna-aika on alkanut ja tiernakilpailut Rotuaarilla lauantaina ja sunnuntaina.
32. she25.11.2007 klo 01:27
No minä en kehtais ketään riiuulle kyssyy , ees tulevan joulun kunniaks, ku ongelmanani on TIERNA ja samalla tajusin, et RIIATA-verbi on kans alkuperältään tuntematon.
Joo jotkut guuglet kertoo varmaan, mut pidän enemmän teijän tyylistä.
Tack in advance!!
33. Hakro25.11.2007 klo 01:40
She: riiata tulee suoraan ruotsista: fria = kosia.

Varmistin tiedon sekä Lönnrotin suomalais-ruotsalaisesta sanakirjasta (itselläni on "manul-menetelmällä jäljennetty" painos vuodelta 1930) että Isosta ruotsalais-suomalaisesta sanakirjasta, joka on vähän uudempi.
34. she25.11.2007 klo 02:06
Kiitos Hakro! En tuota oo tajunnut, vaikka suomenruotsalaisen nainkin... Otin siis riskin:)

Ja tuo TIERNA on varmaan kans joku suomiruotsi -juttu, eikö?
35. Hakro25.11.2007 klo 02:16
Tierna = stjärna = tähti.

(Tarttis vähän kattoo ketä nai.)
36. Tsööts25.11.2007 klo 02:20
Tierna tullee ruotsin kielen sanasta stjärna l. tähti, Tiernapojissakin on tähdenpyörittäjä eli Mänkki.
37. she25.11.2007 klo 02:26
Voihan elämä.... Onneks ette nää kuinka punanen oon.. :(
Miksei tjärnan näkeminen tarkota samaa ku tjärnan kuuleminen, Whatever, maailman dorkin oon... hyi häpeä hölmö, ei ees tajuu omia naimisiaan.. ööööööööö
38. Hakro25.11.2007 klo 03:08
Älä sure She, onneksi et laittanut yllä olevaa viestiäsi alkukirjainketjuun - olisi ollut aika työlästä laatia jatkoa sen viimeisestä sanasta.
39. she25.11.2007 klo 03:25
No älä.... :)
Ei sitä uskois aina miten dorka voi ollakaan....
Thanks 4 understanding....
40. Tonttu26.11.2007 klo 12:55
Ilotulitusta Tierna-ajan kunniaksi lauantaina.

Kenelle lie mennyt Tiernapoikakilpailun voitto - Ranualleko?

Kalevasta sen voi lukea.
41. Taata1.12.2007 klo 00:10
Tiernajuttuja on kovasti ainakin Tiernakaupungin lehdissä
näinä päivinä.
42. Jaska1.12.2007 klo 11:56
Tänään talsii Taata Tietäjien tiellä.
43. ?1.12.2007 klo 17:45
Onko tämän säikeen säännöissä jossakin määritelty, että mitään järjellistä ja suoraan luettaessa ymmärrettävää ei saa kirjoittaa?
44. Jaska2.12.2007 klo 14:30
No selvennys. HS 1.12. s. A 11.
45. ?2.12.2007 klo 16:00
Justjust. Nyt on kaikki selvää ja kirkasta. Ei puutu kuin HS.

Maksaako se paljonkin enemmän, jos yksinkertaisesti kirjoittaa auki, mitä on tarkoitus sanoa?
46. Jaska2.12.2007 klo 21:09
Tarkoitus oli sanoa, että Taata osallistunee Oulun eiliseen tiernakulkueeseen (ainakin katsojana). Helsingin Sanomien artikkeli on niin pitkä, etten ryhdy sitä tässä referoimaan. Pahoittelen, että kommenttini ärsytti.
47. Taata11.12.2007 klo 15:57
Rohkeasti vain kioskille tiernakansa ja tähtipojat! Nykyään jo tytötkin kilpailevat tiernapoikina Rotuaarillakin eli niin pitkälle on jo tultu kehityksessä vai miten päin tämäkin asia oikein sitten mahtaa mennä. Eihän kaikki neidotkaan enää hametta kanna, joten kioskille vaan puhumaan tierna-asiaa tai mitä muuta hyvänsä.
48. -11.12.2007 klo 16:20
Taata se on aina niin eksakti ilmaisuissaan, että mikäs tässä on paistatellessa.
49. Taata14.12.2007 klo 23:02
Koululaisten ratkontakisassa tuli voitto Tiernakaupunkiin
14- vuotiaiden sarjassa, kuinkas muuten. Puolen vuoden
harjoittelulla kahdeksasluokkalaisten Suomen mestariksi.
Tästä oli täällä juttua oikein kuvan kanssa. Valitettavasti en nyt muista ulkoa mestarin nimeä.
50. Taata14.12.2007 klo 23:17
Tuli tieto, että Joonas Anttila voitti kisan kahdeksasluokka-
laisten sarjassa. On kuitenkin muistaakseni 14- vuotias ja Maikkulan koulusta.
51. Taata17.12.2007 klo 08:09
Ei kuulemma jostain syystä ollut muita sarjoja, mutta sehän ei himmennä tiernakaupunkilaisen Joonaksen voittoa. Voimme tietenkin kysyä, että miksei ollut muita sarjoja? Olisi saattanut tulla lisää voittoja Tiernakaupunkiin? Heh heh!
52. Taata17.12.2007 klo 08:15
On kysytty, että ratkooko Taata koviksia? Täytyy vastata, että enpä jouda haaskata aikaa sellaisiin mitä nyt auliksia silloin tällöin kokeeksi. Taas viime aikoina on ollut pienoinen
aulisputki päällä vaihteeksi. Että silleen ja sillä sipuli.
53. Kepa3.3.2008 klo 16:39
Tietääkö Taata tuota mainioiden PETO-ristikoiden laatijaa Tiernakaupungista?

Liekö laatija ottamissaan valokuvissa? Tai ei varmaan silloin ole, mutta jospa Misu olisi ottanut kuvat digi-kamerallaan.
54. kepa3.6.2008 klo 16:59
Myydäänkö kioskilla jäätelöä?

Ottaisin appelsiini-salmiakin, kolme palloa kiitos!!
55. hah3.6.2008 klo 20:20
Älä unohda kepa omenaa. Irmeli tuo jos joskus tänne eksyy. :p
56. Taata4.6.2008 klo 16:03
Ei ole elintarvikkeita minulla myynnissä valitettavasti, mutta melkein kaikkea muuta on ja mitä ei ole, niin sitä tilataan.
Lauantaina ajattelin avata taas yhden kioskin.
57. hah4.6.2008 klo 16:23
Mutta täällähän on vielä hyvin tilaa.

Jospa sieltä lauantai-kioskilta saa sitten lauantaimakkaraa, täältä puuttuikin juuri snagari. :p
58. Sanasepon toimitus4.6.2008 klo 16:26
Jospa Taata ihan varovaisesti valmistaudut lähettämään sen ristikkokuvan uusiksi. Tässä on nyt kissat ja koirat sälytetty sitä etsimään, mutta jos ei löydy, saisit lähettää se uusiksi ja mielellään vähän pienempänä/tavallisemmassa muodossa.

Tullaan luukulle uudestaan. Moi!
59. Taata4.6.2008 klo 16:47
Voi hyvä tavaton, kun kioskin luukulle on päässyt syntymään jonoa. Aivan olen unohtanut taas tämän kioskin pitämisen, kun uutta olen lauantaiksi avaamassa. Vähemmän on mulla kioskeja ja pienempiä kuin Maskun miehellä, mutta eihän minun tarvitsekaan vaaliavustuksilla pitää koko Suomen
parlamentaarista ja demokraattista järjestlmää pystyssä.
60. Sanasepon toimitus5.6.2008 klo 21:58
Kop kop, onko siellä luukun takana ketään? Kertoisimme nyt kuitenkin, että ristikon kuva on löytynyt ja heti, kun saamme avokätisen rahalähetyksenne, panemme ristikon lehteen.
61. Taata5.6.2008 klo 22:51
On on täällä väkeä. Aina iloiset apteekkiristikot tarjouksessa.
Ehdin tässä juuri pahimman ruuhkan hellitettyä ratkaistakin
kaksi ja vielä kilpailevien kioskien anteeksi apteekkien
lehdistä. Toinen oli isompi toista tässäkin.

Toisessa oli Ekin tämä pään sivulla oleva aukko lehtineen pääkuvassa ja vielä oikein lähikuvassa.

Tein suuren synnin ja ratkoin suoraan kosmus- eiku kuulakärkikynällä ja tuli molempiin ristikoihin suttua. Ei voi
siten lähettää ja onhan mulla noita tuotepaketteja vaikka toisille jakaa tälläkin kioskilla.

Eki oli niin jallittelevalla päällä aivan kuin jalitsulla eli potkupallolla olisi laatijaa riplaillut. Selvitin kaikki kuitenkin lopulta kunnialla.

Heidi Heinolan kuvituskin oli oikein selvää ja minäkin olen
selvä. Että sellaista täällä kioskilla tänään. Jaahah asiakas taas tulossa...

PS. Pitää laittaa rahalähetys sisäkämmenellä, että verottaja
ei näe eikä kateellinen ryöstä.
62. Eki5.6.2008 klo 23:07
Olikohan Heidi Heinola?
63. jepsjuu5.6.2008 klo 23:17
Nyt kannattakin lähettää rahaa näinä aikoina, kun lukee kioskien lööppejä. Ja vielä parempi jos ostat kioskillesi rahoilla jotain, kuvaristikoita tai muuta taidetta. Saattavat nimittäin tulla taidekauppiaat katumapäälle ja lähettää vielä rahatkin takaisin. Saisit kioskilla pitää niin taulut kun rahatkin.
64. Taata5.6.2008 klo 23:31
On Heidi Heinola, kun nimikin seisoo Orionin kotiapteekin kesäristikossa 2008. Vertasin tyylin vielä Ilta-Sanomien saman henkilön kuvittamaksi väitettyyn ristikkoon.

Erkki "Eki" Vuokila on kuvittanut kilpailevan apteekin lehdessä olevan ristikon korvallansa ja misun kuvalla, joka voi sitten vaikka Heidi Heinola hänkin, mutta ei ratkaisuun nimeä tullut vaan auvo. Noista muista kuvista epäilen muutamaa Ekin kotialbumin otoksiksi, mutta en kaikkia,
koska minultakin on yksi kuva.

Päivi Vesanto se muistaakseni oli suosikkikuvittajani Ekin
tyttäristä kuten olen joskus tainnut mainitakin siellä ja täällä luukulla nyt ainakin. Taas tulee asiakas...
65. Eki5.6.2008 klo 23:37
Tosiaan, Heidi taisi lomittaa tuossa,
Oli minulla unohduksen suossa.

Harvoin näissä töissä mitään kotialbumeita käytetään,
vaan tietokonetta jatkuvasti uusilla otoksilla täytetään.
66. Taata5.6.2008 klo 23:47
Oli päässyt minulta kirput loppumaan, mutta taidetta on haitaksi asti mulla, mutta ei tänne kioskiin vaan kaikki sovi,
kun tuo yksi virasto määräilee täällä Tiernakaupungissa nämä kioskien mitat tai ainakin yrittää. Mutta ei se haittaa mittään, kun myyn välivarastoilta sitten tarvittaissa ja vaikka ei tarvittaisikaan.

Olen minäkin ihmetellyt, että mistä noita rahalähetyksiä on nyt alkanut tipahdella niin tiuhaan tahtiin. Varmaan on sotkettu minut maskulaiseen tai johonkin muuhun vastaavaan yrittäjään, vaikka en ole voidellut vielä
muistaakseni juuri ketään ja olen kuulu siitä, että autonikin kulkee ilman öljyjä. Kysykää vaikka korjaamoilta täällä.

Toivottavasti ei leikkaa kiinni, siis auton moottoria meinaan. Taas tulee asiakas häiritsemään ja tulee noita kirjoitusvirheitä sen tähden.

Tämä tulija taitaakin olla kauppias jalkaterän asennosta
päätellen tai muuten vain sutki tai oikein luikuri, vaikka hän tietääkseni on ollut haudassa jo aika päiviä.
Taas taitaa mennä ostohommiksi tämä kioskinpito...
67. Taata5.6.2008 klo 23:54
Nyt täällä kioskilla alkoi ammunta. Arvasin, että ei tuo sälli oikeilla asioilla liiku. Ei vaiteskaan vaan Misu toi pam pam
Pamela eiku Pam-lehden, jonka ristikosta on muissa säikeissä viime aikoina puhuttu. Saatan kommentoida jahka asiakastulvalta ennätän. Nyt taas nimittäin tulee setelit kourassa ostavan näköinen asiakas niin määrätietoisen näköisesti eikä lainkaan kyräillen. Taitaa olla oikealla asialla.
Pitää mennä palvelemaan. Pam pam, me palvelualan ammattilaiset!
68. Taata6.6.2008 klo 00:09
Ei voi olla totta! Taas Ekin ristikko ja taitaa olla vielä itse
pääkuvassakin. Ainakin pääkuvassa on jonkun pää. Ensin luulin Remun pääkuvaksi, mutta tarkemmin kuvaa katsottuani uskoni alkoi horjua ja vähitellen kallistuin Ekin pään kannalle, jos kuva vaikka sattuisi olemaan karikatyyri
kyseessä.

Nyt alan lisäksi epäillä, että Eki on ostanut kioskini osake-enmmistön ja ulkoistaa kohta minut tästä palvelutiskiltä.
Että pitikin minun mennä muiden yllytyksestä listautumaan pörssiin. Voi kai tässä siitä huolimatta olla jonkinasteinen
sisäpiirikauppakin kyseessä? Jos Eki onkin bulvaani ja maskulainen on sittenkin asialla? Kyllä nyt pitää panna
lappu luukulle ja hieman funtsia tilannetta. Olenko minä muka antanut myyntitoimeksiannon jonnekin vai onko Misu pettänyt minut?

Tämä tällainen peli alkaa hapottaa...
69. Taata6.6.2008 klo 22:58
Kioskilla voi käydä ja kirjoittaa, mutta minulla on nyt kovat sutinat muualla enkä ole päivystämässä ja vastaamassa täällä nyt päntiönään. Kioski on siis pystyssä, vaikka palvelu ei pelaakaan niin hyvin kuin sampopankki, jolla silläkin tökki palvelu jokunen viikko sitten. Nyt taas Heli Boris juoksee.

Uuden Auliksenkin ratkaisutestin teen varmaankin joskus myöhemmin jos silloinkaan, mutta ristikko on minulla nyt kuitenkin tiskillä.
70. Taata15.6.2008 klo 13:39
Taata on vielä matkoilla ja apulaiset näyttävät heti karanneen. Yhden Auliksen ratkoin välillä ja yksi on täällä reissulla mukana, mutta en ole ehtinyt paljon ratkoa, mutta ei ole ristikko kuitenkaan aivan neitseellisessä tilassa.

Täällä näyttää toisaalla olleen säpinää, mutta onneksi kioskeja ei ole poltettu kuten Helsingissä tuo yksi isompi kioski presidentin linnan tuntumassa leimahtelee vähän väliä.
71. Taata17.6.2008 klo 18:34
Kioski on auki, mutta onko kioskinpitäjäkin?
72. Taata21.6.2008 klo 15:49
Taas uponnut kioski. Tuli asiakkaalta huomautus. Ollaan me Juhannuksenakin auki.
73. Taata22.6.2008 klo 16:36
SENSAATIO! SENSAATIO!

Kioskin juuri saamien tietojen mukaan nyt on paljastunut
kauhea skandaali Sanaseppolehdessä 2/2008. Lähteemme on kertonut, että toimittaja herätettiin keskellä yötä erään ratkojan toimesta virheen paljastuttua nimimerkki junamiehen laatimassa kanaristikossa, joka on tiettävästi otsikoitukin jotenkin skandaalia ennakoivasti. Kuulostaa, että höyhenistä tai ainakin höyhentämisestä olisi ollut kysymys.

Koska epäilemme kysymyksessä olevan kuitenkin myynninedistämiskikan, niin kommentoimme lisää vasta, kun saamme tarkempaa tietoa asiasta omien tutkijoidemme ja lakihenkilöidemme ehtiessä paikalle. Toimittaja huokaisi kuitenkin helpotuksesta, koska kysymyksessä ei ollut onneksi palkintoristikko, kun vastausaikaakin olisi ollut vielä jäljellä, mikä olisi vaikeuttanut lisää tutkimuksia.

Nyt joka tapauksessa valtava kohu on aiheuttanut lukuisien henkilöiden lomien välittömän keskeyttämisen, koska asiaan on saatava hetimiten selvyys ratkojien kovan painostuksen vuoksi eli nyt tutkitaan, että onko ristikossa virhe vai eikö ole ja jos ei ole, niin miksei ole ja sitä rataa kenttätutkimus etenee kioskin saamien luotettavien ennakkotietojen mukaan.

Kioski seuraa tilannetta ja palaa asiaan, jos ei pala sitä ennen poroksi tässä hektisessä menossa ukkosenkin pauhatessa parhaillaan päällä.
74. Taata30.6.2008 klo 15:55
Eipä ole tullut vieläkään uutta tietoa kioskille asti, kun RA:kin vaikenee todisteidensa kanssa, vaikka muualla mainostaa tähän aiheeseen liittyvää uutta harrastustaan. Ei auta kuin odotella.
75. hah30.6.2008 klo 17:26
Mikä ihmeen kanaristikko?
76. RA30.6.2008 klo 17:57
Kyseessä on Sanasepossa 2/2008 (s. 28) julkaistu Reijo Kankaan laatima ristikko "Höyhennetty" (pääkuvassa on kanoja).

Taatalle tiedoksi, että tutkimukset ovat pahasti kesken ja minulle asti kommentteja on kantautunut niukasti. Tällä hetkellä 2 ratkojaa on sanonut, että ristikossa on virhe siinä (pääkuvan vieressä, 4 ruutua oikealle) vaakuna-piirroksesta tulevassa sanassa. 3 ratkojaa on niellyt ristikon sellaisenaan, tervoineen ja höyhenineen.

En nyt lähiaikoina ehdi paneutua asiaan, kun on niin kiire. Täytyy tässä ensi töikseni päättää, että minkälaiset kehykset valitsisin omaan virheellisesti vihjeittämääni ristikkoon Punaisessa Pelikaanissa 4/2008 (s. 29).
77. RA30.6.2008 klo 17:58
Ai anteeksi!!!!! Pääkuvassa on myös joku junamies tms.
78. iso S30.6.2008 klo 19:58
Vaakuna oli minulle tuntematon, samoin ratkaisusana. Arvelin että se on joku kunta ruåttiksi ja annoin olla. Nyt ei kuitenkaan minkään kunnan vaakuna näytä tuolta eikä vuoden 1968 M-M-M-kirjassakaan. Tule apuun, Google!

Haku: vaakuna kuu tähti
Tarkoititko: vaakuna puutähti

Hyvästä tarkoituksesta huolimatta tulee myös tieto:

Finckenberg-suvun vaakunassa on kuu ja tähti. Kun laittaa kuvahakuun avainsanoiksi
Finckenberg vaakuna
löytyy mm. vaakuna jossa kuu ja tähti ovat juuri noin, mutta muut krumeluurit eivät ihan täsmää. Kuva taitaa esittää jonkun sukuun kuuluvan sinettiä.

Jäljillä ollaan. Hakusanoiksi (tekstipuolelle, ei kuvahakuun)
xxxxxx Finckenberg
jossa xxxxxx on ratkaisusana ja saadaan ruotsinkielinen viite jossa kerrotaan että suvuilla xxxxxx, Finckenberg ja Boose oli sama vaakunakuvio: puolikuu ja tähti.

En pidä ristikkoa tältä osin virheellisenä, enkä pidä ristikosta monilta muiltakaan osiltaan :-)

Junamies taitaa olla kriisiavun tarpeessa kun pelkää muutamaa kanaa! Kanat eivät edes käyttäydy erityisen uhkaavasti.

Nyt menen hakemaan lääketieteellistä viisautta - töllössä alkaa tohtori House.
79. Taata30.6.2008 klo 21:06
Juttu alkaa nyt tulla mielenkiintoisemmaksi. Sherlock Holmes varmaan vielä selvittää sen?

Sitten itse kana-asiaan, josta meille kioskille on tullut taustatietoja jonkin verran, mutta ei niin kovin luotettavalta taholta, mutta sitähän sattuu tällaisissa äkillisissä tilanteissa yleensä kaikenlaista, joka saa todistajiakin ainakin hetkeksi pois tolaltaan.

Ristikkoa piti entrata moneen kertaan myös kanojen suhteen eli vähentää niitä, koska vaikka junamies olisi selvinnyt kanojen hyökkäyksestä joten kuten, niin kuvaaja ei olisi ja jos olisikin, niin olisi tukkinut kaikki tietokoneet kuvallaan. Ei auttanut kuin lahdata osa kanoista ja syödä pois.

Loppuja kanojakin piti kuulemma sitten vielä hieman käsitellä, jotta saatiin pysymään kuvassa nokkimatta junamiestä aivan pahanpäiväisesti. Tilanne vaikuttaa siis valokuvassa todellista leppoisammalta.

Junamies oli todellakin hätää kärsimässä eikä kriisiapua ollut heti saatavissa vaan junis oli kuuleman mukaan vähällä joutua läheisen poliisilaitoksen putkaan tempauksen johdosta. Kioskin tietojen mukaan ainakin joillakin yleisöstä oli hauskaa ja toisilla sitten ei, mutta niinhän se aina pakkaa olemaan.
80. eutark.30.6.2008 klo 21:19
Onkohan kuvan kanat eu-tuonannon alaista karjaa? Ei näyttäisi olevan nilkka/korva/siipimerkittyjä. Kuva hieman epäselvä vaikka isonnusluupin kautta katsoisi.
Mikäli kuvan kanat ovat eu-lintukarjaa, niin eivät saisi olla vapailla laitumilla, ettei lintuinfluensa leviä raiteilta pois.

Mikäli kuvan kanat ovat vapaatuotannonkasvatuskanoja eli ns. mökkinmuorin kanoja, niin tilanne ei aiheuta jatkotoimenpitetä eli kuva ok.
81. Taata11.7.2008 klo 16:23
Kioski on ollut tilapäisesti kiinni, koska yllekirjoittanut on ollut vangittuna ilmeisesti saman porukan toimesta kuin tuolla fiinimmän puolen eräässä säikeessä arvellaan ylläpidonkin olevan edelleen.

Sieppaukseni tapahtui ilmeisesti Hämeen linnassa, Suomenlinnassa, Kyminlinnassa tai Turun linnassa joitain mahdollisia paikkoja mainitakseni, mutta valitettavasti en muista enää missä, mutta Aata kuitenkin pelasti minut ja tulin tajuihini Savonmaan junassa, mutta ei se tainnut olla Lentävä Kalakukko vaan paremminkin Räpyttelevä Kanakukko, kun pysähtyi Kajaanissakin melkein tunnin ja ehdin siinä välissä käydä katsomassa yhdessä vapauttajani kanssa Kajaanin linnassa Messeniuksen kammariakin, jossa hän kirjoitti Ruotsin historian kaksi osaa vanhimmista ajoista 1600- luvun alkuun, koska ei ollut tullut ristikkolehtiä matkaan eikä hän itse huonoissa oloissa ja valaistuksessa ainaisen tarvikepulan vielä vallitessa voinut niitä laatia.

Johannes Messenius vapautettiin lopulta vankeudestaan ja hän sai valita asuinpaikakseen joko Piitimen (Piteå) tai Uleåborgin (Oulu). Fiksuna miehenä Messenius valitsi tietenkin Tiernakaupungin asuen Oulun linnassa, missä kuoli 08.11.1636 ja haudattiin Oulun kirkon lattian alle, mutta valitettavasti Oulun tulipalo vuonna 1822 hävitti haudan. Tästä on kirjoittanut meille Sara Wacklin.

Epäilen, että vangitsemisporukkaani johti nainen, mutta koska en tunne merkkituotteita tarpeeksi hyvin niin en pysty sanomaan, että mistä parfyymimerkistä mahtoi olla kyse, mutta muistelen, että ennen huputusta ja tajunnanmenetystä ilmassa leijui jonkin verran tupakansavua.

Tajunnan palattua kuulin jossain välissä etäänpää kiivasta väitttelyä ristikoista ja arvelin meitä vangittuja olevan useampia saman tyrmän eri selleissä. Menetin ajan- ja paikantajuni, vaikka yritin tehdä aluksi havaintoja. Sitten muistin Jukkiksen sanoneen, että onneksi nukkuminen on keksitty ja lakkasin ajattelemasta mitään.

Yritän nyt palata normaalielämään ja tiedustella Aatalta yksityiskohtia varovaisesti pelastusoperaatiostani, sillä en ole saanut mitään kriisiapua vielä eikä silloin passaa liikaa hättäillä.

Kioski seuraa muiden siepattujen kohtaloa ja palaa tarvittaessa asiaan.
82. Supo11.7.2008 klo 22:32
Tuoksu on paljastunut Sisleyn Eau du Soiriksi
---http://www.glossy.fi/tuote/katso/836

Ja tupakki punaiseksi North Stateksi.
83. Taata12.7.2008 klo 23:59
Nyt tuli sellaista tietoa, että täällä on vireillä fiinimmän puolen kavereilla uusia kioskihankkeita. Kuinkahan monta niitä mahtaakaan tulla? Kilpailu kovenee vain tälläkin alalla.

Emme vielä tässä vaiheessa paljasta mahdollisten uusien kioskiyrittäjien nimimerkkejä, mutta seuraamme mielenkiinnolla uusia hankkeita ja palaamme asiaan, jos jotain uutta tietoa kantautuu korviimme.
84. Taata20.7.2008 klo 00:20
Näyttää KP päässeen lopulta puolipannastaan ja heti pannut uuden kioskin pystyyn ja entrannut vielä entistäkin.

Nyt kun vielä nuo muutamat riitapukarit laittaisivat kukin oman kioskinsa pystyyn, niin päästäisiin lopulta selvemmille vesille eikä sivullinen joutuisi vahingossa epämukavaan paikkaan yhteenoton ollessa siellä kuumimmillaan.

Tällä lailla muut säikeet pysyisivät otsikkojensa mukaisesti
asialinjalla. Ei tarvitsisi räyhääjien ja haistattelijoiden mennä esim. Hesari- säikeeseen purkamaan sappeaan ihan muilla asioilla tai pikemminkin asiattomuuksilla.

Eikö näin olisi hyvä?
85. oisko näin20.7.2008 klo 00:23
Eiköhän oma kioski ole lähinnä egon pönkitystä?
86. kp20.7.2008 klo 09:26
Päivää Taata....
87. Taata20.7.2008 klo 11:55
Päivää! Oletko varmasti oikea kp? Tuolla toisella puolella kuulostaa olevan vale-kp:tä, vale-qweriä, vale-ra:ta ja ilmeisesti vale-henryäkin liikenteessä muista puhumattakaan.
Niin on sekaiseksi elämä mennyt, että ei tiedä enää, että onko Miimukaan Miimu ja Eki Erkki jne. Voi näitä aikoja!
88. kp20.7.2008 klo 15:19
niin.... ajat muuttuu, emme pysy perässä...
89. Taata26.7.2008 klo 11:31
Useimmiten luotettavilta tahoilta saamiemme tietojen mukaan sivustolle on suunnitteilla radikaaleja muutoksia.
Vuodatetuista tiedoista emme tässä vaiheessa voi vielä antaa yhteenvetoa, koska neuvottelijat ovat vetäytyneet yksityisyyteen vaikkakaan eivät tietääksemme aivan
Neitsytsaarille asti. Viimeaikainen vallitseva tilanne on kuitenkin saatava korjatuksi tavalla tai toisella ja nyt on ymmärtääksemme sitten radikaali kurssimuutos suunnitteilla. Kioski palaa mahdolisesti asiaan, kun saamme uusia tietoja. Siihen asti nauttikaa sivuston palveluista vielä entiseen tapaan.
90. kp26.7.2008 klo 12:00
kun laiva on menossa karille sen suuntahan tiestysti täytyy korjata....
91. PP26.7.2008 klo 12:38
Karille menossa? Aiotko kaapata laivan...Tiestysti suunta on silloin korjattava...
92. Owlie26.7.2008 klo 12:52
Ensimmäistä kertaa kioskeilla lakanoiden ja tyynyliinojen parista.

Onneksi olkoon palkitulle äffeen kaimalle!
93. Taata26.7.2008 klo 13:16
Suljemme tämän päivän aikana Santo Domingon kioskin eli
Liisa, Pekka ja Poika saavat poistua Domikaanisesta Tasavallasta uusille asemapaikoilleen. Loppu.
94. Taata1.8.2008 klo 12:33
Täällä kioskilla ihmetellään kovasti nyt kotiin saavuttuamme, että porukka tuppautuu jatkuvasti HS- säikeeseen riitelemään. Onko tarkoitus saada HS-säikeet poistettua kokonaan sivustolta vai missä tuossa oikein on kyse?

Ennen oikein halveksittiin Aulista näitten kovisratkojien ja
palstapoliisien taholta ja nyt sitten leperrellään niin, että oikein hirvittää, kun vertaa heidän aikaisempiin kirjoituksiin Auliksesta ja hänen hengen tuotteistaan. Ihmeelliinen suunnanmuutos, mutta mistä se johtuu? Tämä lienee ydinkysymys?

Täällä kioskilla veikkaillaan, että HS-säikeet ovat saaneet niin suuren suosion vakituisten ratkojien ansiosta ja heidän kommenttien johdosta, että on täytynyt muiden kovisratkojien ryhtyä vastahyökkäykseen HS-säikeitä vastaan ja mennä sinne itse kirjoittamaan ja provosoimaan muuten niin asiallisia kirjoituksia omilla sepustuksillaan. Ja sitten aktivoida vielä tunnetut häirikkönimimerkit samaan
hommaan. Aivan asiatonta vetää KP:kin mukaan juttuun.

Sitten kehdataan vielä moralisoida vihjeiden annosta ja antaa ties mitä neuvoja kirjoittajille ikäänkuin nämä varttuneet henkilöt olisivat kuin mitäkin aivottomia huligaaneja. Päätoimittaja psykologikaan ei malta olla erossa ennen parjaamistaan auliksista vaan antaa auliisti nyt opastuksiaan asiaan kuin asiaan. Näin pitkälle siellä on nyt menty ja sitten tarvitaan vielä ylläpitoakin jatkuvaan seurantaan apuun. Ei voi kuin ihmetellä!

Kioski seuraa tilannetta ja palaa tarvittaessa asiaan.
95. kp1.8.2008 klo 12:49
Niinkuin sanoin kuukaisia sit... Auliksen on vaikeuttettava ristikoitaan... syy Ekin kovisten... ne ei saa ajaa ohi Auliksesta... - Koska.... niin koska Hesarin ristikot TÄYTYY olla vaikeimmat tässä maassa... turhaan tappelette tutkainta vastaan....
96. kp1.8.2008 klo 12:49
kuukausia... sori
97. Taata7.8.2008 klo 10:02
Tuolla toisaalla näyttää fakkisanakeskustelukin taas leimahtavan käyntiin riitelyjen ohessa. Asia on niin, että jos ristikkoon sijoittaa esim. paljon pääkuvasta lauseita, niin se vaikuttaa sitten muuhun sanastoon kuten esim. symmetriaristikoidenkin tapauksessa, jonka Ekikin vasta on todennut.

Siis päivänselviä tapauksia tällaiset, että jos koettaa jossain kohden tehdä jotain hienoa, niin joku toinen kohta kärsii. Ennen tosin oli hienoa hallita nämä ns. fakkisanat ja tunsi oikein kuuluvansa ratkojien armoitettuun joukkoon, mutta sitten joku latisti tunnelman keksimällä tuollaisen ilmapiiriä huonontavan termin kuin fakkisanan. Liekö Sanasepot jälleen syyllinen? Sherlock Holmesilla riittäisi tässäkin vielä tutkimista.

Kioski seuraa tilannetta ja keskustelua asiasta ja palaa siihen tarvittaessa.

Muuten kioskille on tullut havaintoja, että ylläpito on muuttunut kovin herkkähipiäiseksi viime aikoina. Täällä kioskilla on epäilty ns. lomittajien sotkeutuvan liikaa säikeiden keskustelijoiden juttuihin antamalla keltaista korttia ja uhkailemalla jopa punaisella kortilla, jos joku meidän mielestä asiallinenkin keskustelija ei pysy ylläpidon tarkemmin määrittemässä tai ehkä pikemminkin määrittelemättömässä formussa ja kuosissa.

Kioski seuraa tilannetta ja palaa tarvittaessa asiaan.
98. Ylläpito7.8.2008 klo 10:25
Fakkisanojen välttelyn pääarkkitehti Paavo I. Lukkaroinen on perustanut ne lehdet, joihin Taatakin laatii. Onko Taata nyt ampunut itseään kuolettavasti jalkaan? Punainen kortti lienee siis turha.
99. Taata7.8.2008 klo 13:55
Eki kirjasi nämä ns. fakkisanat kirjaansa, jota on myyty vuosikymmeniä. Alkusanojen mukaan pesiytyminen ristikoihin ei ole suotavaa sanotaan tässä neljännessä painoksessa, mutta vanhentuneinakin laatijat saattavat niitä käyttää ja siksi ne tässä opuksessa opetetaan jälleen kerran kaikelle kansalle.

Veijo Wirén on sitten myöskin laskenut markkinoille lukuisia opuksia, joissa näitä ns. fakkisanoja opetetaan ratkojille ikään, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta. Minulla on edessäni semmoinen laitos, jonka esipuhetta en viitsi nyt kirjoittajan enkä muidenkaan takia oikein mielelläni siteerata. Voisi tulla helposti laukauksia moneen suuntaan ja ehkäpä keltaisia korttejakin. Tai tulkintaahan ne helposti vain ovat nyt nakkelut minunkin kirjoitteluista.

Ei sitä tarvitse tosiaankaan sitä punaista nakata heti viattomalle kirjoittajalle, mutta jos tuomarin oikein tekee mieli sitä näyttää oman egonsa pönkittämiseksi, niin eikö silloin riitä, että vilauttaa sitä muka vaikka keltaista hakiessaan? Näin olen nähnyt kentilläkin joskus tehtävän. Siis pelaaja huomaa siinä vaiheessa, että punainen korttikin on tullut tuomarilla mukaan.

Nyt lensi neljä herhiläistä tässä kimppuun ja täytyy senkin vuoksi lopettaa. Tiernakaupungissa on siis suurmessut jälleen kerran! Terveisiä!
100. Kaaleppi7.8.2008 klo 14:17
Jos isäntä ja sivujen perustaja koittaa vieraitaan jotenkin estää oksentamasta boolimaljaan on jotain "egonsa pönkittämistä", niin miksiköhän voidaan kutsua tälläista kioskinpitoa?
101. RA7.8.2008 klo 14:19
Taata, olen lukenut ylläolevat tekstisi moneen kertaan. Joka sanan (en vain poimien sieltä täältä) ja painanut ne sydämeeni. Osaan ne ulkoa.

Tulin nyt piipahtamaan täällä kioskillasi ja tarkistamaan, että ovathan nämä kirjoituksesi tarkoitettu esimerkiksi ja malliksi meille muille siitä, kuinka hyvähenkistä ristikkokeskustelua tulee käydä?
102. Taata7.8.2008 klo 14:52
Täällä on näkojään vilkkaampaa kuin KP:n pulinakioskilla eikä se ole hassumpi saavutus näin kesäaikaan vai mitä?

Tiernakaupungissa on pari maankuulua suuriäänistä jalkapallovalmentajaa, joista toinen sai vasta muistaakseni kahden kuukauden pelikiellon eli joutuu katsomosta huutelemaan pelaajilleen ohjeita. Tämä ei ole se Karjasillan Malinen, joka täytti hän puolestaan vasta 50 vuotta palattuaan tänne takaisin valmentamaan. Minä kommentoin näitä hieman seuraamiani jalkapallon korttiasioita ja yläkerran herra hoitaa sitten jääkiekkopuolen asiat.

Ne näin kioskeilla nämä keskusteluaiheet saattavat helposti vaihdella ja singahdella sinne tänne. Tänne ei vielä voi kirjautua jäseneksi kuten KP:n puolella lienee voi, että kuulisi hieman privaatimpaa jutustelua eikä vain tällaista monen mielestä mitään sanomatonta lässytystä, josta minä ja tuhannet muut tykkäävät.

Mulla on RA sähköpostiosoitteesi toki tallessa, jos sattuisi tulemaan mieleen oikein painavaa ristikkoasiaa, mutta tokkopa sitä tulee, kun ei kerran oikein muillakaan irtoa kun vain erivärisiä kortteja tuntuvat saavan. Siitä kanaristikosta olisi kyllä tuolla ylempänä se kilpailu kesken ja siihen voi muutkin kuin RA ja Babs osallistua. Että semmoista tällä kertaa.

Huom! Ei ole pakko lukea joka sanaa eikä ainakaan painaa mieleen, sillä maankuulua nimimerkkiä Jukkista lainataksemme nukkuminenkin on keksitty. Ja se on hyvä se, jos on hyvät unenlahjat ja voi meitä poloisia muita, kun täytyy sitten vain ristikoiden kanssa pelata. En nyt muista, että oliko nauraminenkin keksitty, mutta hymyileminen ainakin on, tosin silleen hieman vaimeasti, että ei synny väärinkäsityksiä puolin ja toisin. Minulla kun on niistäkin ikäviä kokemuksia jos nyt joku hauskakin joukossa.
103. RA7.8.2008 klo 14:59
Ymmärsinkö nyt oikein, että kun moitit ja panettelet meitä muita, niin se on tarkoitettu HUUMORIKSI?

Olinpa tosikko.
104. Taata7.8.2008 klo 15:11
Mun piti vielä sanoa Kaalepille, että se tämä kioskinpito on ihan ylläpidon taannoin suosittelema tapa toimia, ettei häiriköi siellä täällä säikeissä mitä näkee niin usein tapahtuvan tai ainakin väitetään tapahtuvan. Mehän emme muualle juuri kurki emmekä urki kuten kaikki tietävät tai ainakin tulisi tietää.

Mehän olemme pikemminkin toista mieltä tästäkin asiasta, kun emme tunne sitä tarpeeksi hyvin. On siellä kuitenkin joitain hyvin rokotettuja nimimerkkejä, jotka eivät tipu vaan muuntuvat hieman toisenlaisiksi niin, ettei korttikaan enää tepsi ja tehoa näihin mutantteihin.

Emme kuitenkaan suosittele kioskinpitoa kaikille, sillä tässäkin on oma kääntöpuolensa, kun voi saada muraa niskaan ja sitten näppyjä naamariin. Jos nyt kuitenkin joku kaipaa tehokkaita terveysvinkkejä, niin voimme harkita niitten antamista tapauskohtaisesti, vaikka eivät liittyisikään välttämättä ja suoranaisesti ristikoihin, vaikka oikeastaan pitäisi kyllä liittyä.

Ei kai Kaaleppi vain ole Heinäpäästä? - Et varmaan eikä sillä väliä, mutta ensin säikähdin, että pääsi oma koira taas puraisemaan. Ei muuten, mutta kun on entisiä haavoja vielä tarpeeksi nuoltavana. Että silleen...

Koetan kirjoittaa enemmän ja ahkerammin, jos tästä vielä tila
edes hieman kohesi, kun on ego niin alhaalla sattuneista syistä. Pitäisi varmaan juntata ja paaluttaa oikein, että kestäisi kaiken. Taata taata ja rättätää!
105. Taata7.8.2008 klo 15:24
Älä hyvä RA ole niin huolissasi tosikkoudestasi, sillä kuten hyvin tiedämme suurin osa alalle vihkiytyneistä näyttäisi olevan näppituntumalla melko tosikkoja ja riidanhaluisia.

Me olemme tietenkin pikemminkin toista mieltä, kun epäilemme, että asiasta ei ole tehty kunnon tieteellistä tutkimusta.

Varmaan RA arvaat mitä suosittelisin sinulle, kun olet jo pehmiksiä ja koviksiakin kokeillut.
106. RA7.8.2008 klo 15:26
He, hauskaa :-D
107. Ylläpito7.8.2008 klo 15:33
Kirjoitetaan nyt, kun Taata siitä niin tykkää.

Taata on kyllä hauska mies. Ei saa siteerata. Irrotettuna asiayhteydestä sen voi käsittää aivan väärin.
108. Taata7.8.2008 klo 15:52
Nyt on ylläpito sitten kerrankin oikein asialinjalla kuten muuan ex-tullineuvos varmaan sanoisi. Pitää liimata nyt äkkiä kioskin ikkunaan suuri plakaatti, että kundit huomaisivat tapahtuneen ja noteeraisivat sen.

Nyt pitää sitten äkkiä väärinkäsitysten välttämiseksi selittää tuota kundi- sanaa, että se tarkoittaa aivan kuten Ristisanakirjassakin sanotaan asiakasta eikä vain poikaa.

Meillä Tiernakaupungissa kuulin jo penskana sanottavan asiakkaita kundeiksi, mutta nykyään kun EU-aikana kaikki on niin mennyt sekaiseksi, että voi tulla väärinkäsityksiä asiasta kuin asiasta. Ollaan vissiin hukuttu tiedontulvaan vai olisiko tuo sittenkin päinvastoin kuten opportunistit ja muut toriparlamentaarikot tuntuvat hyvin tietävän? Niin ja Esson baarilla. Ka ku meinasi unohtua!

Kyllä nyt ei KP:n kuuluisa pulinakioski pysy lainkaan kyydissä matkassa. Kovasti olisi sillä puolella petrattavaa. Taitaa Krakan kioskikin olla jo kohta edellä ja entä sitten, jos Ekin kioskitkin alkavat pyörähdellä täydellä höyryllä?

Mulla taitaa alkaa nyt höyrynpaine ikävä kyllä laskea, vaikka sain tuossa äsken oikein piristävän puhelinsoiton.
109. Irmeli10.8.2008 klo 15:23
Moikka!
Voiks samas ristikos olla sekä astana ett tana? Tääll hiukka istana ihmettelen. Oiks pitäny mennä KP:n kioskill?
110. Taata10.8.2008 klo 15:59
Kylläpä Irmeli pistit pahan. Pitää varmaan kilauttaa kaverille?
Vastaus riippuu vähän siitä mistä roikkuu. Onkos tässä joku koira haudattuna?

Aulista taidat kuitenkin ratkoa, jolloin vastaus on, että voi.
Mutta jos taas ratkot KP:n ristikkoa, niin silloin vastaus on ei.
Vai oliko se pikemminkin päinvastoin?

- Jos taas ratkot jonkun kolmannen henkilön laatimaa ristikkoa, niin silloin vastaaminen menee hankalaksi ja voi olla vaikka sekä että. Sinun ei kuitenkaan tarvitse onneksi entrata ristikkoa enää. Ymmärrän kyllä, että haluat olla tarkkana suomen kielen kanssa ja varmaan muutenkin haluat filosooferata tämän asian kanssa, kun vedit Istankin tähän soppaan mukaan.

Kioski palaa myöhemmin asiaan, jos saa lisätietoa. Tässä askarruttaa lähinnä tuo yhdyssanakysymys sanassa
AS-TANA.
111. iso S10.8.2008 klo 16:22
Koska kyseessä on vain Helsingin kokoluokkaa oleva kaupunki, se mahtuu olemaan samassa ristikossa tanan kanssa. Mitään estettä ei ole niin kauan kuin kyseessä ei ole Taatan mainitsema yhdyssana. ihan samalla tavalla ristikossa voi olla tana, tanakka ja etana ja vielä vihjekuvana tanakka etana sarvet tanassa.

Ristikkosäännöt (jotka eivät ole laki eivätkä kaikki laatijat noudata niitä varsinkaan tämän kohdan osalta) sanovat että sama sana ei saa esiintyä ristikossa kahdesti, ei edes yhdyssanan osana. Tuo "osa" tarkoittaa sitä että sana on yhdyssanassa sanana eikä vain merkkijonona.

Esimerkki: jos ristikossa on sana kantapala, samassa ristikossa ei saa olla kanta, pala, välipala eikä kanta-astuja, mutta tapa saa olla vaikka tuo merkkijono löytyykin kantapalasta.
112. Taata10.8.2008 klo 18:31
Kiitämme iso Ässää vastauksesta.

Pelkäsimme aiheuttavamme Irmelille ikäviä muistikuvia kouluaikaan, jolloin maikka hakkasi aamuvoimistelussa tanassa seisten tamburiiniin, vaikka ei nyt välttämättä olisikaan as-sävel sattunut sieltä päästelemääm ilmoille, mutta jos olisi.

Eihän sitä koskaan tiedä, mutta todennäköisesti hakkasi tulemaan jotain aivan muuta joten eiköhän Irmeli kestä tämänkin paljastuksen.

Ei se maikka seissyt siellä astanassa. Eihän? Saattoi olla aivan jokin muu tana-asento hänellä joten voimme huokaista helpotuksesta ja kirjoittaa astanan ja tanan samaan ristikkoon.
113. Taata10.8.2008 klo 18:34
...as-säveltä sattunut sieltä päästelemään ilmoille...
114. hah11.8.2008 klo 00:04
Raiteelta 4 saapuu juna... Onko täällä tarjolla muutamaa lippua Astanaan päin.
115. Taata19.8.2008 klo 21:45
Junamies kuulemma jakaa sätissä tietoa, mutta missä kaikkialla siellä?
Siellä on seisontaraiteita niin paljon.
116. Taata21.8.2008 klo 10:33
Opettajia ollut yöllä liikenteessä.
117. Taata21.8.2008 klo 10:54
Että älykkyysosamäärä kasvaa juopotellessa, jolloin koviksetkin ratkeavat paljon helpommin? Kioskilla ollaan asiasta vahvasti erimieltä, kun ei ole käytössä luotettavia tutkimustuloksiakaan. Taitaa olla pelkkää mututuntumaa?

Mutu on särkikala, mutta kovin pieni ja onko edes punaisia silmiä? En nyt äkkiä muista ja apuja ei saa pyytää edes kämppäkaverilta naapureista puhumattakaan.

Naapureilla voi olla punaisia silmiä ja joillakin välistä jopa mustia, jotka laulussa mainitaan kaikkein kauneimmiksi.
Väärinkäsitysten välttämiseksi sanon nyt kuitenkin, että en puhu omista naapureistani.

Rättätää ja sitä rataa!
118. Marco Poloinen21.8.2008 klo 11:49
Kun ihan poikkeuksellisesti satuin liikkumaan näin päiväaikaan, niin totean mieluusti, että aivan kohtuullisessa hallinnassa näyttäisi olevan nuo vaikeammat huumorilajit kioskinpitäjälläkin.

Mitä juopotteluun tulee, niin empiirinen tietoni asiasta on niin vähäinen, etten pysty faktat kainalossa heittäytymään keskusteluun - väittelystä puhumattakaan. Ko. yöaikaan (vähän yllättäen) esilletulleesta kesäpäiväyön tuote-esittelystä voin todeta, että kun "lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa". Seura oli todella mieluisaa - ja runsasta, yö tunnelmallinen mutta viileä, joten pienikin bioenergia toivottavasti lämmitti..

Vitsit on sitten erikseen.
119. Taata21.8.2008 klo 14:05
Joo asia on silleen, että kaikki eivät minun vitsejä tajua kuin vasta vähitellen joskus kahden viikon päästä osittain eikä aina silloinkaan.

Aina ei ole kyse edes ällistä vaan monta kertaa myös ennakkoasenteista, joita on lähes mahdotonta muuttaa. Tätä minäkin olen jatkuvasti ihmetellyt, kun on sentään sanasepistä kyse.

Mutta palasihan Uunollakin muisti vasta pätkittäin joten kyllä se siitä. Toivoa on niin kauan kuin on elämääkin eli Toivossa on hyvä elää kuten lapamatokin taannoin totesi. Vanhuus ja viisaus. Vahinko, että porukkaa kuolee nuorena niin paljon onnettomuuksien, viinaksien ja huumeiden seurauksena, että älli ei ole pysynyt perässä eli ehtinyt vielä kasvaa.
120. RA21.8.2008 klo 14:21
Minulta on nyt - toistuvasti - tiedusteltu, olenko nimimerkki Taata.

Vastaan, että en ole.
Ylläpito saa (halutessaan) vahvistaa asian.
121. Taata21.8.2008 klo 15:19
Meinaatko RA ostaa tämän kioskin? Silloin voitaisiin neuvotella nimen käyttöoikeudesta. Minua ei ole vissiin vielä luultu RA:ksi, mutta tällä menolla ei sekään päivä liene kaukana? Siinä julkaistussa kanaristikossa ei muuten ollut väitettyä virhettä, jos ei sitä ole sinne jälkikäteen entrattu. Minä en ole nähnyt koko lehteä. Tilasitko toisen kanaristikon vai kävikö sinne joku muukin erikoinen helppo?

Minunkin täytyy tarkistaa nuo IP-osoitteet selvittääkseni keitä oikein olemme. Minulla on valokuvia sinusta RA ja kävin juuri tarkistamassa peilistä, että olenko samannäköinen kuin sinä. Nyt meni kyllä niin vaikeaksi tämä huumori, että tätä ei RA taida enää kukaan ymmärtää? Onko tämä enää edes mustaa huumoria? Enpä kerrokaan tulosta vaan ota sinä
se kanaristikon kuva ja käy mutka peilin edessä vertaamassa. Kyllä se siitä probleema ratkeaa jos on ratketakseen.

Tuolla on olympialaiset menossa muuallakin!
122. Jepjep21.8.2008 klo 15:44
RA: Missä ja milloin sinua on luultu Taataksi? Jollakin on varmaan aika kiero huumorintaju, jos mokomaa on epäillyt.

Taatalla on jäljittelemätön kirjoitustyyli, johon ei monikaan pysty! Ja tuo oli sitten kehu.
123. Taata21.8.2008 klo 16:19
Yhtä yllättäviä kuin USA:n viestikapuloiden tippumiset on minunkin mielestä nuo RA:n väitteet. Kyllä nyt pitäisi ottaa vähintään Sherlock Holmes avuksi tutkimaan, että missä ja keitä ovat nämä epäilyttävät tietolähteet. Tai ei minua oikeastaan henkilöt kiinnosta paitsi, että olisi mukava, jos neiti Marple määrättäisiin tutkinnan johtoon. Ei että olisi melkoinen misukka vaan koska on melkoinen aata naiseksi.
Kisat jatkuvat muuallakin.
124. Jukkis21.8.2008 klo 16:37
Et sinä Taata-RA tästä näin vähällä pääse.

Tuolla Sanaseppojen kesäpäiväkuvissa on kuva, jossa RA esiintyy. Onko Taata siinä samassa kuvassa? EI OLE!

Js annetaan aakkosille numeroarvot yleisesti käytetyn nuijiiga-menetelmän mukaisesti, niin silloin a = 1, r = 12 ja t = 5. Silloin nimen RA numeroarvoksi tulee 13. Ja nimen Taata numeroarvoksi tulee SAMA LUKU!

Ra on egyptiläinen jumala. Taata on F.E. Sillanpäästä käytetty nimi. "Sillanpää" on myös Waltari-yhtyeen biisin nimi, ja kaikkihan me tiedämme, että Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen tapahtuu Egyptissä ja RA ON MUKANA TUOSSA KIRJASSA.

Ja lopullinen niitti löytyy netistä. Mitä löytyykään täältä:
-http://drzf55.googlepages.com/Onko_RA_Taata.html

Uskaltaako joku väittää että kymmenien miljardien arvoinen jättiläisyritys Google levittäisi sivustoillaan väärää tietoa? Taitaa lakimiehet ottaa yhteyttä, jos joku rupeaa väittämään vääräksi tuota EHDOTONTA TODISTUSKAPPALETTA!
125. Taata21.8.2008 klo 17:13
Jukkis on selvästikin suorittanut salapoliisikurssit lukujonoteorian laudatur-kurssin lisäksi, mutta jäämme odottamaan, että mihin tulokseen RA itse on tullut vai onko muuttanut jo Egyptiin. On tämä sitten kiihkeää hommaa ja pitäisi ottaa olympialajiksi. Kuka tässä oikein on kuka?
Huh huh!
126. RA21.8.2008 klo 18:51
Kerroin jo oman vaikutelmani asiasta 14:21.
Kannattaa lukea näitä kirjoituksia!
127. Taata26.8.2008 klo 15:07
Meillä ei ole Veijon kirjoja myynnissä, kun niitä saa lähes joka puotista. Ekin kirjoja näyttää olevan myynnisä ainakin Anttiloissa eri kaupungeissa. KP:n kirja ei ole vieläkään ilmestynyt, vaikka jonkunlaista kuhinaa on ollut havaittavissa viime talvesta alkaen. Saapa nähdä.
128. kp26.8.2008 klo 19:09
saapas näkee mitä kenkä tekee?
129. Taata28.8.2008 klo 15:48
KIOSKIUUTISIA!

Olemme kehittäneet piilokirjaimettoman ristikkopohjan, jossa lisäetuna helppo entrattavuus. Luonnollisesti pohja on symmetrinen molempiin suuntiin nykyvaatimusten mukaan.
Pohjaan voi laatia kaikentasoisia ristikoita alkaen vasta-alkajista aina pitkän linjan kovisammattilaisiin.
Tällä pohjalla säästää laadinta-aikaa rutkasti!

Saapas nähdä miten muut kioskit vastaavat tähän? Kari ainakin on pelottavan itsevarmassa kunnossa ja ottanee vastaan haasteen kuin haasteen yrittäen panna aina vaan paremmaksi. Tietenkin kannustamme kaikkia taistelussa ristikoiden tason parantamiseksi muistuttaen samalla taas,
että maailman paras ristikko on yhä laatimatta.

Ekillä on oma säikeensä symmetrisistä piilokirjaimettomista ristikoista, joita on jopa julkaistukin jossain lehdessä. Emme valitettavasti pysty kaikkia mainostamaan, sillä kioskin akkuna-alatilat ovat nekin rajoitetut. Tässä voi juttu lipsahtaa helposti kesken kaiken ns. bitti- vai oliko se hittiavaruuteen?

Emme ole kuitenkaan ehtineet tutkia nyt muiden pohjia omaa pohjaa kehittäessämme. Olemme toimineet täysin itsenäisesti ja itsepäisesti sivuille vilkuilematta. Emme ole nyt kiihkeän projektin aikana ehtineet vilkuilla edes noita ikiaikojen ns. höyrypohjia, joissa oli rutkasti käytetty hyväksi näitä symmetriaominaisuuksia ja joskus varmaan omituksuuksiakin viihdyttämään ratkojia.

Toivomme saavamme ainakin päätoimittaja RA:lta tunnustusta ja kannustusta, mikä tietysti olisi omiaan lisäämään kiinnostustamme asiaan ja jatkamaan innovatiivista kehittelytyötämme edelleen.

Rakit haukkukoot, mutta karavaani kulkee läpi hiekka- ja muiden myrskyjen. Rakkiketju, ketjujen ykkönen tottakai!

TAATAN KIOSKI, KIOSKIEN YKKÖNEN! AJANKOHTAINEN, YLLÄTTÄVÄ, VIIHDYTTÄVÄ JA VÄLILLÄ JOPA KIIHDYTTÄVÄ.
KIITOS KÄYNNISTÄ JA TERVETULOA TOISENKIN KERRAN!
130. kp28.8.2008 klo 17:10
Taata hyvä kioskinpitäjä... piilokirjaimeton on Erjalle tehty vuosia sitten... Mutta on hyvä että tällaista nykysuuntaus juttuu koetaan täällä chaitilla... Ikävää vaan että vuosia jälkijunassa :)

Taatan kioski on paras. Kp:n avajaisissa ei käyny porukkaa edes niin paljon eet pannullinen kahvii kului.. Piti kaataa viemäriin.
131. Taata29.8.2008 klo 11:10
Krakaki Australiassa kuulostaa myös vääntävän kaksisivuista piilokirjaimetonta ristikkoa.

Nyt sitten tämä Tiernakaupungin yksi ratioki kuuluu sielä Brisbanesa asti. Kraka on sieltä soittanu levytoivomuksen
tänne ja heti kohta kuullu sen totteutuneen ja toimittajien porinat saanu vielä asiasta kaupan päälle.

Täältä meijänki naapurikorttelista sitä lähti porukkaa joskus 1960-luvun alusa Austraaliijaan. Niin ja sitte lyseosta meijän luokalta Vauhkosen poika ja silloin sitte laulettiin, että "katso vauhkonen loikkaa" sen ajan muoti-iskelmää mukaillen.

Ruottiin muuttajat olivat sitte asia erikseen samoin kuin Liminkaan kouluun joutuneet, kun toisen kerran jäivät samalle luokalle ja oli koulunvaihto sitte heilä eessä.
Heitä saatto moikata koulumatkalla Aleksanterinkadulla onnikan huristelesa ohi. Oli meilä silloin vastakkaiset menosuunnat.

On jääny meikäläisellä tuo rationkuunteluki, kun asemia on niin palijo, että vain autosa summasa räppään jonku pääle.
Nyt tuli kuiteski katottua viimenen kisaviikko töllyä Kiinasta sieltä köppäukon kotimaasta, kun olivat olymppialaiset sielä ja nythä sielä alakaa sitte paraolymppialaiset vielä, mutta niitä tuskin töllöstä tullee. Ala-ahon Tiina sielä ainaski viskaa keihästä näistä meijän kaupungin urheilijoista. Hänet tapasinki Tuirasa viime kuusa. Aikoo soitattaa kuulemma Maamme-laulun taas kertaalleen kutes tais tehä Sydneyssäki. Että semmoista täälä kioskilla tänä aamuna.
Terveisiä Austraaliijaan!
132. Eki29.8.2008 klo 11:13
Krakalla on jo pitkään ollut jokaisessa Pelikaanissa piilokirjaimeton ristikko.
133. Taata29.8.2008 klo 11:16
Näkkyi tuohon jääneen valitettavasti muutamia murrevirheitä.
totteutunneen, mukkaillen ja tais olla jottain muutaki
134. kp29.8.2008 klo 11:28
piilokirjaimeton ei oo yhtään vaikeampi tehä kuin tavallinenkaan
135. Jaska29.8.2008 klo 11:42
Syntyisikö mestareilta piilokirjaimeton hyväprosenttinen teemaristikko normaalilla alapääsynnytyksellä, vai pitäisikö turvautua sektioon.
136. Taata29.8.2008 klo 11:46
Niinhän se sinulle Kari kaikki on niin helppoa, kun olet niin
kauan laatinut, että taidat olla siellä kärkipäässä pitkään laatineiden listalla.

On niissä piilokirjaimettomissakin vaikeuseroja laadinnassa, vaikka pohja olisikin jo valmis. Helpoiltahan nuo tuntuvat enimmäkseen sitten, kun ensin on kehitellyt pohjan, mutta laitapa Kari sinne muutama lause sekaan, niin jo alkaa vaikeutua.

Me siirrymme siihen vaiheeseen vissiin sitten seuraavaksi.
Sotasuunnitelma minulla on jo, että miten edetä, mutta varmasti vaikeutuu, kun joudun entraamaan lauseiden takia pohjaa niin, että muutama sana väkisin pitenee.

Saapa nähdä sitten miten helpolla minulla onnistuu? En taida uskaltaa ottaa vielä siinä sarjassa matsia laatijamestarin kanssa, mutta yritän tulla perässä. Olen yrittänyt pitänyt laatijaleiriä tämän viikon, mutta aina välissä hyppyytettään milloin mihinkin.
137. Taata29.8.2008 klo 12:12
Voisit Kari kertoa hieman laatimistavasta ja montako tällaista syntyisi päivässä 3, 5, 10 vai 20 kappaletta? Siis ilman vihjeytystä. Täytyy vielä mainita, että itse en käytä oikoteitä esim. vilkuilemalla toisten pohjia tai tuuttaamalla tietokoneesta ulos jostain ohjelmasta pohjia. Lähdin nollatilanteesta eli minun piti ensin kehittää itse pohja, jota voin toki nyt muunnella tarvittaessa. Sanatkin laitan käsityönä käyttäen välillä apuna ristikkorenkiä. Tarkastuskin vie aikaa, kun joutuu tekemään entrauksia pakosta ja myös omasta halustakin, kun makustelee sanoja.

Nyt puhutaan siis piilokirjaimettomista täysin symmetrisistä ristikoista. Tämä vielä selvennykseksi todettakoon.
138. kp29.8.2008 klo 12:24
Ensin pohjakuvio pitää tehä kuin kryptossa.
Ei vaion sitten täyttämään tyhjiä ruutuja... Miten paljon noita
tulisi? Mulla ei ole mitään konetta, joka syöksee sanapohjia.
No niitä tulee päivässä 6-8
139. Taata29.8.2008 klo 12:44
Aika kovastihan tuo on. En ole vielä ehtinyt siirtyä tavuristikoihin enkä kryptoihin. Etenen tässä nyt niin, että keskityn toistaiseksi näihin piilokirjaimettomiin tavallisiin ja eritoten näihin symmetrisiin piilokirjaimettomiin. Sain tässä juuri taas yhden pohjan tarkistetuksi päällisin puolin.

Tällä pohjalla voisin ottaa osaa kilpailuun välillämme, jos sinä suostuisit ja Eki suostuisi taas tuomaroimaan. Tehtävä on helppo ja täyttää RA:n toiveen helpoista ristikoista Sanaseppojen lehteen, jossa voisimme sitten yrittää julkaista kilpailutehtävät kaikelle kansalle. Mutta aluksi kisailtaisiin pelkillä yksisivuisilla pohjilla. Ja voihan kisaan yhtyä muitakin laatijoita? Nyt taidan edetä liian joutuisasti?
Ymmärrän kyllä Kari, jos et halua alkaa kilpailla amatöörien kanssa.

Nyt alan sitten miettiä ehkä seuraavaksi symmetristä piilokirjaimetonta pari lausetta sisältävää pohjan variaatiota sanoineen.
140. Taata29.8.2008 klo 12:54
Jaska taisi tarkoittaa keisarileikkausta eikä ruumiinavausta?
Tässä vaiheessa ei liene vielä syntynyt ruumiita tässä kisassa, joka on vasta lievässä haastevaiheessa. Sitten kun aletaan toden teolla kisaamaan voi käydä miten tahansa.

Jäin nyt kuitenkin miettimään, että miten ristikko synnytettäisiin keisarileikkauksella vai olisiko kyse sittenkin ns. "keisarileikkauksesta", jolloin esim. jostain leikeltäisiin vaikkapa ristikkojen kappaleita ja niitä sitten ommeltaisiin yhteen kelpo kilparistikon aikaan saamiseksi.

Tai sitten Jaska saattoi tarkoittaa sektiolla jotain muuta eli että vaikkapa hallitseva ristikkokeisari kuvaannollisesti suistettaisiin alas valtaistuimelta leikkaamalla häneltä jotain tai sitten vaikka hänen valtaistuimesta otettaisiin täytteet pois, jolloin se olisi epämukava istua. Voitaisiin sahata myös valtaistuimesta jalat poikki. Mahdollisuuksia on monia.
141. Kravattimies30.8.2008 klo 08:55
Taata, kiitos Australian-terveisistä!

Ettei jää epäselväksi lukijoille, niin kerrotaan, että Tiernakaupungin radioasemia on kuunneltu internetin kautta aikaisemminkin kuin nyt, mutta sen aikaista musiikin kuuntelua ei kestänyt kauan ennen kuin se lopetettiin. Siihen aikaan Radio Megakin tuntui mukavalta, kun en ollut eläissäni kuullut suomalaisia mainosradioita. Onkohan tuosta lopetuksesta kulunut jo kymmenen vuotta?

Oulusaha o ollu yhteyvet ulukomaihin satamiesa avula jo kauva, jote ei o ihime, ko nii mone innostu mennee iteki kattooon niinki kaukasia maita ko Austraalijaa. Tuirasa meijän kavu nurkassa oli kakskerroksine ns. iso talo, josa asu useita perheitä. Sieltä lähti Varvarit, joista en muista muuta ko sukunime, jo viiskyluvu puolesa välisä kohteena kenkurumaa. Nyt sitä isua talua ei ennää oo eikä oo sitä meijä katuakka. Ite tuli kokkeilee kuuskyluvun lopusa. Sitä enne olin käyny intin toisela puole maata. Lukiovuoje kävi Limingasa, jote mää taisi olla näkemäsi onnika kyyvisä. Sielä vasta rupesi oppimaa englantia ja ajattelij jotta kerranki jotai järkevää! Intij jäläke käviv vielä keskuskentä lähelä vanahasa kauppaoppilaitoksesa ja valamistuj sieltä vuojesa. Eihä sielä opittuja englantilaisten mittoja tarvinnu ko nimeksi, ku Australia muutti rahasa ja mitat nykyaikasiksi.
142. Taata4.9.2008 klo 13:06
Uusi apteekkiristikko 3/2008 ilmestynyt!
Laadinta ja kuvitus Erkki Vuokila!!!
Apteekin hyllyltä- lehti, syksy 2008 viidellä eurolla!
143. Eki4.9.2008 klo 13:20
Kioskin lehtivalikoima on kyllä todeeeella pieni.
144. Taata5.9.2008 klo 00:24
Sain ratkaistuksi apteekkiristikon. Ei ollut mielestäni kovis.
145. RA5.9.2008 klo 01:45
Tuolla keskustelupuolella avasin Keskustelukeskustelu-säikeessä kysymyksen erilaisista myönteisistä kommenteista. Siis siitä, että kuinka ne tulkitaan ja kuinka ne sinällään ja näiden tulkintojen myötä voivat toimia keskusteluilmapiiriä kantavina tai hajoittavina.

Että mistäkö sen tietää, mistä milloinkin on kysymys, kun joku kirjoittaa jotain myönteistä? Sinulla on (lukujeni mukaan) ollut aina taito tunnistaa, määritellä ja erotella erilaiset myönteiset kommentit oikeisiin ja vääriin.

Pyytäisinkin, että kun joudat, niin laittaisit tuonne Keskustelukeskustelu-säikeeseen omia vinkkejäsi, mistä sinä erotat erityyppiset myönteiset kommentit toisistaan.
146. Taata6.9.2008 klo 19:14
Tiernakaupungissa juhlapäivät ja kovasti ohjelmaa ja näyttelyjä ja yleisöajelua. Merikosken Silloilla juhlaliputus.
147. Taata22.11.2008 klo 16:25
Kioskille on tullut nyt sellainen uutispommi, että mietimme sen julkaisemista asiantuntijatiimimme kanssa rauhassa ainakin pitkät tovit.
148. Ylläpito22.11.2008 klo 21:20
Taata taata!
149. Ylläpito22.2.2009 klo 15:15
Taatalla on ollut täällä saitilla viime aikoina niin paljon huseerausta ja hyysäystä monessa paikassa ja monella nimellä, että ihan pitää pysähtyä kioskille kysymään, onko uupumus iskemässä? Ja vielä on päällänsä sekin kysymys: Kuka on on Taata?
150. Taata22.2.2009 klo 16:59
Söin juuri kaurapuuroa ja join kahvit päälle, että vähän edes virkistyisin ja jaksaisin kirjoittaa vähän pitempiä juttuja kuin kilpailevan kioskin KP. Tätä kioskia olen tarkoituksella itse leppuutellut eikä täällä näytä olleen muutenkaan niin paljon liikennettä kuin KP:n kioskilla. Tuo uutispommikin osoittautui suutariksi eikä sitäkään sitten voinut julkaista. Varmaan kaikenlaista kuohuntaa ristikkolehtimaailmassakin on taas luvassa mikäli Henkka on katsonut kortit, kahvinporot tai kalansuolet oikein?

Kaikki yölliset kysymyksetkin pitää sitten vielä jaksaa, mutta koiranvahtivuorot saa joku toinen hoidella samoin kuin arkipäivävuorot. Jokos taas on se salapoliisikysymyskin nousemassa esille?
151. Taata14.10.2009 klo 16:59
Helsingistä 15.32 lähtenyt Pendolino hyytyi jo Tikkurilaan puoleksi tunniksi ja sitten matka taas jatkuu...
152. Pena14.10.2009 klo 17:27
Penat hyytyvät usein!
153. Kepa3.3.2011 klo 11:10
Mitäs kioskinpitäjälle kuuluu näin kevättalvella 2011?

Onko tämä vain kesäkioski ja pitäjä lepäilemässä etelän auringon alla?

Vai saavatko hiihtelijät kuumaa mehua ja mustikkasoppaa?

HUHUU HUHUU HUHUU

Hyvä on hiihtäjän hiihdellä,
kun hanki on hohtava alla
ja taivas kirkasna kaareutuu.

Mut hauskempi hiihtää,
kun ruskavi puu.
Tuul ulvovi, polku on ummessa
ja tuuli taivahalla.
154. Eki3.3.2011 klo 11:13
Olethan Kepa tsekannut Ristikkomaailmasta Junamiehen juttutuvan? Siellä on mukava tunnelma, ihan kuin jatkeena tälle kioskille!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *