KESKUSTELUT > RISTIKOT > PLUSKOVIS 3.3.

3290. Pluskovis 3.3.

Jaska4.3.2007 klo 15:17
Plussan nimi näköjään muutettu Plusiksi. Tarpeetonta ja typerää etenkin taivutuksen kannalta. Mene uudistaja nurkkaan häpeämään Plusinesi. Onneksi Plusin sisältö oli osin tavanomaisen vankkaa tavaraa, kiitos Skytän. Yksi vihje oli liian pitkä, siitä miinus. Muuten ristikko oli melkeinpä hermolepoa verrattuna SM-kolmoseen. Kyllä se tarpeeksi kova silti oli. Ratkonta-aika noin puolet kolmosesta, minulle siis helpompi kokoonkin suhteuttaen. Matts on näköjään toista mieltä. Kiinnostaisi muidenkin mielipide. Siis kumpi vaikeampi?
2. Lauri Kultti4.3.2007 klo 15:25
Kyllä tämä 3.3. kovis on ainakin minulle vaikeampi. Olen vasta vähän alle puolet saanut kasaan. Toisaalta eihän sitä tiedä, miten sujuvasti tämäkin Skyttä ratkeaisi, jos olisi samanlainen kiire kuin SM-kolmosen kanssa. Mutta kyllä tämäkin ratkeaa; äskenkin keksin kaksi sanaa vajaan kolmen tunnin ihmettelyn jälkeen :)
3. iso S4.3.2007 klo 15:37
Alaosa, noin kolmannes, ratkesi lentokoneessa ja siihen se sitten jäikin. Paukut saattoivat loppua kolmoserään - minulle ainakin se oli riittävän vaikea ja tämä tuntui vaikeammalta. Voi olla osittain motivaatioerosta johtuvaa.
4. ---4.3.2007 klo 16:08
Tämän ristikon ratkaisuhan julkaistiin jo viime viikon Plussassa (s. 43)?
5. Jaska4.3.2007 klo 16:34
Niinpä näkyy olevan!! Voih, miksi en tätä tiennyt ratkoessa... Olisi tullut uusi lyömätön kovis-ME!! No onneksi en tiennyt.
6. Lauri Kultti4.3.2007 klo 19:56
Kyllä tämä nyt valmistui. Mutta kuten jo sanoin, kovemmin takkusi kuin tuo SM-kolmonen, johon vertailuja tehtiin. Pääkuvan viereinen osa ratkesi viimeisenä (vaikka sen pääkuvasta lähtevän lauseen olinkin siihen jo aiemmin saanut). Yksi vihje on kyllä jäänyt vielä hämäräksi:

TAIVAL
-->
TAIVE

Kyllä siihenkin ratkaisusana tuli, mutta enpä ole ihan varma, että miksi juuri se sana, minkä siihen sain. No, tuskinpa sen kanssa pähkäillessä sentään yöunet menee.
7. EJlo4.3.2007 klo 21:08
Tosi paljon kiitoksia nimimerkille ---. En minäkään olisi omalla nimellä tai nimimerkillä kehdannut mennä paljastamaan sattunutta mokaa, joka lehdelle oli tapahtunut. Esimmäiseksi tuli mieleen että palautan lehden ostamalleni kioskille ja vaadin rahat takaisin. Toiseksi ehkä en sentään, sillä R-kioski sattuu sijaitsemaan Hämeenlinnassa ja matka sinne n 100 km. Ratkonnan ilo tässä kuitenkin tuhoutui, sillä aika harva viitsii pähkäillä tunti tolkulla kun tietää että oikea ratkaisu on käden ulottuvilla. Tämän Skytän kanssa olisi saattanut mennä useampikin päivä kun ottaa alkuun pääsyn vaikeudet huomioon. Olen täysin samaa mieltä Mattsin kanssa siitä että tämä Skyttä on huomattavasti vaikeampi kuin alkuerä 3. Oikean yläkulman kirjainsiirto ja vas alanurkan OLAAHT vinkki olivat ainoat ns pomminvarmat alotuskohdat, mutta niiden ympärille ei tahtonut tulla mitään. No nyt on eli kesken jäi yrittäminen.
8. Eki4.3.2007 klo 21:10
No, se oli taiton moka, joka yritettiin kuoliaaksi vaieta. Joo ja se 3.2. ratkaisu on kyllä edelleen panematta ihailtavaksenne.
9. Jaska4.3.2007 klo 21:11
Lauri Kultti, kun kerran ratkaisu on jo julkaistu, minun täytyy tehdä tunnustus. Olen jo ehtinyt käyttää hyväkseni sitä sanaa... siis huom. vain sanaa!
10. Marianna4.3.2007 klo 21:17
Se 3.2 tuli kyllä annetulla avulla valmiiksi. Voihan tätä mokaa käyttää harjoitusmateriaalina seuraavaa Skytän kolmepallosta odotellessa.
11. Lauri Kultti4.3.2007 klo 21:43
Onneksi minulla ei vanhoja lehtiä ole, etten vain vahingossakaan olisi jo julkaistua ratkaisua katsonut. Ja kuten jo uumoilin, ei mennyt yöunet sen viimeisen kohdan kanssa, jota en oikein tajunnut (ks. yllä). Lasi (jos tätä joku pääkaupunkiseudun Sanaseppotapaamisissa käyvä lukee, niin huomatkaa, että todellakin vain lasi!! :) ) punaviiniä ja sekin kohta aukesi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *