KESKUSTELUT > RISTIKOT > LAATIMISVAIHEIDEN IHANUUS JA KURJUUS

3279. Laatimisvaiheiden ihanuus ja kurjuus

marjaana24.2.2007 klo 18:43
Mikä ristikoiden laatimisen vaiheista on kaikkein ärsyttävin ja mikä mukavin?

Omasta mielestäni kryptojen laatimisessa ikävintä on kirjaimien korvaaminen numeroilla... Se on jotenkin niin ärsyttävää, vaikkei siihen ajallisesti mene montaakaan minuuttia. Onneksi tämä ikävä vaihe tulee siellä loppupuolella, muuten jäisi kryptot tekemättä... Mitenkähän ne saisi korvattua kaikki kerralla eikä yksitellen?

Mukavinta on pohjan laatiminen; se mihin kuva tulee ja mustien ruutujen paikat. Tosi harvoin tulee käytettyä vanhaa pohjaa tästä syystä.
2. kari kämäräinen24.2.2007 klo 18:57
Ärsyttävintä mulle ainakin on se, kun ei ole tietoakaan pääkuvasta. Toiseksi ärsyttävintä on sitten puhtaaksi piirtäminen....
3. qwer24.2.2007 klo 22:06
Ja rkolmanneksi rullaturpien kuvittaminen. Terkkuja MM:lle
4. JPQ25.2.2007 klo 08:31
Mä kryptoyritelmissäni (ja yhdessä kait (tarkistettu pariin otteeseen että olisi) säännöt täyttävässä muuten tosin siinä vain 14erilaista kirjainta (tosin mitat kait 13x9 ruutua?) olis kiva keksiä mihin tuonkin tarjoais) olen heittänyt täällä päin tekstipohjaisessa taulukkomuodossa talteen ja sitten etsi ja korvaa toiminnolla tekstieditorilla muokannut sitä tiedostoa ja ladannut syntyneen
tiedoston takaisin taulukkolaskentaan. Ongelmana pitäisi tuntua kysyjän käyttämät sovellukset omanihan sellaisia että sanotte varmasti heti että siis häh? TurboCalc ja MorphEd on näet kyseessä. Voisin myös käyttiksen mukana tulevalla ARexx scriptikielellä ehkä saada taulukkolaskenta ohjelmalle kehitettyä scriptin että tarvi kun painaa nappia ja se hoitaa homman tosin en ole jaksanut tuota asiaa ruveta tutkimaan. Eikä teillä oikein soveliasta konettakaan noille liene muilla.:( Ja kirjainlaatikoissa tarkistus vaihe että täyte varmasti sovelias eli ei sisällä sopimattomia sanoja (aihepiirin sanoja siis) ja monipuolisten aiheiden keksiminen on ehkä myös joskus aika työlästä mutta mukavinta on sanojen miettiminen mitä pistän ja niiden sijoittelu.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *