KESKUSTELUT > RISTIKOT > EXCEL - JA LAATIMUS

3227. excel - ja laatimus

Utelias25.1.2007 klo 13:07
Ajattelin laatia kaverille henkilokohtaisen onnittelu ristikon lahjaksi (Poika tuli). Ja muistan taalla olleen joskus ohjeet excel pohjaisen ristikkopohjan laatimiseksi. Nopealla etsinnalla en niita loytanyt ;o( jos joku muistaa keskustelu aiheen voisitteko laittaa mulle tahan linkin taikka pistaa ohjeita tahan aiheen jatkoksi.

Ristikolla on kokoa 12*17 ruutua (ja ajattelin 2 ruudun marginaaleja laidoissa.)

kiitos kaikille vinkeista jo etukateen.

Photoshop ohjelmakin loytyy mutta en ole ekspertti niin varmaan excel olisi turvallisin tehda laatimus julkaisu kuntoon (sanat on laitettu ristiin jo aikapaivaa sitten)
4. marjaana25.1.2007 klo 19:37
Kerro sitten minullekin, miten aiot saada niihin excel-ruutuihin ympättyä kuvat ;o)
5. Jukkis25.1.2007 klo 20:05
Öööö.... Voisko olla niinkin hankalasti kuin että valikosta ottaa että Insert > Picture ? (Suomenkielisessa Excelissä jotkut muut termit.)
6. JTak25.1.2007 klo 20:15
Yhdistelmä kopio - liitä toiminee kaikissa ohjelmissa.
7. Ari25.1.2007 klo 20:40
Täältä löytyy hyviä kuvia: (Sivut A-Z)http://www.pdictionary.com/english/browse.php? letter=a
En kylläkään onnistunut liittämään niitä Excel-taulukkoon. Word-asiakirjaan kylläkin.
9. Jukkis25.1.2007 klo 21:37
Miten siinä Exceliin "liittämisessä" voi epäonnistua? Kuvan päällä hiiren oikea nappi, Copy Image, Excelissä hiiren oikea nappi, Paste.
10. Ari25.1.2007 klo 21:44
No sillälailla onnistuu epäonnistumaan kun estää Excelin ottamasta yhteyden internettiin. Nyt annoin ottaa yhteyden ja liittäminen onnistui.
11. marjaana25.1.2007 klo 21:45
Tsori, mulla ei olekaan excel koneellani vaan joku ihmeen worksin taulukkolaskentaohjelma. Siihen en kyllä osaa kuvia liittää.
12. Libero25.1.2007 klo 21:56
AppleWorksin taulukkolaskentaohjelmaan saa kuvia liitetyksi, kun painaa hiirtä ja samalla raahaa kuvan haluamalleen paikalle. Ei tarvitse edes kopioida eikä leikata tai muuta sellaista. Jos on olemassa jokin muukin Works, niin siitäpä en sitten tiedä tämänkään vertaa. :)
13. marjaana25.1.2007 klo 22:05
Ei kyllä tunnu onnistuvan tässä wörksissä mikä minulla on (piti heti kokeilla).
14. hah25.1.2007 klo 22:25
Kätevintä voisi olla, jos tekisit tavallisella kuvankäsittelyohjelmalla koko ristikon. Mitä simppelimpi ohjelma on, niin sitä kätevämpi ja nopeampi. Piirät vain ruudukon suoraan piirtämällä neliöitä ja kopioimalla sitten sopiva määrä. Siihen on myös tosi helppo lisätä kuvia, pitää miettiä myös onko nopeampi piirtää itse sopiva kuva kuin hakea sitä ympäri nettiä.
Sanapohjan voisi kätevästi tehdä vaikkapa Wordin taulukkoon. Näin minä ainakin teen. :)


Niin minä ainakin teen. :)
15. Jukkis25.1.2007 klo 23:07
Ari, osaatpa tehdä asioita hankalasti, minä en osaa kuvaamaasi kaltaista tilannetta saada edes aikaan. En edes osaa sallia tai olla sallimatta Excelin internet-yhteyttä kun en tiedä, mistä sellainen säätö löytyy. Kun kopsaa kuvan netistä leikepöydän kautta Exceliin, niin ei sen Excelin tarvi minnekään internettiin ottaa yhteyttä, vaan saman tietokoneen leikepöytään.
16. Ari25.1.2007 klo 23:26
Jaa-a, Jukkis, tämän koneen tietoturvaohjelma kysyy melko usein (joidenkin ohjelmien kohdalla, kuten real player ym.) annetaanko ohjelman ottaa yhteys nettiin. Voisihan siihen merkitä ruksin ruutuun että "Älä kysy tätä uudelleen tämän ohjelman kohdalla" niin kuin itse ehkä olet joskus ruksinnut, tai sitten on erilainen tietoturvasysteemi. Tämä on Elisan. Melko usein painan ESTÄ-painiketta jolloin ohjelmat eivät kai saa yhteyttä nettiin.
17. JTak26.1.2007 klo 07:52
Kuvan kopiointi tuolta mainitulta nettisivulta ja sen liittäminen Exceliin onnistuu copy-pastella. Testasin juuri. Nettiyhteyttä tarvitaan sen verran, että päästään sinne sivulle ja saadaan kopioitua kuva.
18. Jukkis26.1.2007 klo 09:01
No joo, Ari, palomuurithan tuntuu joskus saavan aikaan kaikenlaista ihmeellistä. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi Excel kysyisi palomuurilta lupaa ottaa yhteyttä jonnekin, kun sinne halutaan oman koneen leikepöydästä liittää kuvan.
19. Ut-elias26.1.2007 klo 12:01
Kiitos vaan kaikille vaivaa nahneille. Ehdin jo luulla tulleeni ignooratuksi.

Harjoittelemisiin siis.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *