KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > TÄYTTÖAIKA

3098. Täyttöaika

Tinke17.11.2006 klo 16:46
Mikä on pisin aika mikä sinulta on mennyt ristikon ratkomiseen?

Lasketaan päivissä. Ja siten, että joka päivä on edes hiukan päässyt eteenpäin. Jos jonain päivänä ei ole tehnyt yhtään ristikkoa, niin jätetään se pois laskuista.

Itse en älyttömän pitkään jaksa saman ristikon kanssa tuskailla, mutta viisi päivää olen jonkun Suomen Kuvalehden ristikon kanssa tainnut tuskailla.
2. Matti17.11.2006 klo 17:59
Mulla meni kerran intensiivinen viikko Skytän Antin kolmepallosen kanssa. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen kolmepallosen täyttänyt. Enää en yritä. Ei ole enää mielekästä ajankäyttöä. Jotkuthan ratkovat kolmepalloset tunneissa tai päivässä parissa. Heille se on mielekästä.
3. Antti Skyttä17.11.2006 klo 19:16
Matti!

Minulla yleensä menee myös aika lailla intensiivinen viikko kolmepallosen vihjeitykseen. Juuri paljon sen alle ei mene.
4. hyde17.11.2006 klo 19:24
Minulla on mennyt parhaissa ristikoissa kaksi viikkoa, eikä ole sittenkään tullut valmista.
Mutta ei harmita yhtään.
5. Jaska17.11.2006 klo 19:40
Vuoden 2003 SM-alkueräkolmoseen meni neljänä päivänä yhteensä 24 tuntia. Jos ei dementia pahemmin iske, muistan sen saatanallisen onkimadon pujotuspaikan vielä kuolonvuoteellakin... Myöhemmistä Pasi Haaviston Raskaus Sanasepossa 1/2006 oli suhteessa kokoon vielä hirvittävästi vaikeampi, arvioitu aika 20-30 tuntia parin viikon aikana. Ratkeamattomista ainakin kuukauden päivät pohdimme Oskun kanssa joka lenkillä Luukalan PP-ristikon kulmaa, päivättäin pari - kolme tuntia... Turhaan, koska siinä entuudestaan tuntematon tekniikan sana - ledi. Tämäkään sana ei tule jäljellä olevalla taipaleellani unhoon vaipumaan...
6. airisto17.11.2006 klo 19:52
ko. PP-ristikko olikin tyyliä: "kauhu kaikille".

http://www.sanaristikot.fi/keskustelut/index.php?r yhma=0&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=2370&alku=60&t =k2
7. airisto17.11.2006 klo 20:04
Sorry, "kauhu kaikkille" (Arrak).
8. RA17.11.2006 klo 21:21
Matti,
kokeile ihmeessä kolmepallosia vastakin! NiidenKIN vaikeustaso ja ratkojalta tarvittava "oivallustyyli" vaihtelevat - myös samalla laatijalla.

Omana kokemuksena voin kertoa, että joskus tuollainen kolmepallonen ratkeaa tunnissa, joskus kahdessa, joskus viidessä ja joskus jää auki. En millään usko, että noin suuret aikaerot selittäisi vain oman vireystilani vaihtelu, vaan myös se, että nimenomaan koviksissa laatijat kokeilevat erilaisia tyylejä ja vihjeitystapoja. Ja hyvä niin.

Kannattaapa siis aina kokeilla. Ratkojanakin.
9. terminaattori17.11.2006 klo 22:15
Terminologiasta sen verran, että otsikossa mainittuun
TÄYTTÄMISEEN ei pitäisi kauankaan mennä, sen sijaan
ratkominen on usein huomattavasti työläämpää d:))
10. -29.9.2008 klo 09:31
Lyhin?
11. kp29.9.2008 klo 09:56
niin ristikon täyttää 15 sekunnissa.
12. hyvä kysymys29.9.2008 klo 10:15
Minkä kokoisen?
13. Jaska29.9.2008 klo 11:59
4x4 kokoisen. Vaakaan: 1. Syyspoika, 2. Jälleen, 3. Tea, 4. Lehtinen, Hyttinen. Pystyyn: 1. Ismail, 2. -peli tai -paino, 3. Enoa näytellyt, 4. Pethman, Pakarinen.
14. Eki29.9.2008 klo 12:00
Tuon ratkookin 15 sekunnissa.
15. Tapsa30.9.2008 klo 19:30
Usein kolmipallosta ratkoessani en ensimmäisen tunnin aikana saa aikaiseksi kuin pari t-kirjainta, joista toista itsekin epäilen vääräksi. Kuitenkin tuijotan ristikon jonkinmoiseen siltaan, ja siitä hivuttamalla selätän sen. Joskus Iltiksen viikko ei riitä, ja heitän sen pois, mutta näissä ristikkolehdissä on riittävästi ratkonta-aikaa ottaa vajaa esille vaikka viikon päästä, ja päästä eteenpäin, ja niinpähän ne yleensä aukeavat.
16. ps30.9.2008 klo 22:55
Täyttelen yleensä vain ilta-sanomien koviksia. 2 ja 2-½ palloiset täyttyvät yleensä viimeistään viikossa, useimmiten nopeammin. 3-palloisissa on vaikeuksia, katselen sitä silloin tällöin ratkaisun ilmestymiseen asti. Joskus harvoin saan sen täyteenkin, useimmiten jää vähintään kolmannes auki. Pieni tauko kyllä auttaa kummasti, joskus kun on täysin jumissa ja parin päivän päästä ottaa lehden käteen niin oivallus iskee johonkin vihjeeseen ja sitä myöden jokin alue täyttyy.
Ratkaisun ilmestyttyä käytän iso S:n suosittelemaa metodia että vilkaisen vain hiukan apuja ja yritän itse jatkaa. Yleensä vain laiskuus voittaa kun kiusaus katsoa lisää on liian suuri.
Yleisemmin toivoisin joskus sellaista 3- tasoa, täyden kolmosen ja kakspuolosen ero kun on mielestäni aika suuri.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *