KESKUSTELUT > RISTIKOT > PUPE 6/2006

3026. PuPe 6/2006

Libero19.10.2006 klo 15:02
Nämä PuPe 6:ta käsittelevät kommentit toisessa säikeessä olivat tervetulleita. Osaan korjata marssijärjestystä. Ei tarvitse mennä oikopäätä metsään. :)

Lähettäjä: Pekka Harne
18.10.2006 klo 08:34

"Viimeinen aukeama osoittautui tällä kertaa Pitkälän, Viitamäen ja Luukkalan tehtäviä helpommaksi numeroteemastaan huolimatta. Pihlajamäen kolmoseksi merkitty ei ollut ihan kahtakaan. Käärme oli mulle tällä kertaa pettymys eli se ratkesi alta aikayksikön."

Lähettäjä: Pekka Harne
19.10.2006 klo 14:23

"Jaska, en paljastanut mitään 'ratkontaan liittyvää keskeistä asiaa', sillä kutsuin ristikkoa numeroristikoksi pääkuvan teeman perusteella.

Myös sokkokrypto oli mulle tällä kertaa helppo, koska löysin siitä nopeasti ratkaisun avainsanan."

- - -
Nyt minua kiinnostaisi tietää, mikä mielestäsi oli sokkokrypton tämänkertainen avainsana? Minulle se oli yhdeksänkirjaiminen sana oikeassa alakulmassa.
2. Pekka Harne19.10.2006 klo 15:15
Libero, ihan sama sana avasi mullekin sokkokrypton nopeasti!
3. Jaska19.10.2006 klo 15:37
Aivan ulalla. Siis se 9-kirjaiminen pitää keksiä ensteks ja sittenkö loppu menee kuin vettä vaan? No, pitää yrittää, mutta ei se minulta noin vain sujahtane. - Kommentissani Pekka Harnen (Harneen?) viestiin en tullut ajatelleeksi pääkuvaa. Teemahan sisältyy ratkaisusanoihin. Me kaiken (hah) kokeneet tietenkin arvasimme teeman pääkuvasta, mutta entä siihen aiemmin törmäämätön ratkoja? Pieni vinkki, että numerot löyt... ei per.. nythän hölisen itsekin liikoja. Tuli vaan mieleen vaikeuteni Viitamäen taannoisen yy-kaa-koo -ristikon kanssa, tyhjää löi pitkään pääkuvan tuijottelusta huolimatta.
4. Libero19.10.2006 klo 15:45
Jaska: Juu. Tulee etsiä sellainen sana, josta saa kerralla mahdollisimman monta eri kirjainta. PuPe 5:n sokkokrypton täkysanassa oli peräti seitsemän eri kirjainta. Loppu tosiaan menee sitten kuin vettä vaan.

Et kai silti ole tosissasi? Olisit nyt kuitenkin. Pääsisin ensimmäistä kertaa opastamaan sinua! :)
5. RA19.10.2006 klo 15:54
Jaska, voit toki vaihtoehtoisesti keksiä sen 9-kirjaimisen yläpuolella olevan 8-kirjaimisen. Kyllä senkin avulla loppu sujuu kuin vettä vaan.
6. Jaska19.10.2006 klo 16:05
Valmis! Heti alkuun jouduin ihan pihalle, kun ensimmäinen mieleen tullut sana johti harhaan. Onneksi älysin hetimiten siirtyä takapihalta etupihalle... Loppu meni tosiaan Mendelsohnin laulua hyräillen...
7. Jaska19.10.2006 klo 16:09
...lssoh... sorinaa.
8. Kasperi19.10.2006 klo 18:18
Ihmettelinkin hetken, kun tuolla PuPe5/06 -ketjussa mainittiin viimeisen ristikon numeroteema, koska minulla oli ristikko kokonaan täytettynä enkä havainnut siinä mitään numeroihin liittyvää... Meinasin jo kumittaa ristikon pois ja aloittaa alusta =)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *