KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKKOSANASTOA FOORUMILTA?

3013. Ristikkosanastoa foorumilta?

Jyrki15.10.2006 klo 16:02
Tämä kysymys on lähinnä Ekille, miksei muillekin laatijoille.

Jonkin aikaa on askarruttanut, mahtaako tämän saitin kirjoituksista löytyä ja kertyä mitään käyttökelpoista aineistoa ristikoiden ja muiden sanatehtävien laadintaan.

Tämä on tullut mieleen siitä, että kun näin moni kirjoittelija kehittelee kaikenlaisia sanaleikkejä ja muuta mukavaa, niin niistä jokunen idea saattaisi kelvata jatkokäyttöönkin. Viimeksi tämä ajatus tuli mieleen sellaisissa ketjuissa kuin Jokatoka ja Lyhyet yhdyssanat, joissa vähitellen kertyy liuta tietyllä tavalla erikoista sanastoa.

Toisaalta taas voi olla niinkin, että ammattilaatijoille ei löydy mitään oikeasti aiemmin tuntematonta.

Eli miten on, onko tämä saitti hyödyllinen ylläpitäjilleen tässä mielessä, vai tarpeellinen ainoastaan keskustelupalstana ja yhtenä tiedonvälityskanavana?

(Liekö tästä aiheesta nyt uudeksi säikeeksi, mutta kunhan kysyn. :) )
2. Eki15.10.2006 klo 16:16
Aika vähän olen itse käyttänyt hyväkseni ketjuista löytyneitä juttuja. Nyt ei tule mieleen yhtään. Totta on, että niistä voisi ammentaa vaikka mitä. Ehkä vähän tuntuisi arveluttavaltakin napata jonkun toisen idea, mutta jos jotain kootusti eri ihmisiltä ottaisi, ei kai siinä mitään pahaa olisi.

Tämä sivusto toimii parhaimmillaan enemmänkin stimulanttina (ja pahimmillaan lamauttimena).
3. Eki15.10.2006 klo 17:05
Kyllähän minä muuten Penalta varastin sen Tatanan uutisristikkoon. Mutta olisin minä sen itsekin lehdestä löytänyt.
4. Taata15.10.2006 klo 17:12
Huudeltiinko minua tänne? Näyttää olevan tuo variantti pa-
rempi puolisko taas liikkeellä. Voi jonkun aikaa olla framilla,
mutta tokkopa pitkässä juoksussa syrjäyttää attaa ja Tataa
eikä taataakaan.
5. Eki15.10.2006 klo 17:28
Onko Tatanan mainitseminen yhtä kuin kutsu Taatalle?
6. RA15.10.2006 klo 17:42
Tiedän, että ainakin jotkut pubi- ja radiovisojen tekijät ja muutamat laatijatkin ovat keksineet kysymyksiään / ratkaisusanojaan täällä olevien ketjujen innoittamina. Ei niin, etteivätkö itsekin olisi moisia sanoja keksineet, vaan niin, että kun täältä sattui jotakin silmään, niin tuli idea.
7. ile15.10.2006 klo 17:50
Eräässä säikeessä aikoinaan kerättiin lähinnä urheilijoille, mutta myös muille uutisotsikoihin nousseille, annettuja lisänimiä tyyliin

Jorma Kinnunen, Äänekosken pikkujättiläinen

ja silleen.

Muistaakseni

Eki, tuo Tapaninvainion ristikkoritari,

yritti innostaa Teemu Pallosta laatimaan ristikkoa säikeen teeman pohjalta.

Tulikohan siitä koskaan valmista?
8. Teemu Pallonen15.10.2006 klo 17:56
Ei ole asiasta minkäänlaista muistikuvaa, mutta toihan voisi olla ihan hyvä aihe. Kunhan löydän säikeen jostakin. Että saattaa siitä vaikka joskus tulla valmista.
9. RA15.10.2006 klo 19:03
Urheilijoiden lempinimiä kokoava ketju pyörii parasta aikaakin tuolla "karvahattu"-puolella nimellä Lempinimiketju.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *