KESKUSTELUT > RISTIKOT > HUUHAA-PALSTA

299. Huuhaa-palsta

Pena14.9.2003 klo 23:29
Onpas hiljaista täällä. Tuntuu niin yksinäiseltä. Laittakaa nyt myös satunnaiset vierailijat edes jotain tänne. Vaikkapa vain "moi". Tai joku kiva sananen, kuten "örkky", joka on korvapuusti Oulussa. Tällä palstalla ei tarvitse olla sanaseppo! Vapaita heittoja, vapaaheittoja tänne! d:)
2. Eki15.9.2003 klo 17:01
moi, kelpaanko minä tänne

en kirjoittanut mitään viikonloppuna

enkä voi kirjoittaa tiistaista klo 12 perjantaihin klo 12

en edes lukea viestejänne, nyyh

moi vaan kuitenkin

ei vaan, hassua että tämä palsta ei ole ottanut tulta alleen

maan hiljaiset, moikatkaa porukoita!
3. Jouni15.9.2003 klo 17:43
Ihan riittävästi on tulta alla. Täältä saa vastauksen sellaiseenkin kysymykseen, jota ei ole esittänyt.

Eihän nimimerkki voi ujostella. Nimimerkkiä ei voi myöskään loukata, sillä nimimerkki on fiktiivinen henkilö. Aika reteästi voi kirjoitella.
4. terok15.9.2003 klo 17:44
Tänne saa varmaankin vihdoinkin päästää mieltä painaneen hassun sanonnan, jonka kuulin radiosta.


Kylmää, mutta hyvää, sanoi suntio, kun ruumista nai.

Anteeksi, minun oli pakko.
5. jupejus15.9.2003 klo 21:26
Niin tälläkin palstalla kuin yleensä ottaen muillakin palstoilla on tietyntyyppinen 'henki'. Henki on hyvä, mutta se on vain.. voisiko sanoa.. tuttujen kesken. Hyvä niinkin, mutta se voi aiheuttaa vierauden tunnetta eräissä.
Mikäli mielitään saada enemmän keskustelijoita, pitäisi avoimuus olla laajakatseisempaa. Aiheet ovat varmasti monia kiinnostavia.
Kehottaisin (jos siihen olisi minulla oikeutta), että rohkeasti vaan kommentoimaan ja osallistumaan kirjoittamalla, vaikkei niin sanaseppoihin kuuluisikaan.

Hieman haikea olo on myös niiden puolesta, joita ei enää näy eikä kuulu. Esim. Makella ja Kotsallakin oli mielipiteensä, joita oli soma lukea. +++juh myös on hyvin harvakseltaan täällä viime aikoina poikennut, vaikka olisikin visaisten kysymysten mestari ja siten värittäisi keskustelupalstaa.

Pena on ollut ahkera uusi tuttavuus ja ehkä niitä hänen kaltaisiaan - toivottavasti - tulee lisää.
6. Jouni15.9.2003 klo 22:28
Kohta voidaankin kirjoitella ihan vallattomia, kun Eki näyttää lähtevän reisuun. Tuo terokin juttu oli vasta esilämmittelyä.
7. Pena16.9.2003 klo 07:10
No niin, alkoihan niitä viestejä tulla, kiitos. Laittakaahan myös "uudet nimet" jotain. Ja tietysti "vanhatkin".

Mitähän ihmeen kanavaa terok kuuntelee? d:)
8. iso S16.9.2003 klo 08:30
Joo, uusia kehiin vaan, eikä vanhojenkaan tarvitse kokonaan eläkkeelle jäädä. Make näyttää olleen telakalla jo kuukauden verran. Kelasin M:n jutut läpi ja totesin, että joukossa on paljon hyvää. Olisiko loman lopettamisen aika ja suunta kohti vapaaheittoviivaa?
9. Pena16.9.2003 klo 09:04
Mielestäni olisi!
10. Rafflesia16.9.2003 klo 14:23
Tulipahan mieleen.
Aina kannattaisi tarkistaa ennenkuin antaa minkään sanomalehden julkaista mitään juttua. Jotain siis meidänkin yhteisömme oppi varmasti seuraavasta:

Tässä taannoin oli kohtuullisen kokoisessa paikallislehdessämme juttu laboratoriomme tutkimuksesta. Haastattelussa aiheena olivat mm. tutkimus mikroaalloilla ja optiset mittaukset.
Jutun ilmestyttyä huomasimme (aluksi kauhuksemme, sitten nauraen), että jollain ihmeellisellä logiikalla jutun kirjoittaja oli muuttanut aiheet niin, että me teemme tutkimusta mikroautoilla ja optimistisia mittauksia.
Näin meidänkin työstämme tuli paljon iloisempaa ja kansantajuisempaa...

Tuli vaan mieleen.
11. Pena16.9.2003 klo 16:06
Hyvä kun tuli mieleen ja laitoit tänne.

Jokin aika sitten Viivi laittoi Wagnerin kauppa-asialle hiivaa ostamaan. Mennessään Wagner rallatteli muistaakseen:

"Hiivaahiivaahiivaahiivaa.
Vaahiivaahiivaahiivaahii.
Haaviihaaviihaaviihaavi."

Aivan oikein, Viivi sai haavin.


No niin, nyt tämä poika lähtee Harkimon halliin katsomaan onko Jokereista vastusta Toronto Maple Leafsille.

d:)

P.S.

Hyvä huuhaahuuhaahuuhaahuuhaa!
12. Hämeen hitain16.9.2003 klo 18:50
Oli jazz-orkesteri New Yorkin pilvenpiirtäjän yläkerroksessa soittelemasssa paikallisille silmäätekeville.
Trumpetistin piti aloittaa kappale "Over the rainbow".Siis kappaleen introlla.
Liika jännitys ja psyyke petti. Ei muistanut kappaleen alkusaundeja.
Hyppäsi ulos ikkunasta.
Ennen maahantuloa ambulanssit soittivat: "Dadidaadidaadadaadadii dadaadadaa"
13. Hämeen hitain16.9.2003 klo 19:05
Tai se taisikin olla:
"Dadiidadiidadiidadiidadiidadiidadiidaii..."
14. Pena16.9.2003 klo 23:06
No niin, siinähän kävi niin että Toronto voitti 5-3. Täytyy sanoa näin päin koska Jokerit oli kuulemma vierasjoukkue.

Kiva oli kuunnella Maamme-laulua jonka Caron "sanoitti" uudelleen, esim.

"...soi kana sultainen..."

d:)
15. Pena18.9.2003 klo 10:40
Kivat kysymykset Ilta-Sanomissa tänään. Varsinkin numero 6 yllättää:

1. Kuka on kirjoittanut vastajulkaistun kirjan Miten ihmeellinen tapahtuu?

2. Kuka merkittävä yhdysvaltalainen ex-ministeri saapuu tänään epäviralliselle vierailulle Suomeen?

3. Kuka jalkapallovalmentaja sai sadan euron sakot nimiteltyään pari viikkoa sitten erotuomaria apinaksi?

4. Kenen kanssa akrobaatti Adans Lopez Peres avioitui viime perjantaina?

5. Kenelle "Tupolevin veljekset" lähettivät tarunhohtoisen kikkelikortin?

6. Mitä muuta rieska tarkoittaa kuin tuoretta, vaaleaa, happamatonta leipää?

7. Mikä järjestö on GEF?

8. Minkä joen Julius ylitti sanottuaan kuuluista sanansa: Alea jacta est?

9. Minkä puulajin nakertamiseen kirjanpainaja on erikoistunut?

10. Mikä rooli nosti sittemmin ohjaajana menestyneen Ron Howardin tähdeksi?
16. Pena18.9.2003 klo 10:45
Tässä samat vastausten kera:

1. Kuka on kirjoittanut vastajulkaistun kirjan Miten ihmeellinen tapahtuu?
Vastaus: Päivi Lipponen

2. Kuka merkittävä yhdysvaltalainen ex-ministeri saapuu tänään epäviralliselle vierailulle Suomeen?
Vastaus: Henry Kissinger

3. Kuka jalkapallovalmentaja sai sadan euron sakot nimiteltyään pari viikkoa sitten erotuomaria apinaksi?
Vastaus: Pasi Rautiainen

4. Kenen kanssa akrobaatti Adans Lopez Peres avioitui viime perjantaina?
Vastaus: Monacon prinsessan Stephanien kanssa

5. Kenelle "Tupolevin veljekset" lähettivät tarunhohtoisen kikkelikortin?
Vastaus: Marianne Laxénille

6. Mitä muuta rieska tarkoittaa kuin tuoretta, vaaleaa, happamatonta leipää?
Vastaus: Tuoretta maitoa

7. Mikä järjestö on GEF?
Vastaus: Maailman ympäristörahasto

8. Minkä joen Julius ylitti sanottuaan kuuluista sanansa: Alea jacta est?
Vastaus: Rubikonin

9. Minkä puulajin nakertamiseen kirjanpainaja on erikoistunut?
Vastaus: Kuusen

10. Mikä rooli nosti sittemmin ohjaajana menestyneen Ron Howardin tähdeksi?
Vastaus: Onnen päivien Richie Cunningham
17. ile19.9.2003 klo 15:43
Pitäisi lähteä keilaamaan Ruusulankadun keilahalliin. En ole ikinä keilannut, mutta ei se kovin hankalalta puuhalta vaikuta, sen verran olen touhua joskus paremman puutteessa teeveestä seurannut. Ainakin lähtöpuitteet ovat kunnossa - kalja maistuu, mahaa löytyy ja ammatiltani olen rakennusmestari.

Paljonkohan sellainen kaljapallo keilaa? Tai siis keilapallo painaa?
18. Timppa19.9.2003 klo 15:50
Vai tuntui Penasta hiljaiselta täällä palstoilla. Itse jouduin olemaan n. viikon pois täältä ja koneen äärestä, ja jokunen tovi kului ennen kuin koko viikon tuotanto tuli luettua. Sitten vielä pitäisi käydä läpi samana aikana kirjoituksissa ilmenneet linkit, eipä ole ajankuluongelmia...
19. Pena22.9.2003 klo 21:59
ile, käy täällä:

http://www.koulukanava.fi/liikunta/sport/keilailu/

Arvoitus:

Tiedättekö mikä eläin varastaa rekisterilaattoja?
20. terok22.9.2003 klo 22:05
Muuten veikkaisin kaimaani, mutta terok ei ole eläin, eikä varasta laattoja. Narkomaanihan on myös kai maani, joten se se kai sitten on.
21. Ani22.9.2003 klo 22:07
Kilpikonna?
22. Pena22.9.2003 klo 22:15
Hyvä Ani, kilpikonnahan se!

Lisää kilpi-asiaa otsikon "Kilvet"-alla.
23. terok22.9.2003 klo 22:16
Pahus, sikarin taisi saada kaima-Ani.
24. Ani22.9.2003 klo 22:35
Tero ja minä olemme ystäviä, mutta kovin erilaisia, pidämme eri asioista ... emmekä kaimojakaan lie!
25. jupejus22.9.2003 klo 23:59
Laittakaa terok ja Ani edes yhteinen lemmikki, kani ja nimeksi Tero, Tero-kani. Mutta muistakaa, että erot voivat teille tulla, jos viette kanin kaniin.
26. Ani23.9.2003 klo 00:07
Voi mahoton! Tero-kani voi pysyä kaukana, kyllä ne kanit tiedetään...
Tarkoittaakohan "voi mahoton", että voi ON lisääntymiskelpoinen?
27. iso S23.9.2003 klo 08:30
Voi, toki voi on lisääntymiskelpoinen! Ihan selvästi muistan, kun se oli lisääntynyt ihan ongelmaksi asti, puhuttiin voivuoresta!

Jos Ani maadoittaa eli maattaa, onko hän Ani-maattori?
28. Pena24.9.2003 klo 17:04

Autostani meni ohjain rikki. Niinpä veinkin akalta kissan, joka tarttuikin ohjausakseliin tiukasti kynsillään. Se nauratti!

Akalta jäi pöytä pyyhkimättä, ei ollut kissaa, ei pyyhkeitä.
Minä sain pyyhkeitä! Kiemurtelin:
"Pyyh, keitä lie olleet."

d:)
29. Kravattimies25.9.2003 klo 06:15
Potilas on tulossa pyörätuolilla Imatran aluesairaalasta.
Potilas tulee näyttämään oikeaa keskisormeaan.
Potilas on parantunut hoidosta huolimatta.
Potilas on sanaseppo, muutoin terve.
30. Timppa25.9.2003 klo 10:50
Kravattimies: Ei Imatralla ole enää aluesairaalaa, vaan kaupunginsairaala. Sen takia minäkin ajelin reilu viikko sitten pyörätuolilla Lappeenrannan keskussairaalassa. Muuten meni oikein...
31. Helge25.9.2003 klo 17:43
Siellä, missä raha liikkuu, siellä edustetaan.
Niin kuin nyt sinulle Ile luotiin mielikuvia kuulosuojaimista.
Kukaties pirun hyvistä, ehkä parhaista?
Ehkä sait pienen liikelahjan, siis muiston?
Voi olla niin pieni (esim. heijastin?), että et edes huomannut sitä.
Tai pahimmillaan 0.5 kg painava prosyyrinippu. Järkyttävin vaihtoehto.
Vai saitko VIP-teltassa/kojussa juomia ja trendiruokaa. (Ei enää dinosaurusten ajan nakkia ja perunasalaattia).

Kerran saatiin Teatterigrilliin sijoitettua sisään 20 umpikänniläistä ison voitelun kautta. Lennettiin samassa järjestyksessä takaisin, kun ensimmäinen tilaaja kysyi tarjoilijalta: "Saako sua panna?"
32. ile25.9.2003 klo 18:04
En saanut muuta kuin julisteen, jossa yhtiön haalareihin sonnustautunut Lola seisoo ruuvimeisseli kourassaan. Kääntöpuolella on Suomen kartta.
33. Helge25.9.2003 klo 18:13
Ile!
Urakehityksesi on vasta alkuasteella.
Mitä suurempi herra, sitä suurempi sika.
34. iso S25.9.2003 klo 19:24
Onhan Ile aika iso herra, minua yli 10 senttiä isompi. Röhkimästä en ole vielä tavannut.
35. Kravattimies26.9.2003 klo 06:15
Timppa: Kiitoksia kaupunginsairaala-tiedosta. Oli siis vanha vitsi. Jospa potilaan lähtiessä hitaalle matkalleen Imatralla oli vielä aluesairaala.
36. ile5.10.2003 klo 11:23
Jos joku vielä haikailee makuuhuoneensa kalustukseen vesisänkyä, niin kannattaa katsoa Jack Nicholsonin tähdittämä elokuva 'About Schmidt'. Takaan, että haaveet haihtuvat.
37. Pena5.10.2003 klo 19:33
Kiitos ile vihjeestä. Miten lie vesisängystä tullut mieleen tämmöinen juttu:

"On se mukavaa kesäiltoina ajella läpi kylien.
Ja jos saisi ajella kera Kylien.
Mielessä läpi Kylien!"

http://www.kylie.com/

Ehkäpä ajelun jälkeen sinne vesisänkyyn kera Kylien...

Kaikenlaisia haaveita sitä poikamiehellä!

d;D
38. Pena12.10.2003 klo 17:25
Kissa kyllästyi rattina olemiseen ja loikki autosta eteiseen vaatteidensäilytystelineen päälle. Sieltä se mulkoili minua ääneti:

NAULAKKO NAULAKON PÄÄLLÄ,
NAULAKKO NAULAKON ALLA.
39. Floora20.10.2003 klo 17:05
<Niin tälläkin palstalla kuin yleensä ottaen muillakin palstoilla on tietyntyyppinen 'henki'. Henki on hyvä, mutta se on vain.. voisiko sanoa.. tuttujen kesken. <

Lainattu tuolta ylempää... sanoisin että näin ensikertalaisen nenään henki haisee...

*sanaseppo minäkin*
40. Pena20.10.2003 klo 17:21
Kiitos Floora. Tuoksunetko?

Joo, kyllähän sitä tulee laiteltua kaikenlaista, joskus asiatontakin. Onneksi *sanasepot* ovat rentoa porukkaa, ja ymmärtävät että joskus innostuu...

Pyydän anteeksi jos jonkun nenään haisee juttuni häiritsevästi.

d:-I
41. Pena20.10.2003 klo 17:42
Tulipas hyvä kappale tänään Radio Itä-Uusimaasta heti kolmen uutisten jälkeen. Oli muuten aikoinaan erään Sanaseppo-ohjelman aloitusbiisi:

"Halusin sua, vaikka kerroin sen niin
Sä näpäytit kännyn kiin
Hellästi hyväilit mua ja mä fiilikses vein
Kun juorusin siskollein

Aina kaiken niin kirkkaana nään
Mua väärin vain ymmärretään

Sanoja väärinpäin latasin yllättäin
Taisin sua satuttaa
Enkä takaisin saa
Mä puhuin ja yksin jäin

Kirjeeni sait, se on kynäni syy
Jos ajatus hämärtyy
Sä ehjää lausetta hait
Odota huomiseen ja ota mut virheineen

Kysymyksiä vastauksiin
Virhelyöntejä sydämiin

Sanoja väärinpäin latasin yllättäin
Taisin sua satuttaa
Enkä takaisin saa
Mä puhuin ja yksin jäin

Sanoja väärinpäin latasin yllättäin
Taisin sua satuttaa
Enkä takaisin saa
Mä puhuin ja yksin jäin

Sanoja, sanoja, sanoja…

Aina kaiken niin kirkkaana nään
Mua väärin vain ymmärretään

Sanoja
Sanoja väärinpäin latasin yllättäin
Taisin sua satuttaa
Enkä takaisin saa
Mä puhuin ja yksin jäin

Sanoja
Sanoja väärinpäin latasin yllättäin
Taisin sua satuttaa
Enkä takaisin saa
Mä puhuin ja yksin jäin

Sanoja, sanoja, sanoja…"
42. Eki20.10.2003 klo 17:48
Penalla on penanmuisti, naikkareita soitettiin useampaankin otteeseen, samalta levytlä myös Valehtelija-kappale. Silloin valehdeltiin sanaseppomaisesti.
43. Helge20.10.2003 klo 17:56
Floora hyvä, WELLCOME, WELLCOME !
Ylläolevia juttuja myöhemmin katsaltuani huomaan olleeni niitä pahiksia.
Ei me niin pahoja olla kuin rumia!

Tätä sisäsiittoisuutta täällä kyllä on, mutta siksihän juuri SINUA kaivataan.

Anna palaa!
44. iso S20.10.2003 klo 19:19
Niin, tervetuloa vaan, että päästään katumaan tekojamme ja miettimään pisto sydämessämme, mitä me tehtiin ennen Flooraa!
45. Pena20.10.2003 klo 19:34
"Mitä? Eikö ennen ollut Flooraa?"

Niin, tervetuloa Floora. Kyllä täällä kaivataankin "uutta verta". Vaikkei ihan verenvaihtoon mennäkään, ovat "tuoreet" mielipiteet tervetulleita.

Tämä tarkoittaa muitakin kuin Flooraa. Laittakaa "hiljaisetkin" lukijat omia mielipiteitänne tänne, ja tietysti muihinkin keskusteluihin. Ei sen tarvitse sanaseppomaista olla!

d:)
46. Floora21.10.2003 klo 08:21
Kiitos lämpimästä vastaanotosta, vaikka hieman piikit pystyssä tänne ilmaannuinkin. Tuolla "hajulla" tarkoitin lähinnä sellaista sisäänlämpiävän paikan tunkkaista tuoksua...

Miten suuri joukko teistä on laatijoita? Itse olen vain ratkontaan hurahtanut, ja ongelmani on oikeanlaisten ristikoiden löytäminen. Tuntuu että kaupallinen tarjonta muutamaa lehteä lukuunottamatta on liian helppoa. Sanaseppo tietysti on aivan omaa luokkaansa, siinä riittää haastetta vähän liiaksikin.

Jos ette vielä huomanneet, tuoksuni on "Eau de Dolce Vita".
47. iso S21.10.2003 klo 08:57
Meistä jokaisen sisällä asuu pieni laatija. Jos ei muun, niin näsäviisauksien!

Jep, Pena puhuu asiaa. Sisäänlämpiävän piirin ulkopuolelta ilmestyvät mielipiteet tuovat raikasta ilmaa. Uskoakseni tässä vallitsee tyhjiön täyttymisen laki: jos riittävä määrä ihmisiä ei tuo palstalle tarpeeksi järkeviä juttuja, niin me hiljaisuutta pelkäävät tyhjän vekuttajat hyökkäämme kuin hyeenat. Jos hyvää luettavaa riittää, niin me ihmettelemme silmät ymmyrkäisinä eikä tule mieleen tai sen puoleen sotkea selvää asiaa.
48. Pena21.10.2003 klo 10:31
Jep, näsäviisauksia ja vekutuksia!

Mäkin oon hurahtanut ratkontaan, en laadi. Tai jos "tehtäviä" voi sanoa laadinnoiksi niin otsikot 394 ja 407 ovat niitä.

;-)
49. Floora21.10.2003 klo 10:37
Minusta nuo näyttivät edelleen ratkonnalta, vai onko se niin että laatiminenkin on ratkontaa?
50. Pena21.10.2003 klo 10:43
Niin, mihin raja voidaan vetää? Taitaa olla niin että ei mihinkään...Mutta joka tapauksessa kirjaimilla ja sanoilla on kivaa leikkiä!

Tuoksuista vielä:
Ei täällä tunnu tuoksut, se todettiin jo alkukesällä kun Rafflesia ilmestyi tänne! d;=D
51. Teemu Pallonen21.10.2003 klo 10:51
Helppoahan ratkojilla on, kun saavat edes vihjeet avuksensa. Laatijat joutuvat laittamaan sanat ristiin rastiin ihan ilman vihjeitä... Tosiasiassa vaikeiden ristikoiden ratkonta on välillä puoliksi laatimista, kun yrittää sovitella sanoja ruudukkoon epämääräisten vihjeiden avulla.
52. iso S21.10.2003 klo 11:42
JNiinpä juuri. Sanaseposta on nyt täynnä mm. Haavisto, piänvaivaajat ja jättiaukioinen. Siis täynnä, ei välttämättä oikein - joidenkin vihjeiden ja ratkaisusanojen välinen yhteys ei ole auennut.
53. Rafflesia22.10.2003 klo 12:34
Kiitos Pena. Hyvä että ihmisiä muistutetaan siitä, että se en välttämättä ole minä, joka haisee... =)

Onneksi vielä ei nykyajan tekniikka ole edennyt niin pitkälle, että tuoksut siirtyisivät vaikka tiedostoina. Kun tiedoston avaisi, näytön etupaneelista pöllähtäisi naamalle kyseiset tuoksut...
Toisaalta reseptejä bongatessa siitä voisi olla iloakin.
54. Pena29.10.2003 klo 10:06
Hakeeko nimekkään muusikon (ex)vaimo korvauksia KELALTA? :)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *