KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > HIETAA SAARESTA

2810. Hietaa saaresta

Antti Viitamäki31.7.2006 klo 00:34
Kotiutunut yllekirjoittanut haluaa kiittää Sanaseppoja ja erityisesti Oulun väkeä hienoista kesäpäivistä. Oli mahtavaa päästä mukaan pitkästä aikaa!

Saipahan taas varmistuksen sille, että tällä porukalla on sana hallussa ja sydän paikallaan. Nyt sitä voikin iloisin mielin painua viikoksi tunturiin. Jos kylmä vaivaa, niin ei tarvitse kuin palata ajatuksissaan Hietasaaren leirikeskuksen nuotiopaikalle ja ryhtyä pohtimaan vaikkapa tätä: "Mummoni ei juo teetä - mitä mummoni juo?"

Kiitos teille kaikille! :-)
2. Hui_hai31.7.2006 klo 08:45
Mummolleni ja minulle maistui vissy sunnuntaina, mutta kivennäisvettä mummuni ei juonut. Sillä pestiin vain iholta hiet á saari. Mukavaa oli, kiitos kaikille mukaville ihmisille myös minulta:)
3. RA31.7.2006 klo 11:46
Hauskasta, iloisesta, eloisasta, tuttavallisesta, antoisasta, sydämellisestä, asiallisen asiattomasta, raikkaasta, innostavasta seurasta ja tunnelmasta kiitos!

Meinasin kirjoittaa, että kesäpäivillä kävi mukava KUHKE, mutta tietystä syystä jätänkin kirjoittamatta! :-)

Minun mummoni puolestaan ei juo lainkaan maitoa, mutta kermaa menee litrakaupalla.
4. RA31.7.2006 klo 15:33
Mummoni vaatii tarkentamaan, ettei hän sentään mitään tölkkikermaa juo. Pitää olla pullokermaa.
5. Taata31.7.2006 klo 15:37
Sanaseppoilua saaresta!

Oikeastaan sanaseppoilijoiden kesäpäivät olivat seurakun-
tien kesäkodilla, jolla nyt on silläkin hienompi nimi ja joka
sijaitsee Mustasaaressa, josta nykyisin puhutaan Toppilan-
saarena, joka sisältää Mustasaaren ja Toppilansaaren (viime
vuoden asuntomessualue). Käsite, jota vanhat tiernakau- pungin asukkaat käyttävät on Hietasaari sisältäen
Mustasaaren, Hietasaaren ja Vihreäsaaren (öljysatama)
vanhan termistön mukaan. Mustasalmi erottaa Mustasaaren
ja Hietasaaren.
6. Eki31.7.2006 klo 15:51
Kaukaa on pitkä matka kotiin. Kiitos kaikille paikalla olleille ja etenkin jotakin tapahtuman eteen tehneille.
7. Taata31.7.2006 klo 16:42
Hietasaaren kaupunkileirikeskus
Hietasaarentie 19

Tontille on rakennettu uusia rakennuksia sen jälkeen, kun
olen siellä edellisen kerran käynyt. Tiekin meni ennen lähem-
pää siltaa Mustansalmen suuntaisesti. Salon Arvon rouva on
käynyt myös aikoinaan Hietasaaren kesäkodilla ja tarkasti
nyt sen vanhan osan eli päärakennuksen. Kauppatorin ran-
nasta mentiin ennen moottoripaatilla Hietasaareen, jossa
oli monta eri laituria, joissa Airi-paatti pysähtyi. Paatteja oli
muitakin liikenteessä tuohon aikaan. Päivä kesäkodilla pelail-
len ja syöden ja joskun myöhäisiltapäivällä takaisin torinran-
taan. Muistaakseni saatiin vapaalippujakin paluumatkalle?
En nyt ala koko saaren historiaa kertomaan, mutta minulla
on alueen talojen inventointiluettelo, jossa on myös valo-
kuvat monista puretuista asuinrakennuksista ja huviloista.
Entinen Arinan kauppa on nykyään Oulun Lipon käytössä.
Kiinnostuneille voin kertoa enemmän, jos kaivan vielä arkis-
toistani aiheeseen liittyvää materiaalia.
8. Taata31.7.2006 klo 17:23
Tiernakaupungista Helsinkiin mennee matka vissiin nopeam-
min, kun on alamaata eikä tarvi ylöspäin tänne nousta?
9. Eki31.7.2006 klo 17:25
Tarkoittaako Taata, että kun Salot eivät olleet kesäpäivillä, he olivat Taatan hoivissa?
10. Taata31.7.2006 klo 17:31
Olivathan he siellä, kun juttelin heidän kanssaan.
11. Eki31.7.2006 klo 17:39
Oliko Taata kesäpäivillä silloin, kun muukin kesäpäiväväki oli siellä?
12. Taata31.7.2006 klo 17:42
Olisi vissiin pitänyt tulla sinne lauantaina, koska tulin Lapin
puolelta jo n. klo 17.00 Tiernakaupunkiin, mutta tulin vasta
sunnuntaiaamuna, kun hesalaiset olivat juuri lähteneet.
Arvo istui tuolissa pihalla. Otin valokuvankin porukasta.
En taida kehdata yleisellä puolella kaikkea kertoa vai...
13. Eki31.7.2006 klo 17:48
Voi meidän hesalaisten menetystä!
14. Taata31.7.2006 klo 17:51
Sitähän minäkin surkuttelin ja jäit vielä ilman tuliaisiani.
15. mor31.7.2006 klo 17:57
Oisko kellään valokuvia tilaisuudesta, jotta me mukaanpääsemättömätkin saisimme osamme tunnelmasta?
16. RA31.7.2006 klo 18:02
Ahaa. Nytpä taidan tietää, kuka on Taata! Taa-tatta-raa!

Mummoni ei juo lainkaan oluttakaan! Kaljaa kyllä.
18. Taata31.7.2006 klo 18:10
Taidettiin vissiin kätellä vai? Et ottanut kuitenkaan nimmaria-
ni? Onhan se kiva, että RA:llakin on mukavaa, mutta minun täytyy lähteä kohta kauppareissulle, valitettavasti. No, en ole
kuitenkaan Mara. Taata taata!
19. Marko31.7.2006 klo 18:17
MInäkin kiitän osaltani kaikkia järjestäjistä paikalla olleisiin saakka. Kivaa oli, eiköhän mennä kaikki ensi vuonna Kangasalalle ja isommalla ryhmällä? Erityiskiitos kuuluu hienosti organisoidusta taustamusiikista ja lauantaiöisestä ilotulituksesta ;)
20. JTak31.7.2006 klo 18:43
Ensi kesän tapaaminen kuulemma pidetään Tekstiilibisnes-nimisellä paikkakunnalla.
21. Rutakainen31.7.2006 klo 18:46
Taivutuksestaan erikoinen kaupunki lienee tekstiili farmareiden tässä mutta silloin kuitenkin ihon päällä.
22. Rutakainen31.7.2006 klo 18:47
P.S. Kiitokset kaikille osallistuneille, ensi vuonna ehkä tavataan!
23. Heljä-Maija31.7.2006 klo 19:04
Kesäni kohokohta on sitten koettu. Monta kiitosta kaille mukana oleille!

Eki näytti pari kuvaa piilosanan SM-kisoista mutta unohti kertoa voittajan nimen: Erkki Vuokila.
24. Heljä-Maija31.7.2006 klo 19:50
Kirotusvirheistä huolimatta kiitokseni toivottavasti menivät perille!

Piilosanakilpailusta vielä. Koska se oli ristikkomuodossa, antoivat oikeat sanat apukirjaimia vielä ratkaisemattomiin. Kinkkisin kohta: Kun osa sanoista oli jo järjestyksessä, oli edessä 6 kirjainta sisältävä sana: _E_I_A
Ja siihen vihje:"Väinön suku oli parrasvaloissa kaunis."
Monikaan ei keksinyt, Marianna T-N. kyllä, joka saikin upeasti kakkossijan tässä kisassa.
25. RA31.7.2006 klo 20:14
Tasan ei käy onnen lahjat! Tuon Heljä-Maijan mainitseman keksin heti, mutta sitä ennen oli jo liian monta liian hitaasti keksittyä vihjettä niin, etten päässyt tuota nimenomaista finaalivihjettä (kilpailumielessä) edes keksimään.

Lohduttaudunkin sillä, että jos meitä hitaampia ei olisi, ei olisi oikeaa kisaakaan ja oikeita voittajia.

Mummoni käski vielä ilmoittaa, ettei hän juo myöskään Trippejä, muu mehu kyllä käy.
26. Taata31.7.2006 klo 21:24
Mä oksalla ylimmällä on taas harjulan seljänteen... kun kaup-
pareissut on tehty. Kangasalla on Liuksialan kartano, jossa
Kaarina Maununtytär on arestissa erotettuna miehestään
Eerikistä. Olivat aluksi samassa vankilassa. Kangasalla on
myös kuulu urkutehdas, jossa on tehty myös urkuharmoo-
neja, jollainen oli myös isoisälläni. Harjut ovat kuuluisat ja
ovat innoittaneet siteeraamani runoilijan yo. tekstiinsä.
27. Ritu31.7.2006 klo 21:29
Onko tuo ensi vuoden kesäpäivien tapahtumapaikka tosiaan Kangasala? O la laa! Jos näin on niin sitten päiville ilmaantuu useampikin uusi kasvo :)
Kerrankin niin lähellä, että pääsee mukaan vaikka työvuoroakin pukkaisi päälle.
28. Hui_hai31.7.2006 klo 21:42
Eikun ensi vuonna tapaaminen on jossain susirajan takana;-)
Tänä vuonna kesätapahtumaan pääsi töistä apostolinkyydillä, joten tapahtuma oli todella oivallisesti sijoitettu;)
29. Marko31.7.2006 klo 21:44
Hui_Hai, miten kotiinpaluun kanssa sunnuntaiaamuna kävi? Ja joihan se mummo rommia? ;)
30. Tapsa1.8.2006 klo 15:35
Ensi kesän paikasta saamelko seikkaperäisen selostuksen
osoitteessa [url=www.ilkko.fi]ilkko.fi[/url]
31. Heljä-Maija1.8.2006 klo 18:10
Ritu, kyllä se todellakin Kangasala on. Ja vaikka tykkään kovasti niistä vanhoista ja iänikuisista ja muuttumattomista kasvoista, joita olen joutunut noin 7 vuotta tuijottelemaan : ), tuijottelen ilolla uusiakin. Niiet Ritu, koko remppa mukaan!
32. Hui_hai1.8.2006 klo 21:17
Marko: Pääsin sunnuntaiaamuksi kotiin. Ja maanantaiaamun aloitin ostamalla uuden polkupyörän, joten nyt on kulku uljasta ja silmiä hivelevää;)
33. Marko1.8.2006 klo 21:21
Hienoa Hui_hai, kulkeeko matka kevyesti ja tuletko ensi vuonna pyörällä Kesäpäiville? ;)
34. RA1.8.2006 klo 21:45
Hui_haille vaan tiedoksi, että olen edennyt suunnitelmissani jo aika pitkälle. Suloista on! Mikäköhän?

Vielä tuli mieleen, ettei ainakaan mun mummoni koskaan juo votkaa. Koskenkorva onkin jo toinen juttu! :-)
35. Hui_hai1.8.2006 klo 21:49
RA:lle vaan tiedoksi, että mummoni ei juo myöskään kurpitsamehua, mutta oliiviöljy kyllä maistuisi;)

Marko: Saattaa olla liian kova rasti pyöräillä Oulusta kesäpäiäville, mutta harkitaan dopingin käyttöä;)
36. Marko1.8.2006 klo 21:52
Millaista dopingia olet ajatellut, jotain voimajuomaa mikä sopisi myös mummolle? ;)
37. RA1.8.2006 klo 22:55
Marko :-)
38. Marko1.8.2006 klo 22:57
RA, mitä tarkoitat, nyt en bonjaa?
39. RA1.8.2006 klo 23:21
En aivan takuulla tarkoittanut yhtään mitään. Nauratti vain. Tuo 21:52.

Mummoni pyysi vielä kertomaan, ettei hän juo koskaan Fantaa, mutta Jaffa ja Cola... OK!
40. Marko2.8.2006 klo 11:14
RA anteeksi tyhmyyteni ja hitauteni, olenhan hämeestä. Pitääkö mummosi Omenalimonadista? :)
41. Marko2.8.2006 klo 11:30
Tarkoitin tietysti limonadia, hän ei varmastikaan pidä limonadista? :)
42. Jaska2.8.2006 klo 17:55
RA, mikä se heti hoksaamasi ratkaisusana oli? Joku näyttelijätärkö? Naisten nimiä tuohon sopii, jotain muutakinko nättiä Väinön suvusta (Kirstinät, Voionmaat, Valveet, Tannerit jne) johdettavaa?
Terv. nimim. tyhmyytensä tunnustava
P.S. Ajaako miehesi partansa päälläsi?
43. RA2.8.2006 klo 19:45
Marko, juomistaan todella tarkka mummoni juo nimenomaan limonadia. Limonaatia hän ei siedä lainkaan. :-)

Alla on ratkaisusana vihjeeseen "Väinön suku oli parrasvaloissa kaunis." (6) Jos joku haluaa miettiä vielä, kannattaa lopettaa lukeminen tähän.



Jaska, se oli/on (saa kai tuon paljastaa??) REGINA:

Väinön suku oli parrasvaloissa kaunis.

-> Väinön = LINNAN + suku = HEIMO => LINNANHEIMO = REGINA, joka "oli parrasvaloissa kaunis". Näyttelijä.

- Hannes itse moitti tätä omaa vihjettään jälkeenpäin siitä, etteivät suku ja heimo tarkkaan ottaen ole synonyymejä.

P.S. Valitettavasti minulla ei ole miestä :-( Ja vaikka olisikin, nämä terävyyshetket ovat hyvin satunnaisia, kuten jo yllä kerroin. Olin - siis - jo ennen tuota tippunut "reippaasti" finaalista.
44. Jaska2.8.2006 klo 20:04
Täydellinen blackout - Linna ei tullut mieleen! Helppohan se sitten olisi ollut (seli seli).
45. RA2.8.2006 klo 20:48
Marko vielä, ei se hitaus haittaa. Nauran sinulle seuraavan kerran oikein hitaasti... :-)
46. Marko2.8.2006 klo 20:50
RA, muista tuo seuraavassa kuukausikokouksessa, niin voit vaikka kirjoittaa sen minulle :)
47. HooTee2.8.2006 klo 23:11
Muistot vuodelta -56 Hietasaaren kesäkodista..vai oliko se silloin kesäsiirtola..ei unohdu koskaan....ei tullut silloin ristikot mieleenkään..
48. Matti4.8.2006 klo 17:26
Jaska, vain kaksi hoksasi Reginan. Minäkin arjosin siihen Lnitaa, hädissäni, kun en mutakaan keksinyt. No, B-finaalin pronssi (kröhöm) ei sitä olisi kirkastunut vaikka olisin hoksannukin.

Tää kone meni sekaisin. Kun yritän korjata virhettä se pyyhkii seuraavan kirjaimen pois. Siitä johtuvat alun monet virheet. Mitä mun pitäisi tehdä?
49. Eki4.8.2006 klo 17:30
Paina uudelleen insert-nappulaa, jota olet vahingossa painanut.
50. Matti4.8.2006 klo 17:40
Kiitos Eki. Taas tomii.
51. Eki4.8.2006 klo 17:58
Humorimiehiä tuo Mtti.
52. qwer4.8.2006 klo 20:27
Hauskaa lienee kesäpäivillä ollut. Miksi eivät siellä olleet kirjoittele esim. näille sivustoille. Miksi ei enää toimi sanasepot sivu.
Vastaan. Tämä saitti on vallannut sanaseppojen paikan.

Ei kyllä ole kovin lupaavaa jatkoa ajatellen.
Oliko Juha hyvönen paikalla?
53. Heljä-Maija4.8.2006 klo 22:41
> gwer. Oli.
54. RA5.8.2006 klo 00:38
Ja miten nyt - qwerille - asian mahdollisimman yksiselitteisesti kuvailisi? Onnistuisikohan näin:

Juha Hyvönen oli paikalla. Viihdytti meitä KAIKKIA! Hieno mies! ++++++juh! (Anteeksi Juha, sotkin varmaan tuolla äskeisellä plussajonolla nimimerkkiisi ++juh liittyvän idean.)

PS. qwer. Olet mielestäni aika lailla viimeisten joukossa kyselemään, miksi KAIKKI / MONET EIVÄT viitsi kirjoittaa. Ajattelen, että ehkä kaikkien nälvimisiesi tuloksena osa meistä ei vain viitsi tai osaakaan enää vastata.

Ilmeisesti sinä haluat alituiseen vaihtuvien nimimerkkien kommentteja? Eikä mitään keneltäkään muulta. Selvä!
55. qwer5.8.2006 klo 15:39
Yksi RA vastaa kymmentä kirjoittajaa, oletan. Onhan tämä vähän yksitoikkoista.

Kysyn paikallaolijoilta, kun minulla on vain heikko aavistus RA:n habituksesta.
Istuiko ja käyttäytyikö hän, kuin herne olisi ollut ahterin ja penkin välissä?
Tällainen mielikuva on syntynyt minulle.
56. Eki5.8.2006 klo 16:09
Ei (millään hennoisi poksauttaa noin paljon puhtia tuottavaa mielikuvakuplaa). Ei (sitten poksauteta).
57. qwer5.8.2006 klo 16:25
;)
58. RA6.8.2006 klo 22:51
Enpä (eilen) huomannutkaan, että dear qwer jatkaa täällä diagnostiikkaansa ja statistiikkaansa. :-)

Minua huomattavasti herkkähipiäisempi mummoni ei muuten suostu juomaan lainkaan vattumehua. Vadelmamehua se hienostelija sitten suorastaan ryystää!
59. Hui_hai7.8.2006 klo 08:42
Ai jaa? Että herkkähipiäinen? Minun mummoni ei suostu ryystämään sitten mitään, mutta on valmis ryyppäämään vaikka muurahaishappoa!
60. RA9.8.2006 klo 00:27
Mun mummo ei juo lainkaan tonikkia - giniä kyllä.
61. Antti Viitamäki9.8.2006 klo 03:00
Mummo juo Karjalaa, Koffia, Karhua ja kaikkea kaljaa, mutta ei tipan tippaa olutta.

:-)
62. RA9.8.2006 klo 20:02
Antti, ei kai mummosi ole sortunut juomaan Hartwallin Karjalaa?
63. Antti Viitamäki10.8.2006 klo 11:07
Hui kauheata, ei tietenkään!
64. Tapsa14.8.2006 klo 22:14
En kommentoi sitä, kuka mitäkin joi,Seppohan hoiti paikalta
taarat pois, mutta sanoisin tässä vaiheessa kun on tullut
etäisyyttä, niin ajallisesti kuin paikallisestikin, että tapahtuma
toteutui 85%:sti hyvin. Älkää kysykö minulta, missä ne puuttuvat 15% ovat. En kerro!
Ensi vuonna tavataan liki Tamperetta, ja silloin on tavoitteena 95 %. tapahtuma.
Uskaltaisin jo sanoa, että ennakkoilmoitautumisia voidaan
ottaa vastaan, ainakin naapurikuntien suunnasta. Jos ei
järjestäjien taholta, niin yllekirjoittanut syksyn ristikkoristeilyllä!!!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *