KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 1.7.

2740. IS kovis 1.7.

Matti1.7.2006 klo 21:12
Eivätpä taida koviksen ystävät tätä kovikseksi hyväksyä, kun minäkin sain valmiiksi samana iltana. Oli juuri meikäläisen luille sopivaa tavaraa.

Sain valmiiksi - en ole varma. Nimittäin risteys VAATE/MERKILLINEN jätti epävarmaksi. Lisäksi siinä on kiusallinen piilokirjain. Ensinnäkin mitään hyvää sanaparia en löytänyt. Ja toiseksi risteyksen olisi voinut laatia parilla kolmellakin muulla "hyvällä" sanaparilla. Kolmanneksi tai sitten mulla on jotakin väärin.

KURIN VERBI sai rypistämään otsaa. Tai sitten en vaan tajua.

Mutta siis taas kiva kaksijapuolipallonen.
2. RA1.7.2006 klo 21:46
KURIN VERBI - se ei ole KURISTAA (ei mahtuisikaan, kun ruutuja on vain 6), mutta kurtistapa otsaa vielä vähän => kurista. Niistä se verbi syntyy.

VAATE/MERKILLINEN: Huomaan olevani aika huono miettimään, mitkä muut sanat kuhunkin kohtaan olisivat sopineet tai olisivat paremmat. Minusta tässä kohtaa ei ollut (edes) mitään mietittävää.

Tosi mukava ristikko. Sopivasti vähän pähkäiltävää. Hyviä oivallusvihjeitä, joista ehkä joku muu tai minä huomenna lisää.
3. Bulla1.7.2006 klo 21:59
Uraa! Kuraa! Uraa! Kuraa!
Mukaan vaan!
4. bluff2.7.2006 klo 15:02
Olipa ristikko minun makuuni:ei typerää kikkailua vaan enemmänkin kieli poskessa -vihjeitystä,joka saattoi eksyttää harhapoluille muutaman askelen,esimerkiksi "muutamia senttejä" ,"Berliinissä ennen m/Mannia".Yhä enemmän näköjään ratkaisijalle kertoo kulloisenkin ruudukon laatijan nimi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *