KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 3.6.06 Á LA TEEMU

2672. is kovis 3.6.06 á la Teemu

tonimikael3.6.2006 klo 22:40
Nautittava! Laadinta erinomainen; pitkiä sanoja, aukioisuutta, hyviä sanoja. Ja vihjeetkin mukavia. Eikä ollut tällaiselle pöllölle kovin hurjan vaikeakaan. Jesh. :)
2. matts3.6.2006 klo 23:56
Kuvan alunen takkuaa, muuten ok!
3. tonimikael4.6.2006 klo 00:02
Takkusi se täälläkin. Ja siitä hieman oikealle. Mutta onneksi vaimoni huomas, että voishan tuo yks olla muuten yks toinenkin. :)
4. Jaska4.6.2006 klo 00:12
Ehtipä tuo ukuli virittää ylistyshuhuilunsa ennen kuin täältä vähän vaimeampi ylistysvirsi kaikaa. Näytti tosiaan varsin avaralta, yllättäen laskenta paljasti keskisanapituudeksi Miedon sadasosatappioon verrattavan 5,99! 17 kpl 8-13 pituisia sanoja on kyllä aika kova juttu. Vihjeet olivat enimmälti lakonisen nasevia, osin helpohkoja. Kulttuuri voitti urheilun, siitä plussaa!

Oikeasta alakulmasta pääsi sujuvasti alkuun, kumittaminen oli tarpeen vain pääkuvasanassa. Leppoisa tehtävä Simbergin pahiksen jälkeen (ehdotus viisipalloiseksi/tähtiseksi skaalaksi: lällis, pehmis, keskis, kovis, pahis), lähempänä keskistä kuin kovista. Tasan ysistä ei silti tällä kertaa tingitä.
5. 4.6.2006 klo 03:01
Ensi viikolla sitten Teemu Pallonen kehuu Toni Pitkälän ristikkoa.
6. matts5.6.2006 klo 08:47
ok.
Ei se kuvan alusta sitten hankala ollutkaan kun vaan kirjoitti ne sanat, jotka sinne kuuluivatkin:)-
7. IiKoo6.6.2006 klo 09:26
Iisi kovis Simbergin jälkeen, joku voisi sanoa, että oiva välipala. Huomattavasti onnistuneempi ristikko minusta kuin Teemun edellinen. Itse pidin mm. häneltä 70-me-----n usein -vihjeestä.

Vaikkei tuon ratkomiseen paljoa aikaa kulunut minulta(kaan), niin tuli sellainen fiilis, ettei tuosta olisi montaa vihjettä tarvinut kiristää, niin kasassa olisi ollut ihan täysi kolmepalloinen.
8. satunnainen ratkaisija6.6.2006 klo 19:43
Minulle ristikko oli ihan kykyjeni yläpäässä. Kaksi iltaa kului sen parissa todistaen minulle että pallotus oli kohdillaan, kolmosista kun en juuri koskaan selviä.

"Kuningatar puoliksi" ei oikein kolahtanut, muuten kyllä mielenkiintoinen.

IiKoo:n mainitsemasta vihjeestä muuten starttasin ratkomiseni, sillä se tuntui kaikkein ilmeisimmältä.
9. Eräs vain7.6.2006 klo 23:21
Hyvä teemu, se "voittajia" ratkaisu oli kyllä erinomainen!!
10. T.Avis8.6.2006 klo 08:24
Miksi otsikko tekee Teemusta feminiinin (la Teemu)?
11. IiKoo8.6.2006 klo 13:31
Vihjeistä voisi sanoa sen verran, että ulisija-vihjeen voi tavallaan tulkita ainakin kahdella eri tavalla...
12. tonimikael8.6.2006 klo 13:33
IiKoo, samoin minä mietin! Kumpaahan Teemu tarkoittanut? Auttaisko, jos tuntis hänen vaimonsa..? ;)
13. Teemu Pallonen8.6.2006 klo 14:02
Tulkinta "ulisija" -vihjeestä jää ihan ratkoneiden käsiin :)

Tuo "70-me-----n" on kyllä aika helppo, mutta ei noin osuvaa vihjettä voinut jättää käyttämättä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *