KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > ADRESSI SÄVELRADION PUOLESTA

2666. Adressi Sävelradion puolesta

Ari2.6.2006 klo 12:08
Sain tänään tällaisen tekstiviestin:
Hei kaikki ihanat ihmiset!
Taistellaan Sävelradion puolesta ja allekirjoitetaan adressi osoitteessa: http://www.adressit.com/savelradio

Itselleni oli yllätys, että Sävelradio ei saanut jatkoa toimiluvalleen, eli päättyy vuoden lopussa jos ei saa jatkoa!

Eli sinne nyt kaikki osallistumaan hyvän asian puolesta!
2. iso S2.6.2006 klo 13:18
Miksiköhän me ikävät ihmiset emme saa kannattaa Sävelradiota? Tämän siitä saa kun en ole koskaan ostanut mitään sillä perusteella että sitä on mainostettu Sävelradiossa. Itse aiheutettua.

Päätös on tehty ja pysyy. Aika hirveän paljon pitäisi allekirjoituksia kertyä että asiasta päättävät elimet lotkauttaisivat korviaan. Ei riitä Lordi-adressin nimen määrä tähän, mutta jos vastaava määrä ihmisiä menisi eduskuntatalon eteen huutamaan kurkku suorana ja märkä tomaatti valmiina niin sitten ehkä. En kuitenkaan suosittele.

Päätöksen järkevyydestä voidaan olla monta mieltä ja ollaankin. Tuollainen politiikka ei ainakaan kannusta yrittämään ja investoimaan, kun matto voidaan vetäistä jalkojen alta sillä hassulla perusteella että joku paikallinen asema jossain soittaa samantyyppistä musiikkia. Toiminnassa ei ole ollut moittimista, mutta kun joku toinen on soittanut melkein saman levyn niin jatkakoon se joku toinen tai joka toinen mutta ei valtakunnallinen samanmoinen. Kokeillaan nyt uudella yrittäjällä minkä toiminnan laadusta ei ole mitään näyttöä mutta täytyyhän sen olla parempi kuin entinen missä ei ollut edes valittamista. Kyllä kunnon kanavan pitää pystyä antamaan valituksenaihetta, mitä siitä muuten tulee. Eihän suomalainen ole tyytyväinen jos ei ole mitään syytä tyytymättömyyteen.

Mitä hyödyttää ostaa rds-radio jos kuitenkin pitää vähän väliä räplätä uutta asemaa? Paikalliset asemat ovat ok silloin kun ollaan paikallaan tai pyöritään pienissä ympyröissä, ei maantien päällä ollessa. Eikö olekin mukavampi päättää ihan itse kuunteleeko jonkun ohjelman loppuun vai vaihtaako hallitusti kanavaa kuin se että tämän sanelee maantiede ja/tai hallitus?

Jotkut neropatit tekevät tällä jo politiikkaa. Älkää äänestäkö sitä liikenneministerin puoluetta niin sitten kaikki on hyvin! Just joo. Liikenneministerihän tämän on puoluepoliittisista syistä suhmuroinut, varma juttu. Olen kuullut sen kilpailevia puoleita lähellä olevilta tahoilta jotka ovat itse sanoneet olevansa ehdottoman rehellisiä, luotettavia, järkeviä ja oikeudenmukaisia toisin kuin tuo radiontappajapuolue eivätkä olisi missään tapauksessa lopettaneet Sävelradiota vaan perustaneet sen rinnalle Lisäsävelradion.

Tänä iltana ajelen Turkuun ja luultavasti kuuntelen Sävelradiota (paitsi Salon tienoilla missä se pätkii), jos siellä meneillään oleva toimittajien huonosti naamioitu yllytyskampanja kansanliikkeen nostattamiseksi ei ala ärsyttää.
3. matts2.6.2006 klo 14:17
Mikä siinä oikein onkaan kun radio suomi ja yleradio 1 eivät kuulu autossa kunnolla (Saukkolan) Suomusjärven ja Salon välillä. Onneksi ylen ruotsinkieliset kanavat kuuluu hyvin tuollakin välillä. Kaikenkarvaiset novat ja muut kyllä kuuluu, mutta ei kai niitä nyt sentään erkkikään...
Tuo sävelradio on mulle ihan tuntematon suuruus, joten hyvin jouti loppua kun en ole siihen koskaan törmännytkään.
4. iso S2.6.2006 klo 14:30
Ei se ihan valtakunnallinen ole. Kuuluvuusalue kattaa suunnilleen alueen Helsingistä Ouluun 200-300 km leveänä vyöhykkeenä. Nettisivulla
www.savelradio.fi
on tuoreeseen kuumaan perunaan liittyvien juttujen ja linkkien lisäksi kuuluvuusaluekartta ja asemien taajuudet:

1. Helsinki 102,8
2. Espoo 92,5
3. Porvoo 105,2
4. Järvenpää 101,8
5. Hyvinkää 94,7
6. Karjaa 107,0
7. Lohja 95,7
8. Kotka 104,9
9. Turku 102,4
10. Forssa 90,1
11. Lahti 94,2
12. Tampere 105,6
13. Mikkeli 100,9
14. Jyväskylä 101,0
15. Kuopio 89,1
16. Pihtipudas 102,3
17. Haapavesi 106,1
18. Oulu 106,2

näistä lähintä voi kokeilla niin ehtii vielä kuulla vaikenemassa olevaa ääntä. Nou hätä, ei tule kamalia vieroitusoireita yhdellä kokeilulla :)
5. tjn2.6.2006 klo 15:48
Kiitos iso S infosta. Minullekin selvisi syy, miksi en oikein ymmärrä, mistä puhutte. Sävelradion linkkiketju koukkaa näköjään sisämaan kautta ja jättää länsirannikon muiden asemien temmellyskentäksi.
6. tero2.6.2006 klo 17:15
Tähän juttuun yhdyn. Sävelradio on minulla yleensä auki kun autolla ajelen. Paikallisradioista tulee pelkkää mölinää ja kälätystä.

Ja johan on kumma jos Salossa vieläkään ei radio kuulu.. Muistelen että jo reilu 20 vuotta sitten kun Varsinaissuomessa olin töissä niin aina Salon kohdalla oli sama mitä yritti kuunnella, ei kuulunut mitään. Miten salolaiset kestää sen?
7. Tsööts3.6.2006 klo 07:41
Not my kind of music. Itse olen huuli pyöreänä Radio Cityn (mahdollisesta) lopusta. En ymmärrä. Lienee jotakin korkeampaa matematiikkaa eli bisnestä, josta en ymmärrä mitään. Liittyykö asia mitenkään tulevaan "miesten kanava" Rock FM:ään? Asiasta tietämättömille tiedoksi, että City on kuulunut jo jonkun vuoden täällä Oulussakin, ja tällaista vanhaa hevaria on miellyttänyt kanavan runsas kasarihevitarjonta.
8. Ari4.6.2006 klo 09:36
Iso S, en minäkään ole OSTANUT mitään radiomainoksen vuoksi, vaan tehnyt levytoivomuksen, johon piti liittää yhteystiedot. Ehkä ne otti sieltä numeroni.
Näemmä laittoivat nimet nettiin, jos ei erikseen kielletty.
9. iso S4.6.2006 klo 22:24
Ari, huumori on taitolaji ja minun toinen(kaan) nimeni ei ole Taito. Teeskentelin kokevani jääneeni syrjityksi siksi että vain ihanat ihmiset saavat allekirjoittaa ja minä en täytä kriteeriä.
10. Kipakka5.6.2006 klo 18:50
MTV3:n seitsemän uutisissa uutisoitiin 2.6.2006, että nettiadressit ovat uusi vaikuttamisen muoto ja että Sävelradion toiminnan jatkamisen puolesta on avattu internetiin adressi.

Mitenkäs tässä näin kävi? Katsotaanpa:
Sävelradion omistaa ruotsalainen MTV-media (MTV3, radio Nova jne.), joka siis teki uutisen adressista, eli mainosti häpeilemättä ja härskisti omaa asiaansa, kehotti äänestämään itseään ja suomalaisia itseään vastaan. Miettikää tarkkaan, sillä meitä talutetaan jälleen kuin pässiä narusta! Nyt Sävelradion aaltopituuksille manipuloinnin ja piilovaikuttamisen ääreen. Jos haluatte vapautua joskus niin koulujen kuin työpaikkojenkin pakkoruotsista, niin vaikuttakaa siihen, että radiomme Suomessa omistavat mieluummin suomalaiset kuin rajantakaiset, vain omaa etuaan ajavat oudot tahot.

On enemmän kuin toivottavaa, että naapurivaltioittemme propagandakanavat jäisivät MTV3:n televisiotoiminnan varaan. Tämä oli varmasti myös liikenne- ja viestintäministeriön perimmäinen tarkoitus, sen evätessä Sävelradiolta jatkoluvan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *