KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KETÄ TULISI PELÄTÄ JA KETÄ MIELISTELLÄ?

2657. Ketä tulisi pelätä ja ketä mielistellä?

Libero28.5.2006 klo 21:57
Taata kirjoitti Ristikkorinki-säikeessä 28.5.2006 klo 19.37:
"Monella kommentoijalla on välillä otetta, mutta sitten taas se kirpoaa. Hyvä, että on edes yritystä, sillä se vaatii rohkeutta. Jos on hiukankin erilainen mielipide jostain asiasta ja sen ilmaisee, niin takuuvarmasti tulee palautetta ja vielä asian päälle hiukan ylimääräistä 'kehua'. No, siihenkin totuu pitemmän päälle. En viitsi liikoja mielistellä ja hymistellä."

Taata:

Kun hiukankin erilaiset mielipiteet jostakin asiasta edes kevyesti perustelee, niin se kummasti auttaa muita ymmärtämään niitä erilaisia mielipiteitä. Ylimalkaiset heitot vaikuttavat melko heikoilta mielipidesignaaleilta, jotka eivät vaadi minkään valtakunnan yritystä - rohkeudesta puhumattakaan. Minusta kirjoitat tuon sitaatin kahdessa ensimmäisessä lauseessa lähinnä itsestäsi.

Miten hyvin itse siedät omista mielipiteistäsi poikkeavia mielipiteitä? Ketä tai keitä täällä tulisi pelätä, kun kommentit mielestäsi edellyttävät kirjoittajilla erityistä rohkeutta? Ketä tai keitä täällä tulisi mielistellä ja MIKSI?

Mitä ajattelet siitä, että ristikkomaailmassa on toisinajattelijoiden lisäksi myös samoinajattelijoita, jotka ajattelevat samoin, koska yksinkertaisesti arvostavat samoja asioita? Mitä arveluttavaa tässä on?

Olen kovin innostunut ristikkoharrastuksestani. Oletko sinä ristikoista innostunut?

Odotan asiallisia vastauksia kuuteen kysymykseen.
2. Eki28.5.2006 klo 22:57
Kun Taata toisessa säikeessä yhdistää samaan sakkiin "kännissä tölväisijät ja haistattelijat" sekä "ristikkokeskustelua eteenpäin joskus tiukoinkin mielipitein ajavat ihmiset", niin puhut ryhmistä, jotka eivät kyllä keskenäänkään ole missään suhteessa samanhenkisiä. Jälkimmäisen ryhmän voisi kyllä myös nimittää "jankuttamisen inhoajiksi" ja siitä täällä pääasiassa on kysymys, kun riitaa tulee.

Täällä saa olla eri mieltä. Täällä saa puolustaa ihan ketä vaan, jos tekstissä on jotain tolkkua. Täällä ei tarvitse pelätä ketään. Jos olette eri mieltä, antakaa esimerkki, pelkkä vastaväite on turha.
3. Sini28.5.2006 klo 23:42
Minulla kokemusta on eri mieltä olevista enemmän kuin tarpeeksi, olenhan foorumien suurkuluttaja... :) Eri mieltä saa olla, jos vain perustelee asiallisesti sen oman mielipiteensä. Mitä taas tulee siihen, että kumotaan minun mielipiteeni ihan täysin ja päälle päätteeksi heitetään vielä pieni solvaus (riittää kun haukkuu minua lapselliseksi), niin johan on sammiollinen herneitä nenässä. Eli siis varokaa sanojanne ennen kun mulle alatte...
4. corona29.5.2006 klo 11:52
Olin muutaman päivän poissa keskutelusessioista ja palatessani kotiin luin Ristikkorenki I osan ja sieltä sitten päädyin tänne. Uteliaisuuttani.

Täällä näyttää olevan yhtä hiljaista kuin järven rannalla - lintujen aamukonserttia lukuunottamatta. Mietinkin kumpi on mielenterveydelle parempi olotila. Äänessä oleminen vai hiljainen kuunteleminen? Juuri nyt jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu mielekkäämmältä, sillä terveys on kaiken a ja o. Niin henkinen kuin fyysinenkin.

Antoisia keskustelutuokioita itse kullekin kummalla puolella ojan pientaretta saattuu kulloinkin olemaan. Rentukat ovat näin kesän kynnyksellä yhtä kauniita, riipumatta siitä kummalla puolella ojanvartta sattuvat kasvamaan.

Virkistävää kesää kaikille keskustelukumppaneille!
5. corona29.5.2006 klo 12:16
Kappas vaan, kun tuo Ristikkorinki oli muuttunut Ristikkorengiksi. Eihän tuo niin hirveä munaus ollut, mutta korjaanpa pois tuon renkipojan ja lähetän takaisin omalle työmaalleen sanantaitajia palvelemaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *