KESKUSTELUT > RISTIKOT > EN OSAA

265. En osaa

Sakke27.8.2003 klo 11:52
Voisiko joku kertoa mikä luonnonkasvi on kakkutarve?
Olen yrittänyt käydä jopa kasvikirjoja läpi keksimättä vastausta. Onko kysymys kirjoitusvirheestä vai olenko minä vaan tyhmä?
2. Titta27.8.2003 klo 12:15
Mistä sinä tuollaisen sanan olet löytänyt? Ei tosiaan kasvilta kuulosta. Ettei vaan olisi anagrammijuttu? Ei kai uusimmasta Apuristikoista, jossa on vielä lähetysaikaa. Eihän...?
3. iso S27.8.2003 klo 12:21
Vaimollani on tulossa olevien synttärien vuoksi kakkutarve, mutta sitä ei tyydytetä luonnonkasveilla. Eikä häntä. Pitää leipoa.

Google ei tunne sanaa. Kysymys voi olla kirjoitusvirheestä, mutta voithan sinä silti olla tyhmä! (Huumoria; huonoa, mutta huumoria)

Voisiko kyseessä olla ns. munansaannos? Karvejäkäliä on olemassa. Oikein takkuinen sellainen voisi olla takkukarve...

Oikeasti, ei tule mitään lähellä olevaa kasvin nimeä mieleen, mikä tukisi kirjoitusvirhe-teoriaa. Kakkuturve? Löytyisiköhän vastaus ritsikirja-osastolta?
4. sakke27.8.2003 klo 12:26
Kyllä se oli uusin apuristikko mutta koskaan en ole niitä palautellut kun en osaa tehdä näitä loppuun asti tosin sitä on varmaan turha yritää todistella kun ei kukaan usko. Toivon kuitenkin että joku kertoisi sen sitten kun vastausaika päättyy, oliko kyse virheestä vai onko joku kasvi joka tulee tuosta sanasta.
5. Titta27.8.2003 klo 12:29
Kakkutarve ON uusimman Apuristikot-lehden palkintoanagrammeissa. Häpeä, Sakke! Täällä ei tuollaisiin vastata.
6. Titta27.8.2003 klo 12:30
Kyllä siitä kasvi tulee, kerrotaan sitten, kun lähetysaika on mennyt umpeen.
7. Pena27.8.2003 klo 12:32
Vastatkaa nyt kuitenkin sitten kun vastausaika päättyy.

Siis anagrammi?

d:)
8. Titta27.8.2003 klo 12:36
Muistaakseni tehtävänannossa jo kerrotaan, että se on anagrammi. Ne kaikki kymmenen ovat.

Kaverilta tarkistin, että sana on Apuristikoissa.
9. Antti Viitamäki27.8.2003 klo 12:37
Voi luoja - toivottavasti Saken toisaalla kyselemät autoanagrammit eivät olleet jostain kilpailusta! Minä kun juuri ehdin tietämistäni listan tehdä...

Piru vie, pitääkö näille sivuille palkata joku joka käy kaikki lehdet läpi ja pysäyttää sellaiset viestit joissa kysytään vastauksia kilpatehtäviin?

Ärrin murrin...
10. sakari27.8.2003 klo 12:43
Antti, ole huoleti. Nyt on vain käynyt niin hassusti, että meitä Sakkeja on kaksi, joten käytän sitten omaa nimeäni, koska en kehtaa nimimerkiksi Erkki jr:kään laittaa.

PS. Se puuttuva tuulilasilehden anagrammi olikin Toyota Yaris ;)
11. sakke27.8.2003 klo 12:55
Pahoittelen etten tajunnut tarkistaa ennen viestin laittamista tänne että kyse oli voimassa olevasta palkintotehtävästä ja muotoillut kysymystäni toisella tavalla.
Mutta minulle kyllä riittää tieto että siitä sanasta siis tulee kasvi eikä se ole kirjoitusvirhe. Kiitos kaikille auttaneille ja olen todella pahoillani sattuneesta mokastani!!!!!
12. Antti Viitamäki28.8.2003 klo 01:01
sakari:
Haa - jostain syystä kuvittelinkin aluksi, että anagrammit ovat juuri sinulta. Osuipa sitten hauskasti yhtä aikaa kaimakin sivuille. How likely is that? :-) No, saipa se vain heti epäilemään pahinta. Kaikki hyvin.

Yaris, no niinpä tietenkin. Huono sytytys näköjään - vaikka eipä nuo automerkit koskaan niin itsestään selviä ja tuttuja ole olleet.

Siitä vielä, että mikä kasvi on kakkutarve. Kyllä minun mielestäni kakkutarpeisiin voi kuulua monenkin moisia kasveja, viljakasveja nyt etupäässä... :-)
13. Titta5.9.2003 klo 21:53
Kakkutarve on tervakukka. Ihan tutun näköinen kasvi.

http://www.kolumbus.fi/iina.honkala/galleriat/page s/tervakukka.htm
14. Pena6.9.2003 klo 07:18
Mikä tarve lie ollut antaa nimi tervakukka? Värin perusteella punamultakukka sopisi paremmin.

d;=)))
15. iso S6.9.2003 klo 17:05
Pena, pane sormi punamultakukan varteen. Huomaat, että nimi on perusteltu ja on väärin luulla, että värin perusteella olisi nimitelty.
16. Pena6.9.2003 klo 17:35
Niin kyllä arvelinkin, kiitos tiedosta. En ole sormeillut kukkia, en käsitellytkään. Jaloitellut olen joskus, ainakin vatukossa.

-Va? Tukossa?

-No melko lailla!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *