KESKUSTELUT > RISTIKOT > MITÄ HYVÄÄ TUOTETTA ENÄÄ VOI KEHITTÄÄ?

2633. Mitä hyvää tuotetta enää voi kehittää?

Eki18.5.2006 klo 21:34
Jos tekee mielestään (ja toivottavasti nimenomaan ratkojiensakin mielestä) hyvää tuotetta, ei sitä pakko olekaan kehittää.

Mutta en minä ainakaan pidä helppona tehdä "samaa tuotetta" eli yhtä hyvää ristikkoa kerta toisensa jälkeen. Se on kovaa duunia se.

Duunia on tehty täällä Portugalissakin, mutta perjantai-illaksi tullaan takaisin.
2. Antti Skyttä18.5.2006 klo 23:00
Eki!

Jos kysymyksesi todella on "Mitä hyvää tuotetta enää voi kehittää?", oma vastaukseni siihen on: jokaista!

Jos kysymyksesi olisi: "Miten hyvää tuotetta enää voi kehittää?", oma vastaukseni siihen olisi: omien valitsemiesi laatukriteereiden ja (siihen yhdistettynä) asiakastarpeen herkän kuuntelun sekä näiden molempien toteutuksen suuntaan.
3. EJlo19.5.2006 klo 00:03
Vuokilan Ekille Portugaliin nimipäiväonnittelut. Tuskin siellä paikallislehti on muistuttanut kenen päivä tänään on, Hesarissakin on tänään kuulemma jo huomiset Emilaoitten johdannaiset merkitty tälle päivälle. Ns vanha kansa on iät ja ajat nimenomaan tämän päivän ilmoista ennustaneet tulevan kesän säätä.
4. Teppo19.5.2006 klo 01:10
Ristikoiden tapauksessa sama tuote on hyvä tuote, kun se ei tunnu samalta joka kerta. Uudet sanat ja uudet vihjeet ne olla pitää. Ei tietenkään kaikki, mutta sopivasti.
5. kp19.5.2006 klo 09:09
Teppo
Ei se silloin ole sama tuote...
6. Ö19.5.2006 klo 09:51
Näyttää Eki löytäneen ääkköset Portugalissa.

Ristikkotuotantokin on elämysteollisuutta (huh, mikä sana!). Siksi jatkuva uudistuminen on tärkeää.
7. Matti19.5.2006 klo 10:55
Samaa mieltä. Hyvän kehittäminen saattaa olla vaikeaa, mutta hyvän uudistaminen on välttämätöntä. Muuten hyväkin alkaa olla seisovaa vettä.
8. Teppo20.5.2006 klo 15:06
Ei löydy pilvistä aukkoa, joten sisälle takaisin ja mielenkiintoisten säikeiden äärelle.

Sama tuote ilmeisesti tarkoittaa sitä, että julkaistaan sama ristikko moneen kertaan, sillä vaikka joidenkin tekijöiden ristikot tuntuvat aina samoilta, on niissä eroja.

Ei löydy muuten järkeä.
9. ,-viilari21.5.2006 klo 20:14
Maailmalla liikkuessani minua kiinnostavat erityisesti arkeologiset museot. Varsin ilahtunut olen , kun keksin jonkin esineen joka on yhä tänä päivän samanlainen kuin muinoin - tuote on siis mitä ilmeisimmin saavuttanut kehityksensä huipun ! Viimeisin ilonaiheeni oli kreetalainen ongenkoukku 4000 vuoden takaa - täsmälleen samanmuotoisia myydään kaupassa tänäänkin,silloin oli materiaalina pronssi, mutta rauta tuli kuvioihin vain hiukan myöhemmin.
Tällähän ei tietenkään ole mitään tekemistä ristikoiden kanssa.
10. kp21.5.2006 klo 20:32
Kunpa vain jaksaisin tehdä ristikkoani 4000 vuotta.
-Ensimmäinen sata vuotta täyttymässä...
11. iso S21.5.2006 klo 20:38
Pyöräkin on säilyttänyt muotonsa aika pitkään, vaikka yhteen aikaan epäiltiinkin VR:n käyttävän kuusikulmaisia (kolk-kolk-kolk-kolk) ja niitäkin lähinnä siksi että nelikulmaiset pyörivät niin huonosti testiajoissa.

Minulla on ensimmäinen tuhat vuotta täyttymässä. Se on enää reilusti vajaa.
12. tonimikael22.5.2006 klo 00:21
Iso S, kiitos. Sait minut nauramaan. :)
13. iso S22.5.2006 klo 09:50
Härra on hyvä vaan. Kukahan saisi lopettamaan, ettei tule "itku pitkästä ilosta, p...u paljosta nauramisesta." Suomen edullinen päästökauppatase on nyt vakavassa vaarassa! :)
14. Seppo22.5.2006 klo 16:00
Tuo iso S:n mainitsema nelikulmainen pyörä syntyi, kun
rengasvalmistajat tutkivat seminaarissa, miten parantaa
jarrutustehoa. Selvähän on, että auto pysähtyy nopeammin,
kun tietä vasten on mahdollisimman laaja pinta ja joku
keksi tuon nelikulmaisuuden. Onneksi aika loppui kesken
ennen kuin joku fiksu huomasi kolmikulmaisen pyörän
mahdollisuudet.
15. marjaana22.5.2006 klo 18:16
"Pulterissa" joku ajeli polkupyörällä, jossa oli nelikulmaiset "pyörät". Sitten hän päätti siirtyä kolmikulmaisiin, koska niissä on vähemmän tömpsyjä.
16. JPQ23.5.2006 klo 01:14
pulterit on ihastuttavia ehkä just samalla tavalla kun olikos se MMän
ristikko piirokset.
17. Eki30.5.2006 klo 09:50
Radioasema NRJ:n aamushow jää historiaan. Sen juontaja Tenkanen siirtyy kanavan ohjelmapäälliköksi ja kertoo, että hänen mielestään radioiden aamushow't nykyisellään yrittävät lähinnä kilpailla toistensa kanssa aiheista ja siitä, missa kanavalla on hauskimmat jutut. Kuluttajalle on pitkään ollut tarjolla aika pitkälti "sitä samaa".
18. kp30.5.2006 klo 10:02
Radioita siis kehitetään, niin että karsitaan ohjelmia.

-Tämä idea ristikkolehtiin! Ristikoita pois lehdistä.
-Pelkkiä tyhjiä sivua. -Siitä mainosidea. Värityskirjoja
aikuisille!
19. Eki30.5.2006 klo 10:05
Kyllä ohjelma-aikaa on ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Kaupallinen kanava varsinkin pyrkii käyttämään sen hyvin. Tietysti voivat säästää rahaa, jos tarvis tai jos helposti onnistuu.
20. kp30.5.2006 klo 10:08
Toisaalta eihän Tenkanen voi tuplapalkkaa nostaa...
-Juontajana ja päällikkönä... Sehän on ihan selvää.
21. Eki30.5.2006 klo 10:13
Kiitos loistavasta ideasta.

Valkoinen Pelikaani - pelkkiä tyhjiä sivuja! Mukana kaikki parhaat laatimatta jättäneet!
22. Jukkis30.5.2006 klo 10:26
Vaikka en ymmärräkään

a) miten NRJ:n aamushow liittyy ristikoihin
b) miten NRJ:n aamushow liittyy tämän säikeen otsikossa oleviin sanoihin "hyvää tuotetta"

niin silti ihmettelen

a) että jos NRJ:n aamushow jää historiaan, niin mitä NRJ:stä sitten tulee jatkossa aamuisin? Iltapäiväshow, vai?
b) että jos Tenkasen mielestä "radioiden aamushow't nykyisellään yrittävät lähinnä kilpailla toistensa kanssa (...) siitä, missa kanavalla on hauskimmat jutut", niin mitäs se Tenkasta liikuttaa, kun sen perusteella, mitä olen sattunut kuuntelemaan, NRJ ei tuohon kilpailuun ole edes yrittänyt osallistua.
23. Eki30.5.2006 klo 10:34
En mitenkään liittänyt tätä asiaa ristikoihin, kunhan uutisoin. Itse en NRJ:tä kuuntele, joten tuotteen laadusta en tiedä mitään. Tenkasen mielestä kyseessä on varmasti ollut aikansa paras tuote.

Kyse lienee "aamushow'n siirtymisestä historiaan sellaisenaan" eli vertaus tyhjiin sivuihin ei ollut kovin osuva. Mutta jos tyhjänpuhumisesta on seurauksena tuollainen loistava idea, eikö silloin kaikella taas yhtäkkiä tunnu olevan tarkoitus?

Samalla vielä voitiin todistaa, että sivumme edelleen kiinnostavat ja herättävät keskustelua.
24. kp30.5.2006 klo 10:37
-Parhaat ideat tulevat sponttaanisesti.
-Ei välttämättä "aivoriihen" kautta.
25. Eki30.5.2006 klo 10:40
Niin että Tenkanen sai STT:n haastattelussa kuin salamanlyöntinä päähänsä idean, että jospa heitetään aamushow yli laidan ja laukaisi sen saman tien. Noinhan se kaupallisessa radiomaailmassa varmaan tapahtuu.
26. kp30.5.2006 klo 10:47
Tai toinen mahdollisuus.
- Kun Tenkanen kuuli, että päällikkö tässä tulee, niin ilman
"aivoriihen" apua "hyllytti" pienen pallin. Kun siis saa istua
isommalle pallille (tuolille).

Ihmetytti vain se, että miksei Tenkanen lopettanut tuota
ohjelmaa silloin kun juonsi sitä. -Syy on tuossa alussa.
-Kukapa itseltään työn hyllyttää. Ja sitten kun pääsee istumaan isommalle tuolille ei pieni tuoli enää kiinnostakaan.

-Enhän minäkään rustaisi näitä ristikoita enää, jos päällikön
virka olisi näköpiirissä.
27. tonimikael30.5.2006 klo 12:44
kp: "-Enhän minäkään rustaisi näitä ristikoita enää, jos päällikön
virka olisi näköpiirissä."

Mistähän johtuu (ja missähän se näkyy), että Eki rustaa itse (ison määrän) noita ristikoita, vaikka jonkinmoinen päällikkö onkin? Väitän, että vaikka minkämoinen johtajaherra Ekistä tulisi, niin laadintaa hän ei jättäisi.

Kyllä tuo koopeen kommentti osoittaa mielestäni sen, millaisella asenteella hän työtänsä tekee: "Sama kai se mitä tekee, kunhan rahaa tulee. Ja jos sitä jostain muusta tulisi enemmän, niin heti vaihto siihen." Onhan tuo asenne ollut havaittavissa koopeen kommenteissa liittyen ristikoiden laadun parantamiseen. "Kaikki sanat, jotka kirjoista löytyy, käy. Ja mitä nopeammin laadinta kasaan, sen parempi."

Tällä en nyt ole väittämässä, että koopeen (oletettu) tyyli olisi jotenkin huonompi kuin esim. Ekin. Pääasia lienee, että molemman asenteiset ovat sujut asenteidensa kanssa. Ja asiakkaat ovat tyytyväisiä.
28. airisto30.5.2006 klo 13:17
Menepä tonimikael pesemään kielesi välillä...
29. kp30.5.2006 klo 13:32
Arvasin, että joku tarttuu tuohon kommenttiin.
-Millä asenteella pitäisi tehdä.
-Eikö se ole ihan henkilökohtaista?

Toni, jos sinulle tarjotaan kuninkaan virkaa, etkö sinäkin
lopettaisi?
30. Eki30.5.2006 klo 13:37
kp: "Arvasin, että joku tarttuu tuohon kommenttiin."

kp: "...aina vain kp ja kp..."
31. JTak30.5.2006 klo 13:44
Eikö tähän kohtaan kp voisi paukauttaa jonkun mojovan vertauksen vaikka veneenrakentajasta ja miliisistä?
32. kp30.5.2006 klo 13:47
-Ei tämä ole enää hauskaa.
-Taatan saitte pois...

-Ja nyt kpeen. Jääkää huseeraamaan keskenänne.
33. iso S30.5.2006 klo 13:49
No minä tartun tonimikaelin kommenttiin "vaikka minkämoinen johtajaherra Ekistä tulisi, niin laadintaa hän ei jättäisi". Minä väitän ettei pidä paikkaansa. Jos Ekistä tulisi sellainen johtajaherra joka jättää laadinnan niin hän jättäisi laadinnan.

Tämän todennäköisyys voi sitten olla sitä luokkaa että yhtä varmasti samana vuonna Suomi voittaa maailmanmestaruuden jalkapallossa, jääkiekossa ja salibandyssa, Euroviisut yli 300 pisteen tuloksella ja 100 pisteen marginaalilla, kukaan ei kertaakaan kiusaa kp:ta minkä kp rehtinä miehenä kiittäen myöntää, ja atta julistetaan Suomen kansalliseläimeksi.
34. iso S30.5.2006 klo 14:05
Taatan saimme pois? Kyseessä on ilmeisesti chattitieto tai henkilökohtainen tiedonanto. Täällä tuorein taata-taata oli käsittääkseni melko tasan 24 tuntia sitten, 29.5.2006 klo 14:07. Silloin Taata kehui että Irian-nimi on hänelle vanhastaan tuttu. Pitääkö tästä päätellä että vanhojen tuttujen jauhamiseen kyllästyneenä Taata on heittänyt hampaat naulaan?

Useimmat meistä suht aktiivisista kirjoittajista ovat joskus pitäneet yli vuorokauden tauon syystä tai toisesta eikä se syy ole yleensä ollut pelihousujen palaminen.
35. Rutakainen30.5.2006 klo 14:18
KP osaisi käyttää chattia - ha, ha, ha!
36. Eki30.5.2006 klo 14:58
Sakin hivutusta.
37. Sakke30.5.2006 klo 15:11
Täytyy tuosta Tenkasen aamushow-pläjäyksestä sanoa vielä sen verran, että monella kanavalla on etäisesti samalla idealla toteutettu klo 6-10 kattaus. Yhtäläisyyksiä lähinnä lienevät, että on useampi kuin yksi juontaja ja uutisia kierrätetään tiuhempaan kuin normaalisti. Ainakaan tällä Tenkasen poppoolla ei ole tällä sektorilla ollut lauteille nostaa kuin silkkaa skeidaa. Tenkanen on toki tietyllä tavalla ihan hauska itseironioineen, mutta kun sillä on se kiljuva kanalauma siellä niin ei sitä kestä kuunnella hullukaan (vai kestääkö, asianomaiset vastatkaa!)

Itsekään en todellakaan NRJ:tä kuuntele jo ihan senkään takia, että kun tuninki-nappia autossa vääntää ja Tenkasen äänen kuulee, niin tekee heti mieli ajaa jalankulkijoiden yli. Mutta eipä siinä mitään. Makuja on monia ja joku urpo täälläkin varmasti tykkää kuunnella NRJ:tä kaikine trendikkäine jumputuksineen.

Jos nyt kuitenkin on niin, että aamulla ei meinaa saada unenpäästä kiinni ja vielä olisi mahdollisuus vaipua torkkeeseen, niin kannattaa kuunnella Suomipopia. Siellä jos jossain on tylsä ja jämähtänyt aamuohjelmisto.
38. tonimikael30.5.2006 klo 16:00
Anteeksi, kp, ei ollut tarkoitus hermostuttaa. Oli vain tarkoitus sanoa, että "eikö ole tämän koopeen viimeisimmän kommentin valossa YMMÄRRETTÄVÄÄ hänen aikaisemmat kommenttinsa ristikoiden laatuasioista". Ja minähän, Kari, sanoin, että "Tällä en nyt ole väittämässä, että koopeen (oletettu) tyyli olisi jotenkin huonompi kuin esim. Ekin." Ja minä olen puhunut tässä OLETETUSTA tyylistä. Jos tyylisi ei ole sellainen, niin sano ettei se ole. Niin en usko sittenkään. ;)

Ja onko tuo nyt kumma tämän maa(pallo)n päällä, jos ihminen tekee työtä (pelkästään) rahan takia. Minulla itselläni on sattunut käymään (Mertarantaa lainatakseni) se kuuluisa munkki, että saan tehdä työtä, jossa sydämeni on mukana.

Kysyit: "Toni, jos sinulle tarjotaan kuninkaan virkaa, etkö sinäkin lopettaisi?"

Vastaan: En. Vähentäisin varmasti paljon, mutten lopettaisi. Nimittäin tämä on minulle yksi rakkaimmista harrastuksistani, niin miksi minä kuninkaana ollessani jättäisin sen pois! Itse asiassa tekisin lain (tottakai minä kuninkaana niin voin tehdä), jossa määrätään kouluihin pakolliseksi aineeksi ristikonratkominen. Ja itse laatisin koulukirjaan muutaman pahan. Itse asiassa tosi pahan, että oppisivat olemaan. ;)
39. Antti Skyttä30.5.2006 klo 16:56
Muutama ajatus ylläoleviin kommentteihin liittyen.

Niistä on selkeästi nähtävissä, kuinka erilaisilla perusteilla kirjoittajat painottavat asioita ja mikä tuntuu olevan tärkeätä.

kp:lle näyttäisi ennen muuta asema merkitsevän jotakin. "Enhän minäkään rustaisi näitä ristikoita enää, jos päällikön virka olisi näköpiirissä."

tonimikael vastaa arvopohjasta, jossa tärkeintä näyttäisi olevan rakkaus ristikoihin ja sydämen tuntemus.

kp heittää tähän tosi järeän paukun: "Toni, jos sinulle tarjotaan kuninkaan virkaa, etkö sinäkin lopettaisi."

Ja eihän se Toni lopettaisi, koska kun asema ei ole tärkeä, minkään suuruinen tai korkuinen asema ei ole tärkeä.

Sieluni silmillä näen kp:n näpyttelevän seuraavan kommentin: "Heh heh heh, me savolaiset ollaan niin hauskoja... Et voi ymmärtää ellet itse ole savolainen"

Tämän päivän Iltiksessa sivulla 33 on sanoo Juice Leskinen: "Olen savolainen ja tottunut kinastelemaan."
40. corona30.5.2006 klo 20:59
"Sä oot okei, mä oon okei! Me ollaan reloja eikä kelata pahoja fiiliksiä. Rauhaa ja rakkautta, veli. Heitetään vähän läppää!"
- akkarisitaatti -

Näillä sanoilla voisi ristikkoporukkakin yhdessä rakentaa sopuisaa ristisanaveljeskuntaa kuninkaallisessa betonilinnassa. Eikös vaan, tonimikael & co.?
41. corona1.6.2006 klo 00:25
Hyvä tuote syntyy myös siten, että hyvän tuotteen kehittäjä kehittää myös itseään. Työn luonne ei ole tärkein, vaan se, kuinka siihen suhtautuu. Ilman itsekunnioitusta, millään teolla ei ole arvoa. Se on silloin tekijälleen arvoton, vaikka kaikki ylistäisivät hänen tekojensa suurenmoisuutta.

"Ihmiset syyttävät aina olosuhteita joissa ovat. Minä en usko olosuhteisiin. Ihmiset jotka pääsevät eteenpäin tässä elämässä ovat niitä ihmisiä, jotka nousevat seisomaan ja etsivät olosuhteet jotka haluavat. Ja jos he eivät sellaisia löydä, he tekevät ne."
- George Bernard Shaw -

"Jos ihmisen osa tässä elämässä on olla kadunlakaisija, hänen tulisi lakaista katuja niin kuin Michelangelo maalasi, Beethoven sävelsi tai Shakespeare kirjoitti. Hänen tulisi lakaista katuja niin hyvin, että kaikki taivaan ja maan isännät pysähtyisivät sanomaan: siinä oli suuri kadunlakaisija, joka teki työnsä hyvin."
- Martin Luther King, Jr. -
42. tonimikael1.6.2006 klo 02:38
Hyvä läppä tuo MLKJr:n. :)
43. Eki1.6.2006 klo 11:12
Pienenä poikana kysyin isältä, aikooko hän asettua seuraavissa presidentinvaaleissa ehdokkaaksi. Isä sanoi, ettei halua presidentiksi. Se kummastutti pientä poikaa silloin kovasti. Taitaa olla yksi vanhimmista elävistä muistoistani.
44. heli k1.6.2006 klo 12:32
YleX:n päivässä uutisoitiin juuri, että jenkkinuoriso ei enää toivo kuuluisuutta. Yksityisyyden arvostus on nousussa. En minäkään haluaisi olla presidentti, mutten kyllä monsterikaan.

Aina toisinaan saan sähköpostia kaverilta. Niitä hienoja elämänviisausrimpsuja. Yksi on jäänyt mieleen. "Älä mittaa menestystä rahassa, vaan siinä mitä olet joutunut menestyksesi vuoksi uhraamaan." Aika tosi.
45. Kertoja1.6.2006 klo 15:07
Hyvin tärkeää on keskustelu tuntemattomien kanssa. Täy-
tyy vain järjestää niin, että HE puhuvat ja ainoa oma tehtä-
vä on saada HEIDÄT puhumaan. Ellei tämä ole mahdollista,
on kuolema alkanut. (Elias Canetti)

Monisanaiset vanhenevat ensin. Ensin kuihtuvat adjektiivit,
sitten verbit. (Elias Canetti)
46. corona1.6.2006 klo 22:13
Laatija täyttää ruudut puhtaaksi jalostetuilla mietelmillä. Niistä puuttuvat alku ja loppu, ja vain ydin on jäljellä.

Ratkojan vastuulla on ymmärtää. Eikä sekään pakollista. Riittää, kun osaa kirjoittaa oikeat kirjaimet niille varattuun tilaan.

Onnistuminen on vaarallista; pahimmoillaan se saattaa viedä ratkojan sanattomaksi.
47. Kertoja1.6.2006 klo 22:38
Suurten sanojen pitäisi alkaa äkkiä viheltää kuin teekattilat,
joissa vesi kuumennetaan, varoitukseksi.
(Elias Canetti)

Eivät sanat liian vanhoja ole, ainoastaan ihmiset jotka käyt-
tävät samoja sanoja liian usein.
(Elias Canetti)

Täytyy lopettaa ennen kuin on sanonut kaiken. Monet ovat
sanoneet kaiken ennen kuin ovat alkaneetkaan.
(Elias Canetti)
48. corona2.6.2006 klo 09:49
Voit ilmaista mielipiteesi vapaasti, muista vain noudattaa sille annetut rajoitukset.

Jos haluat lopettaa keskustelun, mene siihen mukaan.

Jos haluat keskustella älykkäästi, huomaaat keskustelevasi yksin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *