KESKUSTELUT > RISTIKOT > LISÄÄ PALKINTOTEHTÄVIÄ!

2599. Lisää palkintotehtäviä!

Eki5.5.2006 klo 17:32
Huomisen Iltiksen kannessa lukee jotain tyyliin:

LISÄÄ PALKINTORISTIKOITA!

Mistä lienee kysymys...
2. marjaana5.5.2006 klo 18:06
Mikäs on muhkein palkinto ristikoista ikinä ollut?
Entä surkein?
3. JPQ5.5.2006 klo 19:07
marjaana: musta aika epähuokottelevia on joskus nähnyt kahvipaketit.
Juon näet itse vain saludoa muuta ei vatsa kestä.
4. Matti5.5.2006 klo 19:07
Iltalehden viikonloppuristikoiden 1000 euroa on jo aika kova sana.
5. Jaska5.5.2006 klo 19:24
Kyllä tonni onkin paikallaan ristikosta, jossa pitää päätellä/arvata ja ratkoa ristikon virheet ennen kuin sen voi saada täyteen.
6. JPQ5.5.2006 klo 19:27
Jaska: kuka noita tekee ?
7. Jaska5.5.2006 klo 19:39
En saa millään kirjoitetuksi. Trauma. Uhraapa huomenna kaksi euroa, niin näet itse.
8. Antti Skyttä5.5.2006 klo 19:42
Jaska!

Mielenkiinnosta kysyn: mitä virheitä Sinä erityisesti olet Iltalehden viikonloppuristikoissa havainnut. Itse ratkon ne säännöllisesti enkä mitään ihmeempiä virheitä ole kohdannut.

JPQ!

Ristikoiden oikean alakulman alla lukee "Karikkoristikoiden tuotantoa". Uskoisin, että suurin osa ristikoista on Kari Vaalamon laatimia.
9. JPQ5.5.2006 klo 20:09
Antti Skyttä: aha säikähdin että on iltalehden usein käyttämiä
Auriferan tehtäviä...
10. Eki5.5.2006 klo 22:12
JPQ, johtopäätös: jos oma yhteistyökumppanisi olisi tehnyt virheen, olisit ollut järkytyksissäsi. Kun virheen takana oli "joku muu taho", mitasevväliä!
11. JPQ6.5.2006 klo 03:10
Eki: no osin kyllä tosin oikeasti sanotaan ns järkyttynyt jos ns
näiden tunnetumpien firmojen kuten Sanaris,Aurifera laatimuksista
löytyisi tuollaisia toki se on aina paha mutta jotenkin kun ns
luottolaatijoita eli sellaisia joiden laatimuksissa on tottunut että
jotain tasoa (kuten myös sinun laatimuksissasi joita ehkä
periaateesta mieluiten kuten aulikinkin kryptoja mieluiten ratkon) kun
tullut vastaan helppona markkinoituja jotka tiettyjä tosia vaikeampia
(vaikeamman oloisia kun luulis) ja sitten sellaisia että vihje
kuvastakin sanan keksiminen kestää kauan. Vaikka oli kyse kryptosta
jossa on numerointi sentään helpottamassa sanojen rajaamista.
PS. silläkin mulle merkitystä millaista paperia ristikko lehti on.
12. JPQ6.5.2006 klo 03:11
Eki: no osin kyllä tosin oikeasti sanotaan ns järkyttynyt jos ns
näiden tunnetumpien firmojen kuten Sanaris,Aurifera laatimuksista
löytyisi tuollaisia toki se on aina paha mutta jotenkin kun ns
luottolaatijoita eli sellaisia joiden laatimuksissa on tottunut että
jotain tasoa (kuten myös sinun laatimuksissasi joita ehkä
periaateesta mieluiten kuten aulikinkin kryptoja mieluiten ratkon) kun
tullut vastaan helppona markkinoituja jotka tiettyjä tosia vaikeampia
(vaikeamman oloisia kun luulis) ja sitten sellaisia että vihje
kuvastakin sanan keksiminen kestää kauan. Vaikka oli kyse kryptosta
jossa on numerointi sentään helpottamassa sanojen rajaamista.
PS. silläkin mulle merkitystä millaista paperia ristikko lehti on.
13. JPQ6.5.2006 klo 03:15
Eki: Viittaan tasolla houkottevuuteen ja sitten esim. sana
valintoihin. eräitä todella ihania on sinun tekemissäsi tullut vastaan
kuten hajurako jota mietin itse asiassa eräässä kryptoyritelmässäni
käyttää noin 2 viikkoa ennen kuin näin sen eräässä kryptossa jonka
teit. Käyttösi innosti lisää eli ainakin yksi taho hyväksyy sen
kryptoon. Tosin itse en kyseistä ratkonut ja olen juuri aloittanut
kaksi kryptoa uudesta kryptopelikaanista. No ainakin siitä jonka
vastaukset on lähettävä 25.5.2006 menessä kait. Kaksi siksi että
toisen kanssa näyttääkin olevan hetken pidempään kestävän se että muut
kuin vihjesanat aukeaa toisessakin pähkäämistä toki mutta silti täytyy
yrittää jos vaikka ratkoen saisi vähitellen apua laatimiseen.:) ps.
Aulikin nimi muistin varassa no se joka tekee kryptopelikaania
kanssasi.
14. Eki6.5.2006 klo 09:12
Iltiksessä nyt joka tapauksessa on krypto/piilosana/tavuristikko-sivulla uusi 100 euron palkinto. Näin niiden ratkaisutkin julkaistaan vasta 2 viikon päästä. Tätä muistaakseni ainakin Matti on toivonut.
15. Matti6.5.2006 klo 14:08
Eki, mää en muista mittää, mutta se taas ei todista mitään.

IL:n ristikoista olen Jaskan kanssa vähän samoilla linjoilla. Virheisiin silloin tällöin törmää, ei kuitenkaan joka ristikossa. Vastapainoksi sanasto on välillä hyvää ja vihjeet osuvia. Että +-laatukamaa. (Ei kai niitä muuten viitsisi ratkoa.)

Kerran sana esiintyi kaksi kertaa. Jälkimmäisen vihjeenä oli "laatijan moka" tai jotakin vastaavaa.
16. Jaska6.5.2006 klo 15:54
Antti Skyttä!
Muistanet ketjun luokkajako ristikoissakin, ainakin itse osallistuit siihen. Et ole lukenut lenkkiäni 23.4 klo 10.32, ilmeisesti siksi, että kirjoitit samaan aikaan omaa puheenvuoroasi (klo 10.38). Nytpä joudut kuitenkin tutustumaan kyseiseen jalokivenä säihkyvään hengentuotteeseeni, jos haluat vastauksen kysymykseesi...
17. Antti Skyttä6.5.2006 klo 17:52
Jaska!

Kyllä minä luin tekstisi, johon viittaat. Siinä kuitenkin puhutaan vain yhdestä yksittäisestä tapauksesta, kun taas tämän säikeen kommentistasi 5.5. klo 19.24 sain sen kuvan, että noita virheitä mielestäsi esiintyy usein ellei suorastaan tuhkatiheään.
18. Jaska6.5.2006 klo 18:39
Antti Skyttä!
Saamasi kuva on väärä. Jaska-setä on edelleen hyvin hyvin vihainen siitä, että Iltalehti ei esittänyt pahoitteluaan kyseisestä ERITTÄIN TÖRKEÄSTÄ virheestä, ja käytti siksi tarkoituksellisesti provosoivia sanakäänteitä onnistuenkin? Käyttää kyllä jatkossakin, jos ristikon tekijä/julkaisija ei HYVÄN TAVAN MUKAAN PAHOITTELE etenkin törkeitä virheitään, vaikka niitä esiintyisi vain kerran kymmenessä vuodessa. Pikku huomauttamista, kuten orporuutua, noissa Iltalehden ristikoissa on useamminkin esiintynyt, mutta ratkonnan kannalta se on harmiton juttu.
19. Antti Skyttä7.5.2006 klo 01:26
Jaska!

"... käytti siksi tarkoituksellisesti provosoivia sanakäänteitä onnistuenkin?"

Tätä en ymmärtänyt. Selvennä hiukan.
20. Eki7.5.2006 klo 13:49
Jos saan alkuperäistä aihetta kommentoida, niin näkyy VR:n makasiinien palo vieneen huomion alkusivuilla kaikilta muilta aiheilta.
21. Pena7.5.2006 klo 15:27
Saat kommentoida, ole hyvä vaan! d=)


Minä kommentoin sen verran, että onpa mukavaa kun nuokin (krypto, piilosana, tavuristikko) on laitettu palkintotehtäviksi. Toivottavasti väliaikaista ei ole vaan.
22. Jaska7.5.2006 klo 23:38
Antti Skyttä!
Anteeksi vastauksen viivästyminen. Siis: onnistuin saamaan sinulta kommentin mielipiteeseeni, joka toivottavasti on kauttasi mennyt myös laatijan tietoon. Mainitsithan Karikko-ristikkojen takana olevan Kari Vaalamon, joka on siis mahdollisesti kaverisi. Se selittäisi ryhtymisesi tavallaan hänen puolustuasianajajakseen (yksittäistapaus). Sehän on hyvä asia, kunhan ei tule sitä kaksittaistapausta. Maksavana asiakkaana minulla on kuitenkin oikeus arvostella huolimatonta laadunvalvontaa ja anteeksipyynnön laiminlyöntiä. Mutta en kanna enää kaunaa, ostin taas viikonvaihteen Iltalehden! Lälly minä! Ristikko on kyllä edelleen boikotissa.
23. Antti Skyttä8.5.2006 klo 23:01
Jaska!

Vähän hämmentyneenä kirjoitan seuraavat, mutta jotenkin sisäinen ääni sen laittaa tekemään.

"Mainitsithan Karikkoristikkojen takana olevan Kari Vaalamon, joka on siis mahdollisesti kaverisi." Niin mainitsin, koska tiedän sen, mutta ei siitä ole vedettävissä johtopäätöstä, että Kari Vaalamo on minun kaverini!!!!

Kari Vaalamo ei ole minun kaverini. Tiedän monia asioita ja laatijoita ja muuta vastaavaa tässä maassa, koska olen pitkään toiminut ristikoiden parissa ja erityisesti Sanaseppojen puheenjohtajakautenani myös aktiivisesti ylläpitänyt monia erilaisia yhteyksiä moniin suuntiin.

"Se selittäisi ryhtymisesi hänen puolustusasianajajakseen (yksittäistapaus)." En minä ole ryhtynyt kenenkään puolustusasianajajaksi!!!! Enkä jatkossakaan tule ryhtymään.

Minä kerroin vain oman yksittäisen mielipiteeni, joka syntyi, kun huomasin kommentin liittyen sellaisiin ristikoihin, joita minäkin olen ratkonut ja ratkon.

Ja se yksi selvennyspyyntö johtui pelkästään siitä, että en ymmärtänyt, mitä sanamuodollasi tarkoitit.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *