KESKUSTELUT > RISTIKOT > VÄÄRÄ PIILOSANA-RISTIKKO

2550. väärä piilosana-ristikko

Maija20.4.2006 klo 17:40
Harmittaa, kun viimeisessä Punaisessa Pelikaanissa sivulla 20 Piilosana A:n ristikko ei vastaa selityksiä eli on väärä. Tai jos haluaa sanoa: selitykset väärät. Onneksi näin ei varmaankaan tapahdu usein.
3. Jaska20.4.2006 klo 18:36
Eikös se oikea pohja ole aika helppo piirtää ruutupaperille vihjeiden kirjainmäärien mukaan, kun tietää ruudukon suuruudeksi 13x13 ruutua. Mukava tehtävä sinänsä sekin.
4. KP20.4.2006 klo 20:11
Siinähän olisi ideaa, jos julkaistaisi pelkkä ristikonpohja.
Niin ratkojat voisivat keksiä siihen sanat että vihjeet...
5. Marianna20.4.2006 klo 22:13
Piirtämistä auttaa sekin, että piilosanan ruudukko on symmetrinen.
6. Hullu-Micke2.5.2006 klo 21:42
Muutama vuosi sitten oli PP.ssa sama juttu piilosanassa, jonka ruutupaperille ajanvietteekseni ratkoin.

Oikeastaan Vuokilan porukka voisi ainakin mun mielestä vaikka sen runopiilosanan paikalla julkaista aina
"piilopiilosanan".

Taidan muuten vähän latvasta laho olla, kun tää tänkertainen kämmi ei tunnu sovinnolla 13x13 ruudukkoon sopia.

Ja siinähän se sanojenväännön ihanuus onkin. :)

Toivottavasti joku mulle kertoo, onko nyt edes vihjeosio oikein, että ristikko on oikeasti ratkaistavissa.

Kehtaan muuten tunnustaa olevani tosi laiska, vaikka jaksankin sanoja mielessäni käännellä.
7. Eki2.5.2006 klo 21:45
Kyllä sen pitäisi 13x13 olla.

Suomen Kuvalehtihän 70-luvulla ekan kerran kämmättyään samassa asiassa sai kehujen tulvan ja julkaisi pari ruudukotonta. Pelkään kuitenkin , että se on turhan harvojen huvia. Sillä kiusataan isoa osaa piilosanafaneista liikaa.
8. Hullu-Micke2.5.2006 klo 22:30
Saatte vapaasti nauraa mun kustrannuksella.
Tein vaakakolmosen ilmeisesti nurinperin ja pitkään tosiaan ihmettelin.
Ny ne kympin pystyt taitaa mahtua, ja jos eivät mahdu, olen kaikesta huolimatta minä se tänkertainen(kin) ääliö.
Eipä silti, koska en osaa, niin kehtaan kysellä. Että onkohan siellä Pallosen sanakehikon (sivun 11) oikeassa alanurkassa mitään ihmeellistä?

PP on Helmi.
9. kasperi15.5.2006 klo 23:57
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole, itsekin tuijotin sitä pari päivää ennenkuin avautui...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *