KESKUSTELUT > RISTIKOT > ANASTUS

254. ANAStus

Helge21.8.2003 klo 19:44
Täällä Savitaipaleella käy pauke.
Alkanut lie ANAStus?
Sorsiin liittyviä sanoja, sanontoja, vihjeitä ym. ?
Esim. Liisa Tavi, Irene S. ym.
2. Repe21.8.2003 klo 21:56
Kalevi
Riki
Alli Paasikivi
3. Eki21.8.2003 klo 22:43
Repeä (myös Sorsaa) jatkaen:

Mitä täällä Hesassa on illalla taivas meinannut?



Repeillä.
4. Ani22.8.2003 klo 02:02
Sorsitaanko Helgeä, kun kommentteja on kertynyt näin vähän? Ei tämä erityisesti mielikuvitusta lennätä, myönnetään!
5. Kravattimies22.8.2003 klo 05:52
Helge, tämä ei varmaankaan ollut kiikarissa.

ANASTUS

Anas tuskin
paukauksen
edes oivaltaa.

Sorsapaistin
pauka uksen
edes' oivaltaa.

Tyhmä anastaa, sanoi japanilainen sorsastaja Joka Kuti Huti.
6. OSui22.8.2003 klo 08:21
Sorsa = "pullovessa"

Sorsimista lauluissa:

Villisorsan valitus soi kaislikossa öin

Vain sorsa lentää pohjoiseen, maahan outoon sohjoiseen

Vaatiihan miehiä taistelukin, saati sorsanmetsästys
7. Just22.8.2003 klo 08:27
Meteliä rannassa, kiusaavatko uikut tavia?
8. iso S22.8.2003 klo 08:32
Nyt se aamu-uninen OSui taas kummittelee.

Sanaseposta sorsaksi? Se on mahdollista! Räpylät näppäimille ja selaimen osoitteeksi

http://www.robbert.ca/sorsa/Invite.htm

Siellä on kutsu liittyä joukkoon kummaan:

SORSA Invites You To Join The Celebration.

This year marks the 25th anniversary of the founding of SORSA.

The first SORSA meeting took place in St. Raphael, France in 1974 and was an outgrowth of the DIME Workshops in the USA.

Originally known as the "Segment" Oriented Referencing Systems Association, SORSA broadened it base and orientation in the early 1980s and changed the name to the "Spatially" Oriented Referencing Systems Association but kept the tradition of "people helping people".
9. Kotsa22.8.2003 klo 17:49
Olen kuullut sanonnan: "seuraa kuin sorsa poikiansa". Ilmeisesti tuo on muuntunut versio - pitäisi kai olla päinvastoin, vai lieneekö alkuperäinen muoto: "seuraa kuin sorsapoikue"?

Inarinjärvestä muistaakseni laulettiin koulussa, että
"siell' uipi sorsa suruton".
10. Matti22.8.2003 klo 18:05
Uudessa Suomessa (mikä sekin on?) oli poliittisena kommentaattorina Viktor Zorza.
11. Iso S22.8.2003 klo 22:34
Sorsakoski (Topi ja paikkakunta).

Legendan mukaan tapahtui Kalevin ollessa demarien puheenjohtajana, että joku pihisti puoluekokouksessa aterimen muistoksi. Tämä siksi, että itse pj oli koskenut siihen, minkä vakuudeksi veitsessä luki Hackman Sorsakoski.
12. Titta22.8.2003 klo 22:36
Älkäämme unohtako Rikiä, kiikkikii...
13. Titta22.8.2003 klo 22:46
Oho, Riki olikin jo Repellä...
14. Titta22.8.2003 klo 22:53
Tänään rantakalliolla minulla oli seuranani kesy ja itsepäinen, suoraan sanottuna raivostuttavan tuttavallinen sorsa. Se kyttäsi eväitäni koko ajan. Vielä kun olin syönyt, se yritti tulla tutkimaan laukkuani. Välillä se vahtasi ja lähestyi paljaita varpaitani sen näköisenä että noitahan voisi maistaa. Kyllä hirvitti. Kahta metriä edemmäs sitä ei saanut säikytettyä, ja kädestä se otti nätisti sen ensimmäisen makupalan, jonka erehdyin antamaan.

Olen aina aavistellut, mutta nyt tiedän, miksi rantahiekalla ei ikinä näy sorsanp***aa. Suomalainen ei usko ennen kuin näkee.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *