KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KIINNOSTAAPA TÄMÄKIN

2522. Kiinnostaapa tämäkin

Ö11.4.2006 klo 22:29
Miksi niin monet tälläkin palstalla kirjoittavat nimimerkkinsä pienellä alkukirjaimella? Voisiko joku asianomaisista vastata?
2. Jukkis11.4.2006 klo 22:40
No jos sinä olet se sama aakkosten viimeinen kirjain, joka yleensä käyttää itsestään nimimerkkiä ö, jossa on pieni alkukirjain, niin miksi et vastaisi itse? Vai oletko vohkinut toiselta nimimerkin?
3. Ö11.4.2006 klo 22:48
No minä korostin sillä matalaa profiiliani, jota juuri muutin. Ei se kuitenkaan voi kaikkien kohdalla päteä.
4. tonimikael11.4.2006 klo 23:02
Minusta se vaan on niin veikeää. :)
5. marjaana12.4.2006 klo 01:44
minä olen yksinkertaisesti laiska. Olisi turhan rasittavaa painaa tuota nuolinäppäintä (vai mikäkö lie). Harmittavan pitkän nimimerkin muutenkin otin. Taidan muuttaa sen vaikka ämmäksi. ;o)
6. MaRjAaNa12.4.2006 klo 01:47
Jotta pääsisin täältä laiskuuden alhosta pois, voisin ruveta painamaan tuota nuolinäppylää vähän useammin. Mu-mutta sitten luulisitte, että olen juonut liikaa sIiDeRiÄ.

Tuo iso Ö on muuten paljon huomiotaherättävämpi kuin pieni ö. Onnittelut profiilinvaihdoksesta.
7. Hui_hai12.4.2006 klo 06:34
Kotikoneella kun kirjoittelen niin Mozilla muistaa nimimerkkini ja tarjoaa sitä oikein kirjoitettuna kun vain saan eka kirjaimen oikein (pienellä tai isolla, aivan sama). Tietysti voisin ottaa käyttöön vaikka liudan salanimiä joilla kirjoittaisin, mutta taidanpa käyttää tätä.
8. marjaana12.4.2006 klo 10:33
Hui_hai:
sinulla onkin ihan kiva mutta monimutkainen nimimerkki kirjoitettavaksi, ei sopisi minulle... ;o)
9. jpq12.4.2006 klo 10:46
marjaana: samaa mieltä.
ps. minäkin kirjoitan pienellä se on helpompaa varsinkin joskus on.
10. matts12.4.2006 klo 12:34
En minäkään halua isotella.
11. Arska12.4.2006 klo 13:19
Pitää nimi(merkki) kirjoittaa isolla alkukirjaimella että eds yski sana viestisäni on oikein krijoitettu! ;-)
12. iso S12.4.2006 klo 13:52
Minun osaltani ihmetyksenaihe on jonkin verran pienempi kuin selkeästi erisnimiä muistuttavien nimimerkkien ollessa kyseessä. Kyllä varmaan tällaisenkin nimimerkin voisi alkaa isolla alkukirjaimella jos kohtelisi sitä kuin nimeä. Tarkoituksena on kuitenkin korostaa ainoaa vikaani, mikä on vaatimattomuus, ja samalla rehellisesti myöntää että oikeassa nimessäni on iso S.

Oleellista nimimerkin valinnassa oli lyhyys. Tämä saattaa olla ratkaiseva kilpailutekijä joissakin nopeatempoisissa ketjuissa :)
13. korppi12.4.2006 klo 14:00
se on vaan niin siisti, näppärä, tasainen ja harmooninen kokonaisuus. Isot kirjaimet ovat näillä taajuuksilla myös huutamisen merkki, joten iso alkukirjain nimimerkissä siis osoittaisi, että vähintään rykäisen tekstini alkajaisiksi. Eläköön matala profiili, jopa oikeinkirjoituksen kustannuksella.
14. marjaana12.4.2006 klo 16:05
Täällä nettimaailmassa saa muuten tuon tuostakin keksiä joka paikkaan nimimerkkejä ja salasanoja... Hirveästi päänvaivaa ja vaivaa muutenkin erilaisissa rekisteröitymisissä (olipa hankala sana). Sitten kun vihdoin keksii sinne NetAnttilan tai HuutoNetin sivulle hyvän nimimerkin, niin TOTTAKAI se on jo jollakin ja miettimisen saa aloittaa alusta.
15. mor12.4.2006 klo 17:15
Olen oppinut kaiken maailman salasanojen kirjoittamisesta sen, että isot ja pienet kirjaimet ovat eri asia. Jos siis kirjoittaisin Mor enkä mor, olisi kyseessä aivan eri asia ja eri henkilö. En minä halua kirjoittaa kenenkään muun mielipiteitä! ;-)
16. Tiina13.4.2006 klo 11:32
minä kirjoitan nimeni isolla alkukirjaimella koska se ei ole nimimerkki vaan nimi, joskus se vaan lipsahtaa pieneksi t-kirjaimeksi vahingossa
17. tero13.4.2006 klo 12:04
Pienellä, koska sillä ei ole mitään väliä. Saatan joskus kirjoittaa isollakin, voi jopa olla jollekin toiselle saitille kirjoitan aina isolla...

Ehkäpä pienellä siksi että se on vain nimimerkki. Tai sitten se on vain jäänne tietotekniikan parissa puuhastelusta. Näyttäisiköhän se pienellä kirjoitettuna tasapainoisemmalta. Onkohan kello jo niin paljon että pitäisi mennä tekemään oikeasti jotain...
18. marjaana13.4.2006 klo 12:06
Kello on niin paljon.
19. just13.4.2006 klo 12:14
Hyviä perusteluja, taidan peesata.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *