KESKUSTELUT > RISTIKOT > MARK- -> IISI

2520. mark- -> iisi

tonimikael11.4.2006 klo 10:38
Nostanpa tämän aiheen oman otsikkonsa alle. Tästä siis puhuttiin noiden hesarin ristikoiden yhteydessä. Löytyy yleensä etusivulta.

En tiedä onko tästä enää ihmisillä puhuttavaa, mutta minulla on vähän.

Tuli tuossa vaan ristikkoon sellanen verbi ku LAUTATA. Jos se ois visaisempi ristikko, niin voisin hyvinkin laittaa vihjeeksi -[kaljun miehen kuva].

Ekin is-koviksista muistan bonganneeni kaksi: VIR- -> KAASU ja -HUNEN -> AKIRA. Molemmat olivat tyylikkäitä, hauskoja ja jälkimmäinen oikein mukavan harhauttavakin. Että en minä näitä kammoksu. Ainakin Eki saa tässä lajissa vapaat kädet, kun hällä tuota tyylitajua on päänsäkin puolesta! :)
2. tonimikael11.4.2006 klo 10:46
Jos tuo Ekin eka vihje olisi ollut VIR-----, niin se olisi ehdottomasti väärä. Eihän KAASU ole VIRKA-ASU. Vihje VIR- sen sijaan tarkoittaa "laitapa tuon VIR:n perään joku sana, että myös VIRjokusana on sana".

Tämä siksi, kun joku oli tuolla aiemmin rinnastamassa näitä kahta vihjetyyppiä. Se on tietysti totta, että nämähän ovat sopimuskysymyksiä, mutta näin olemme alkaneet tehdä ja näin nämä ovat hyvin loogisia myös ensikertalaiselle.
3. Juha K11.4.2006 klo 11:15

Tuo Vir-kaapu oli Hyvösen ristikko muutama vuosi sitten
sanasepossa.
4. Eki11.4.2006 klo 11:20
Muutama vuosi sitten tämä vihjetyyppi riehui tiettyjen leirien visaisemmissa ristikoissa voimakkaana, mutta nyt se on jäämässä kokonaan sivuun parempien kehitelmien tieltä. Tapauskohtaisesti sitä voi nähdä edelleen.
5. tonimikael11.4.2006 klo 11:26
Juu ehkä se olikin virka-apu eikä virka-asu. Mutta että Ekin ristikossa minä siihen törmäsin. Yhtä fiksuja näköjään nuo vanhat parrat ja parrattomat. :)
6. ile11.4.2006 klo 19:39
Karvojen määrä aikuisikäisellä miehellä on vakio.

Sitä mukaa, kun tukkaa lähtee, niin uutta karvaa tunkee ulos korvista ja sieraimista.

Monelle kasvaa rintakarvastokin vasta haudan -----alla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *