KESKUSTELUT > RISTIKOT > ASIAA PIILOSANOISTA

2510. Asiaa piilosanoista

Eki6.4.2006 klo 21:46
Sudokut puhuttavat täällä muutaman hengen voinit, kakurot eivät juurikaan. Piilosanat puhuttivat ennen paljonkin, mutta ovat nyt jääneet taka-alalle.

Piilosanat porskuttavat silti edelleen voimalla. Uusin maukas piilosanapaikka on sunnuntain Aamulehden välissä oleva SuAsiat-liite.
2. Eki6.4.2006 klo 21:49
voinit > voimin
3. hehheh9.4.2006 klo 00:09
hehheh
ei taida syntyä asiaa piilosanoista, noista keinotekoisuuden ylistyksistä
4. raukoo9.4.2006 klo 01:38
hehheh

keinotekoisuus? piilosanoissahan sinun pitää etsiä se todellinen sana.
5. ö9.4.2006 klo 12:05
Minä ratkon joskus piilosanoja. Minulle ne ovat piristäviä poikkeuksia muun tarjonnan ohessa. Siksi ne kyllä puolustavat paikkaansa. Samoin käärmeet, sanahaarakkaat, ym.
6. jupejus9.4.2006 klo 12:54
Mikäli jos nyt kysytään, kuka pitää piilosanoista, niin myönnän lukeutuvani niihin, jotka niistä pitävät.
7. Marianna9.4.2006 klo 13:26
Samoin. Itse asiassa piilosanat ovat suosikkilajini. Heti ensimmäinen (SK 9/75) iski suoraan sydämeen. Erityisesti anagrammeissa on Ekillä ja kumppaneilla joskus aivan huikaisevia oivalluksia.
8. Eki9.4.2006 klo 13:30
Mukava kuulla, että joku kehaisee anagrammejakin. Useinhan niitä pidetään tavallaan itsestäänselvyyksinä ja liian mekaanisina ideoina.
9. Matti9.4.2006 klo 13:37
Hei, mä on todellinen piilosanafriikki. Kaikki eteentulevat on ihan pakko ratkaista.

Ja ovathan jotkut anagrammit välillä aivan huikaisevia.
10. Hui_hai10.4.2006 klo 06:35
Piilosanat ovat aina olleet suosikkilistallani. Paljon piilosanojen vihjeytystavoista tuntuu ajan myötä ilmiintyneen kuvaristikkopuolellekin, mutta ei siellä yleensä ole tilaa kunnon piilosanavihjeille.

Annan ääneni (myös) piilosanoille.
11. Kravattimies11.4.2006 klo 02:43
Eilen ratkoin Paksua Pelikaania 2/2006. Ekin piilosana on sivulla 23. Oli ihan mukava!

Otin tähän esille Krypto Pelikaanin 2/2006. Sen tehtävien palautusaika meni juuri umpeen. Kryptopiilosana on sivulla 16. Tykkään tehdä nämä Aulikin laatimat takaperin!

- Jaa, mitähän se Kraka tarkoittaa?
- No, selitän.

Haen vihjeiden perässä suluissa olevista numeroista sellaisen, joita on mahdollisimman vähän. Tässä tapauksessa 5-kirjaimisia oli kaksi kappaletta.

13. Pitääkö pelastettava henkilö yhä kiinni, vaikka ote onkin heikko? (5)

16. Tunnin perästä Euroopan vapaakauppaliitto tarvitsee haavoittuvuuteensa hoitoa. (5)

Ratkaisen ne (LÖYHÄ, HEFTA) ja niistä saan alkukirjaimet kryptoon.

Täytettyäni ristikon luen vihjeet!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *