KESKUSTELUT > RISTIKOT > ALLE NELJÄ SENTTIÄ PER RISTIKKO

2484. Alle neljä senttiä per ristikko

Eki31.3.2006 klo 10:02
Tätäkään asiaa en ole viitsinyt erikseen täällä mainostella, mutta menköön nyt, kun onnistuin eilen viimein bongaamaan telkasta sen R-kioskin mainoksen, jossa Musta Pelikaani ja Krypto Pelikaani pärähtävät ruutuun. Nämä kaksi jälkimmäistä ovat nyt siis euron hintaisia ja euron Punaistakin varmaan vielä saa.

Kaikilla Pelikaaneilla on alkuvuonna ollut R:n kanssa sovittu kampanja (kustantaja on tämmöisen hoitanut, en minä), jossa pääosa lehdistä maksaa vain euron Paksua ja Punaista ei toitotettu töllössä, vain kiskoilla). Onhan se sikahalpa ja suorastaan älytön hinta, joten varmaan se vetää sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät niitä tai jotain niistä ristikkolehtipaljoudesta osaisi poimia.

Kuten olen ennenkin sanonut, mikään ei minua enemmän miellytä kuin se, että jokainen ihminen löytäisi ne ristikkolehdet, joista ihan aidosti tykkää/tykkäisi ja lehden toimitus taas osaisi jatkossakin koota lehdet niin, että tuo asiakaskunta tyydyttyisi. Sillä tavalla ristikkokulttuuri elää voimallisimmin ja monipuolisimmin.
2. marjaana31.3.2006 klo 10:30
Otanpa taas kerran esimerkiksi omat vanhempani. Molemmat ovat innokkaita ristikonratkojia; joka päiväistä puuhaa heille. Mutta ovatko ikinä milloinkaan ostaneet ristikkolehteä? No eivät ikinä. Muiden lehtien tarjonnassa on heille kylliksi (eivät edes kohteliaisuussyistä ole ostaneet "minun" kryptolehteäni, jos eivät sitten salaa ;o).

Kumpi on Eki sinulle kannattavampaa/antoisampaa; omien ristikkolehtien tekeminen vai muihin julkaisuihin ristikoiden laatiminen?? Oletko koskaan miettinyt sitä, että jos tavislehdissä ei olisi niin paljon ristikoita, ristikkolehdet menisivät paremmin kaupaksi?
3. Eki31.3.2006 klo 10:40
Kyllä tuollaisella kampanjalla on varmasti sekin tärkeä vaikutus: saada ihminen ostamaan eka ristikkolehtensä. Siitä se tulppa saattaa aueta. Taisin itsekin kirjoittaa jossain joskus, että kun keminserkkuni jätti hesanmatkallaan minulle Puumerkkieskon uudet ruudukot (eka oikeasti "oma" ristikkolehteni), niin sen jälkeen ostin melkein kaikki ristikkolehdet ja pian aloin laatia niihin. Sitä ennen olin vanhempieni tilaamien lehtien varassa, joista Suomen Kuvalehti oli tärkeä vaikuttaja.

Yritän olla yhtä motivoitunut laatimaan yli tuhannen lukijan Sanaseppoon kuin yli miljoonan lukijan Pirkkaan. Omien lehtien tekemisessä on se jokin, mutta ei muihin lehtiin tekeminen on sen tyhmempää.

Lisääntynyt ristikkotarjonta toivottavasti lisää harrastusta eli vaikutus alalle on nostattava.
4. kp31.3.2006 klo 10:51
Eki
Ihmetyttää suuresti, että ristikko per 0,04 euroa.
-Jos lehdessä on 26 ristikko on hinta oltava 1,04 euroa.
5. Eki31.3.2006 klo 10:53
Nyt pitäisi enää ymmärtää, mitä yritit sanoa.
6. kp31.3.2006 klo 10:57
Alle neljä senttiä per ristikko
Otsikko sanoo näin.. Eikö? Pelkkä laskutoimitus tuo
edellinen kommentti....
-En tiedä yhtään paljon lehdet maksavat?
- Onko tuo mainitsemani hinta kannessa tai sitten ei.
7. Eki31.3.2006 klo 11:02
Eki: "Nämä kaksi jälkimmäistä ovat nyt siis euron hintaisia ja euron Punaistakin varmaan vielä saa."

Kannessa lukee euro vasemmassa yläkulmass aja normaalihinnan päällä on ruksi.

kp: "on hinta oltava 1,04 euroa"??????
8. kp31.3.2006 klo 11:05
ok
9. 31.3.2006 klo 17:46
Ei viittittäs mainostaa...
10. iso S31.3.2006 klo 21:16
Kilpailevan firman valtuuttamattomana edustajana totean että kyllä ja ei. Härski mainostaminen ärsyttäisi ("ostakaa hulikaani, se on paras! Muut on huonoja!") mutta tämä menee minusta ihan asiallisen tiedottamisen piikkiin.

Jos kerran on tuollainen kampanja päällä niin ihan hyvä että siitä saa tietoa, niin että tuotetta tuntemattomat voivat tutustua siihen mitättömin taloudellisin uhrauksin. Ei putoa korkealta jos ei tykkää. Meidän kannalta tietysti harmi jos tykkäävät.

No, oikeasti uskon että tässä pätee sama kuin monella muullakin alalla: kun yhtä mainostetaan niin muutkin hyötyvät. Kokonaismyynti lisääntyy ja markkinaosuuden sanelee pitemmän päälle tuotteen laatu. Jos se ei ole meillä kohdallaan niin turha itkeä jonkin yksittäisen lehden kampanjahintaa.

Sitä voisi enemmän ihmetellä, että ainakin joissakin tapauksissa polkumyynti on kiellettyä (myydään kuranttia tavaraa selvästi alle tuotantokustannuksien). En kuitenkaan usko että tätä voi soveltaa yksittäiseen lehden numeroon, joten en ihmettele.

Saahan sanomalehtikin jakaa mainosmielessä ilmaisia numeroita hankkiakseen uusia tilaajia jollakin alueella missä arvelee voivansa nostaa tilaajakantaansa. Tässä takavuosina joku, muistaakseni Keski-Uusimaa, harrasti sitä - kerran kuukaudessa kolahti lehti postilaatikkoon pyytämättä ja tilaamatta usean kuukauden ajan. Ilman tulosta, voin kertoa kuvan ulkopuolelta.
11. ­1.4.2006 klo 08:17
kp:

Sinun laskujesi mukaan hinta 0,04 €/ristikko tuottaa lehden hinnaksi 1,04 €. Samalla kaavalla laskien Ekin ilmoittama lehden hinta 1 € tuottaa yhden ristikon hinnaksi 0,038461538461538461538461538461538 €.

Eki julisti alustuksen otsikossa "alle neljä senttiä per ristikko".

Eikös 3,8461538461538461538461538461538 senttiä OLE alle 4 senttiä?

Mikä sinua ihmetyttää suuresti?
12. hyde1.4.2006 klo 08:27
Höpön löpö.
Onko nuoriso nykyään niin tyhmää, että ne korvaa normaalin yhdessäolon typerillä tekstiviesteillä ja kännykkähöpötyksillä.
En usko, en edes aprillipäivänä.

arvelee Hyde
13. mami1.4.2006 klo 10:36
Yllämainitun tv-mainoksen perusteella menin ja ostin kaikki kolme Pelikaania. Kryptoista aloitin ja heti sivun 5 alareunasta löytyi jännä nelikirjaiminen pystysana, jota tämä blondi ei tajua. Sanokaa hep jos huomaatte saman.
14. Eki1.4.2006 klo 10:46
Löytyykö se sana tästä keskustelusta?

http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? p1=vast.php&p2=info_3.php&id=401&alku=240&t=k1
15. mami1.4.2006 klo 11:14
Näköjään löytyy! :)
16. kotka1.4.2006 klo 13:25
Niin löytyikin, yes!
17. Ding1.4.2006 klo 14:13
Ostin Krypto Pelikaanin eurolla ja oli todellinen pettymys;
yhtään haastavaa tehtävää ei lehdessä ollut. Yksi tehtävistä olisi voinut olla antoisa, jos vitsiä ei olisi kerrottu etukäteen.
18. Jukkis1.4.2006 klo 14:25
Olen eri mieltä kuin Ding, minusta kaikki kryptot on haastavia. Se haaste (eli "aina sama kirjain samannumeroiseen ruuruun") on vaan väärää lajia. Minäkin kävin R-kiskalla ja selailin hetken että ostaisko elämänsä ekan kryptolehden. Mutta kun niistä puuttui kaikista Krytorenki-nappula, niin totesin, että ei niitä varmaan jaksa ruveta täyttämään, kun ei se kirjaimien kopioiminen oikein innosta.

Mustan ostin, ja samalla kiroilin, kun olin ostanut Punaisen väärästä paikasta uuteen kiskurihintaan.
19. Eki1.4.2006 klo 14:37
Kyllä minua on jo etukäteen hävettänyt tuo Jukkiksen nyt ensimmäisenä mainitsema asia, että joku ehtii ostaa Punaisen täyteen hintaan ennen osittaisen tarjouksen havaitsemista.

Punaisen hinnan nosto enemmän kuin muissa lehdissä oli kustantajan edellytys lehden jatkamiselle. Visainen lehti ei ole mikään bisnes, kuten on muiden kustantajien kohdalla huomattu. Me vielä porskutamme 6 kertaa vuodessa.

Ding, eikö edes sokkokrypto? Vitsejä on paljastettu sen takia, että kyseessä on "suuren yleisön lehti". Harmittaahan se.
20. Libero1.4.2006 klo 15:44
Mainoskampanjan uhrina :) pyysin lehtiasimiestäni eilen tuomaan uuden KP:n ja unohdin sanoa, että R-vakiokioskista, please. Sain siis Prismasta KP:n täyteen hintaan, mutta oma oli syyni. Sitä tulee nyt ratkoa niin hitaasti ja hartaasti kuin ikinä on mahdollista.

Olen aivan eri linjoilla sekä Dingin että Jukkiksen kanssa, vaikka ymmärrän kumpaakin ehkä paremmin kuin he kaltaistani. Jätän vitsit lukematta, ja kryptorenki jos mikä pilaa krypton kuin krypton. Sen jäljiltä ei edes tiedä, mitä sanoja kryptoon on tullut.

Nyt minua hämmästyttää, että Krypto Pelikaanin pääkirjoituksessa Eki kirjoittaa: "Tyhjään ruutuun voi tulla mikä tahansa kirjain. Tämä saattaa muuttaa helpon krypton juuri sopivasti hankalammaksi, ettei se ole pelkkää kirjainten kopsausta."

Apua. Eivät kryptot ole pelkkää kirjainten kopsausta. Kryptot ovat SANAMAISEMIA.
21. Matti1.4.2006 klo 18:00
En ole koskaan pitänyt kryptoista. Se kopsaus, se kopsaus. Mutta Libero esitti mielenkiintoisia näkemyksiä, ja ymmärrän nyt hyvin, että kryptoilla on laaja ystäväpiiri.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *