KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KRYPTO-SOLMIOTA HUUTAMAAN

2481. Krypto-solmiota huutamaan

marjaana29.3.2006 klo 22:22
On nääs hiano... Harmi, etten ole mies, eikä oma ukko käytä kravatteja! ;o((

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=29098 668
2. Arska29.3.2006 klo 23:52
En käytä kravattia kuin aivan äärimmäisessä pakossa! Viimeisen 10 vuoden aikana 2 kertaa, viimeksi viime kesänä, vanhimman poikani häissä!

[Onko kehumisen aihe vai ei, en tiedä?]
3. marjaana30.3.2006 klo 00:09
No mutta ajattele, miten kätevää olisi, kun krypto roikkuisi kaulassa; voisi vaikka siellä häissä täytellä aikansa kuluksi.

Ja olet käyttänyt 50 % useammin kravattia kuin minun mieheni.
4. marjaana30.3.2006 klo 00:11
Eihän tuo mikään krypto-kravatti olekaan... Sokea minä. *hakkaa päätä näyttöruutuun*
5. Seppo30.3.2006 klo 00:15
Näyttää minusta kylläkin, ettei tuolla krakalla olisi mitään
tekemistä kryptojen kanssa(paitsi ruudut). Paremminkin
sitä voisi kutsua höyrysolmioksi. Muistanko väärin, vai
onko Ekin ja Antinkin kaulassa joskus tuon näköinen
koriste killunut?
6. Arska30.3.2006 klo 00:15
Marjaana: Sinulla on harvinaisen fiksu mies! Ja lopeta se hakkaaminen!
7. Eki30.3.2006 klo 00:21
Yllekirjoittanut
Antti Skyttä
Veikko Sonninen
Simo Frangén

Lähde: Ristikkokrakan omistajien kuka kukin on, Otava 2005
8. marjaana30.3.2006 klo 00:23
Tämä kryptonlaatija ei erota kryptoa näköjään ladonseinästä. Nukkuma-aika.
9. iso S30.3.2006 klo 08:23
marjaana, sokeuden lisäksi taitaa vaivata lyhyttäkin lyhyempi matematiikka, vai miten monta kertaa sinun miehesi on käyttänyt kravattia?

Minun matematiikallani "50 % useammin" toimii näin:
Sinun miehesi kerran, Arska 1.5 kertaa
Sinun miehesi 2 kertaa, Arska 3 kertaa

Jotta kaava toimisi ja tuottaisi tuloksen "Arska 2 kertaa", sinun miehesi pitäisi käyttää yhden kokonaisen ja yksi kolmasosa kertaa. Miten sellainen onnistuu, kyselee nimimerkki "Arskan luokkaa". Eikä se ole kokonainen käyttökerta, jos esimerkiksi kolmetuntisessa tilaisuudessa käyttää tunnin ja on kaksi tuntia käyttämättä?

Vastaavasta ilmiöstä on näilläkin palstoilla kiivailtu: miten joku voi olla esimerkiksi kolme kertaa pienempi kuin joku toinen? (hyvin tyypillinen ilmaisu sanomalehdissä)
10. marjaana30.3.2006 klo 09:51
Kyllä laskutoimitukseni meni ihan oikein; mieheni käytti kravattia yhden illan veljensä häissä ja 1/3 kertaa yhtenä jouluna, kun piti kravattia lähes 10 minuuttia, kun vaatimus oli, että ainakin 30 min pitäisi kituutella. ;o)
11. iso S30.3.2006 klo 11:01
Ok, sitten ollaan kohtuullisen pyöristystarkkuuden puitteissa samaa mieltä. Tarkasti laskien jää vielä vajaaksi, kun käyttö oli lähes 10, ei siis täyttä, ja vaatimus ainakin 30, siis mieluummin yli.

1 + 1/3 kertaakin on jo sellainen määrä Cravatamnesty Internationalin luulisi älähtävän.
12. iso S30.3.2006 klo 11:08
Koko ajatus kuristuspannasta järkyttää niin paljon että kirjoitus takkuaa tavallista enemmän. Ensin "eikä se ole" piti olla "eikö se ole" ja nyt "määrä Cravatamnesty", piti olla "määrä että Cravatamnesty".

Miksi olisi hyvä olla ainoa lapsi? Ei joudu käyttämään krakaa veljen häissä. Minulla onnettomalla on kolme veljeä.
13. marjaana30.3.2006 klo 11:58
Jos veljien tai omat häät ovat vielä edessäpäin, niin eikö olisi komeaa roikottaa kaulassa tuota "höyrysolmiota"... ;o)
14. marjaana30.3.2006 klo 13:37
Minkälaisia muita "ristikkotavaroita" olette nähneet? Ristikkoverhot olisivat kyllä aika kivat tai matto!
15. iso S30.3.2006 klo 13:55
Solmion kietova taho tuskin hyväksyisi höyryversiota. Useimmat häät ovat kaukana takana ja pääosa niistä itsemääräämisoikeuden säilyttäneenä, siis krakatta. Ties miten monet on vielä edessä kun avioliittojen pitovoiteet ovat nykyään heikompia kuin ennen. Tulevaisuutta synkentää lisää seuraava polvi, joka on jo osittain ryhtynyt sanoista tekoihin (neljä syyllistä).

Kun lasken veljet, siskot ja itseni mukaan, hääsaldo taitaa olla tässä vaiheessa ikäjärjestyksessä 1+1+0+2+2+1. Nuorempi ja vetreämpi puolikas johtaa 5-2! Vanhempi (ja viisaampi?) kaksossiskoista on edelleen vapaalla jalalla. Krakatilaston kohdalla on mielessä hapenpuutteen aiheuttama armelias musta aukko.
16. tonimikael30.3.2006 klo 18:16
Minä olen nähnyt kuvassa höyryveturin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *