KESKUSTELUT > RISTIKOT > VAIKEUSASTEET

2441. Vaikeusasteet

Teppo13.3.2006 klo 18:07
Ostin kokeeksi lehden, josta pystyin ratkomaan kaikki vaikeimmatkin ristikot. Joissakin helpoksi merkityissä oli vaikeuksia. Olikohan vaikeusasteet arvottu?

Mahtaa olla pettymys sellaisille, jotka haluavat oikeasti vaikeita ristikoita. Minullekin oli pettymys, vaikken saa kovimpien kovisten ruutuja kuin korkeintaan puolilleen. Ei ollut mitään selvää vastusta helpoista eikä vaikeista. Vaikeudet johtuivat oudoista sanoista, joiden tietämisestä ei ole mitään mainittavaa hyötyä.

Jääköön lehti kertomatta, mutta olenko ainoa vai onko muillakin tuollaisia kokemuksia?
2. JPQ13.3.2006 klo 18:19
Teppo: sanotaan näin että vaikeus aste on henkilökohtainen juttu
enempi tai vähempi ja haluaisin tietää mikä lehti? vaikket halua
kertoakkaan.
3. ö13.3.2006 klo 19:06
Apu-ristikoissa olen tällaista havainnut. Vaikka luokittelu on 1-3, se on tosiasiassa välillä 1-1½.
4. Eki13.3.2006 klo 19:22
Puhutko Avun ristikoista vai Apu Ristikoista? Jälkimmäisessä ei taida olla vaikeusasteita.

Itse olen tehnyt joskus kolmetähtisiä Apuun ja niiden taso on Iltis-Kovis-asteikossa ehkä 2+. Lehdessä lehden tavalla. Luulen, että minun vaikeani ovat olleet Avun vaikeimpia.
5. kari kämäräinen13.3.2006 klo 19:32
Minun kakkonen vastaa ykköstä. Tämän on joku asiantuntija tuonutkin jo jossain vaiheessa esille!
6. Eki13.3.2006 klo 19:35
karik, sinulla mikään ei vastaa ykköstä, mutta skaalasi 1+:sta 2+:aan on paljon laajempi kuin mihin moni pystyy (siis aikuisten oikeasti).
7. Teppo30.6.2006 klo 21:57
"Vaikeusasteista ei sitten paljon keskustelua syntynyt?" kysyy alustaja itte.
8. JPQ2.7.2006 klo 16:34
Teppo: EI nähtävästi varsinkin kun ei ole varmuutta lehdestäsi mistä puhuit. Toisekseen henkilö kohtaisuus viittasi aikoinaan siihen että joku tuntee jonkun asian joku taas jonkun toisen. Minä en esim. formula kuskeja muista ulkoa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *