KESKUSTELUT > RISTIKOT > NIMEKKÄITÄ KAIMOJA

244. Nimekkäitä kaimoja

Nykänen14.8.2003 klo 17:52
Huomasin ristikkohistoriakirjasta, että piireissä sanotaan Nykysuomen sanakirjaa Nykäseksi. Ilahduin kovasti, sillä olen joutunut nimikiusauksen uhriksi.

Ensialkuun oli hienoa olla maailman parhaan mäkimiehen kaima. Oletkos sinä Matille sukua, kyseltiin kunnioittavasti. Mutta sitten kun Matti lakkasi lentämästä ja Nykäsestä tehtiin lööppiluuseri, alkoi irvailu.

Harri "Raid" Nykänen on parantanut meikäläisten mainetta, mutta sanakirjan kaimana olen mielelläni, ja siksi ylpeänä esittäydyn. Ystävättärelleni Pesoselle kerron tietysti, että hän on Perus...Mikä se nyt olikaan. Ja onko sivistyssanakirja Sivonen?

Ei nimi miestä pahenna, mutta kaiman nimi kyllä. Onko kokemuksia nimikiusaamisesta?
2. Titta14.8.2003 klo 21:42
Arvaa vaan... Heti kun luokkakaverit oppivat pari sanaa ruotsia.
3. terok14.8.2003 klo 21:57
Vei aikansa toipua Lapinlahden lintujen Tero ja minä-kappaleen ala-asteikäisten toverieni keskuudessa herättämästä riemastuksesta.
4. Eki14.8.2003 klo 23:33
Erkki twistaa läpi elämänsä,
Erkki twistaa vaikka varpaassa on känsä,
Erkki twistaa, Erkki twistaa vaan.

Kiitos Juice.
5. Pena15.8.2003 klo 09:40
"Me ollaan Penasta huolissamme niin. Kyllä siellä se pärjää, me ollaan Penasta huolissamme vaan."

Kasevan biisi. "Raavaampikin mies hiljentyy kuuntelemaan."

http://www.historia.tampere.fi/manserock/isotpojat _5.html
6. Tuomas L.15.8.2003 klo 11:03
"Tuomas seisoo niin kuin tammi" oli ala-asteaikoina ainainen naurun aihe. Tuomas seikkailee myös Nypyköiden kappaleessa Kerro, kerro, kuvastin ja muutamassakin Juicen kappalessa. Meikäläisen suosikki on kuitenkin Kirsi Kunnaksen riimi: "Jos muistuttaisin Tuomasta, lakkaisin lauluja luomasta."

Kaimoista puheen ollen... Uusi lukuvuosi on juuri alkanut, ja uusien oppilaideni joukossa istuu myös Antti Ylönen.
7. Pena15.8.2003 klo 14:02
On mua sanottu joskus (ja eräässä piirissä sanotaan vieläkin!) työvoimaministeriksi. Tämä siksi kun sukunimikaima Urpo oli aikoinaan työvoimaministeri.

Miten tämä liittyy ristikoihin?

No ainakin Urpon vaimon nimi (+t) esiintyy usein ristikoissa.


Matti-poika se aikoinaan meni naimisiin ja otti vaimonsa nimen. Hänestä tuli Sari Nykänen.

(Alivaltiosihteerin vitsi männävuosilta.)
8. Matti17.8.2003 klo 16:07
Luokkakaveria harmitti kun totesimme hänelle n. kerran päivässä, että Joukossa tyhmyys tiivistyy.
9. Janatuinen18.8.2003 klo 17:59
Urho Sontanen halusi vaihtaa nimensä. Hän pyysi oikeutta nimenvaihdokseen silloiselta tasavallan presidentilta Urho Kekkoselta.
Kekkonen ymmärsi hyvin syyn nimenvaihdokseen ja tiedusteli uutta nimeä. Vastaus kuului: Simo Sontanen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *