KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > PILKUN VIILAAMISESTA

243. Pilkun viilaamisesta

Pena14.8.2003 klo 17:49
Mua kyllä harmittaa jos OSui ei enää kirjoittele tänne. Ja kaikki jonkun typerän jutun (ja jonkun typerän käytöksen) takia. OSuilla oli niin ammattitaitoista ja huumoripitoista tekstiä että piti oikein lukea pariinkin kertaan ja ajatuksen kanssa. :)

Ja mikä parasta: tämänkin opin. Koska:
tekstin oppiminen on minusta niin hauskaa että.

Viilasinhan minäkin jänispilkkua kohdalleen tuolla "Mitä muuta..."-otsikon alla. Eikä kai siitä kukaan nokkautunut. Eikä rumiin sanoihin turvautunut. Suun pieksännästä puhumattakaan.

Vai miten on, Rafflesia? Sinun tekstiäsihän se koski. Sattuiko?

Metsään mennään jos täällä perustellaan omia palstoja joillekin tietyille henkilöille perustelematta asiallisemmin. Se on suorastaan(!) vittuilua!

(Hupsista, sanoinpa minäkin ruman sanan, onneksi ei mennyt etusivulle.)

Pilkun viilaaminen aatteellisella tasolla herättää varmasti suuria tunteita. Olenkin päättänyt pysyä erossa niistä keskusteluista ja viilata vain kirjaimellisesti, joskus sanallisesti, joskus välimerkillisesti. Välillä aika merkillistä väliajalla, välimerkit meinaan nääs!

:-)))
2. Titta14.8.2003 klo 21:39
Juu, tahtoo kans OSuin takas tänne!
3. Aikku14.8.2003 klo 22:00
Olen ihan noviisi tällä sivulla, vasta viikon seurannut näitä juttuja. OSuin kommentteja jään kyllä kaipaamaan, jos hän on lakannut kirjoittamasta.

Pilkunviilaus - se on mukavaa, ilkeily taas ei.
4. Kotsa14.8.2003 klo 23:21
Ilmaisin jo (13.8.) kantani "Fiksummat auttakaa" -palstalla (vaikka en luekaan itseäni fiksumpiin), mutta kun OSui vaikuttaa tosiaan hyllyttäneen itsensä, ja tästä palstasta alkaa näköjään kehkeytyä "OSui takaisin" -adressi, niin kerran vielä:
minäkin toivoisin saavani yhä nauttia OSuin sanallisesta annista täällä.
5. Timppa14.8.2003 klo 23:25
Minä myös, tule OSui takaisin!
6. OSuin taustapiru15.8.2003 klo 08:13
Kuten OSuin isoisä tapasi sanoa: kiitoksia kiuruveteläisen puolesta. Lämpimät, lähes vilpittömiltä kuulostavat myönteiset palautteet on kyllä noteerattu ja kiitollisuudella vatsaanotettu. Valitettavasti nimimerkki on poistunut keskuudestamme onnettomien olosuhteiden uhrina. Tyly tuomio sattui henkilökohtaisesti hankalaan aikaan ja arkaan paikkaan. Kyseessä on ujo maalainen, jolta kansakoulu jäi kesken varojen puutteessa. Lisäksi äiti oli äkkipikainen ja isä pitkävihainen. Sellaisilla geeneillä ennuste ei ole kovin lohdullinen.

Tuntematon tumma (vaalea, kalju?) mies vei OSuin kirjoitushalut eikä tule takaisin, mutta hätä ei ole tämän näköinen. OSui on vain mielikuvitusolento. Todellinen henkilö jäähtyy aikanaan, valitsee uuden nimimerkin ja hämmentää yhteistä soppaa kuin silloin ennen, tai edes pienemmällä lusikalla.

Kaikki voivat nyt palata ristikoihin liittyviin aiheisiin ja nukkua yönsä makeasti. Tämä toivotus ulottuu Makeen asti.
V V
V V

(Tuo on surkea yritys hymiön serkuksi, irviöksi, ja luetaan "pitkin hampain")
7. Pena15.8.2003 klo 09:22
No jopas!

Hyvä on hymiöyritys. On näköjään hampaitakin viilattu, ei pelkästään pilkkuja.

Joskus kuulin että kiurut ovatkin "veteläisiä",
ja pielat "vetisiä".

Siis äkkipikainen irvikissa ja pitkävihainen duracell-pupu?

Lusikka saa olla mun puolesta vaikka isompikin, ja nimimerkki mikä tahansa. Kunhan vain tyyli ei muutu! Welcome selkä.
8. Titta15.8.2003 klo 10:25
Voi Make minkäs teit! Nyt kyllä harmittaa. OSui kuului porukkaan ja oli nimimerkkinäkin tuttu ja kiva. Tuu takasii, ihan millä nimellä vaan. Sinua kaivataan!
9. Maken taustapiru15.8.2003 klo 10:41
Make pyysi välittämään puolestaan nöyrimmät anteeksipyynnöt OSuille ja Kravattimiehelle.
Tässä pätee vanha sanonta, että aamu on iltaa viisaampi.
10. Titta15.8.2003 klo 10:43
Eikö Makella ole pokkaa tulla itse?
11. Antti Viitamäki15.8.2003 klo 16:20
Voi olla, että en ole nyt lukenut kaikkea mitä täällä on kirjoitettu, tai sitten en vain muuten kykene ymmärtämään tätä ihmisten käyttäytymistä - mutta minulta on mennyt ohi tämä OSuin ja Maken juttu. Mistä ihmeestä Make sai päähänsä perustaa "oman sivun OSuille ja Kravattimiehelle" ja nimittää heitä mielenvikaisiksi? Ja miten moisesta käsittämättömyydestä voi suuttua niin, että jättää koko sivuston, kun taas se joka on homman aloittanut jää tänne?

Mitä ihmettä tämä tällainen oikein on? Jos joku nyt tosiaan piti Hamlet-keskustelua pilkunviilauksena tai turhana tonkimisena, niin aika vähän on mielestäni seurannut näitä sivuja. Eiköhän täällä ole pahempaakin tehty...

Nonni, minä lähden näyttelemään. Pärjäilkäähän. Ja sopikaa välinne, sano varpaat toisilleen.
12. Pena15.8.2003 klo 17:26
Antti Viitamäki, tämä oli sitä "MITÄ KAIVATTIIN"!

Siis tää sun puheenvuoro, ei riita.
Ja ehkä sun puheenvuoro ei riitä.

Olen sitä mieltä että jos täältä hyvät kirjoittajat "pullautetaan" (Päätalon mainioista kirjoista opittu) on se niin väärin.

Jos jotkut pitää pullauttaa, ovat he häiriköt. Mutta kun Makellakin on ollut asiallisia viestejä. Minkäs teet? (Kun puuttuvat kaikki teet.) Ristikoissa on usein reet. Siis mihin meet, ristikkochatti? Vuosituhannen paras keksintö!

Jos aamu on iltaa viisaampi, onko selvä ihminen humalaista viisaampi? On!

Vaikka lienee alkkomashoulilla ollut osuutta, ei se ole peruste. Paitsi suomalaisessa oikeuslaitoksessa! Tuntuu joskus että kännissä tapetun ihmisen arvo on pienempi kuin harkitusti murhatun.

Koska täällä nyt varpaina ollaan niin olisi hyvä jos ne välit olisivat siedettävät. Jos kerran pienet rinnatkin prinsessalla siedetään. (Tiedetään, tiedetään, lopetan!)
13. ExOSui15.8.2003 klo 20:47
Antakaa jo olla, kuollutta hevosta ei kannata piiskata. Mieluummin ei tietysti elävääkään.

OSuin taustapirun nimellä kerroin jo mielestäni kyllin selvästi oman kantani. Toki olin tavoilleni uskollinen ja puhuin osittain "vertauskuvin ja symbaalein". Oleellinen kuitenkin kiteytyy kohtaan "sattui henkilökohtaisesti hankalaan aikaan ja arkaan paikkaan". Ei tupata, kun ei tykätä. Parempi että kymmenen syytöntä kävelee vapaana kuin pyy pivossa. Enempi kuni elämä ompi lempi ja enempi kuni lempi ompi luonne muuliakin jääräpäisempi. Ja silleen.

Make nyt ei satu tykkäämään Kravatin ja OSuin tyylistä ja toi sen julki. Siihen hänellä on täysi oikeus. Minä en tykännyt siitä tavasta, millä hän sen teki. Siihen minulla on oikeus. Riitaa ei voi sopia, kun sitä ei ole.

Mitä pullauttamiseen tulee, siihen ei ole satunnaisilla kirjoittelijoilla valtaa. Sen pystyy tekemään sivuston ylläpitäjä tai pullautettava itse. Tämä on oma valintani. Kuten sanottu, seuraan keskustelua edelleen ja otan osaa, kun sanottavaa on - kylmän asiallista tai huumorimielistä naljailua. Vanha nimimerkki vain on kuopattu symbolisena osoituksena siitä, että kritiikki on huomioitu.

Aprikos eli asiaan.
14. Make15.8.2003 klo 21:33
Ystäväni viinapiru istuu olkapäälläni ja sopottaa korvaani:
Näytä niille. Sä olet hyvä jätkä.
Mutta nyt. Olen voittanut kiusauksen ja alan nukkumaan.
Kertakaikkiaan hyvä tämä saitti.
Ruoskikaa niin paljon kuin jaksatte.
Vielä kerran. On sekunneista kiinni, jos olo on paha.
Eterin painaminen on tosi helppoa. Sitä kun ei saa peruttua
15. Pena16.8.2003 klo 09:24
Juu eihän täältä mittääkkettää pullautella. Varsinkaan kun ei ole valtuuksia! Ja vaikka olisikin.

Itselleni sopiikin paljon paremmin pullautelu, kun kahvilassa kyselen vehnästä. (Ehkä muistakin viljalajeista.)

Eikä täällä Make mittääkkettää ruoskitakaan. Jos sanan säilä heilahtaa niin sehän on vain oppia meille kaikille.

Nonii, siinäpä se ja tää seuraava on lainaus 14-vuotiaalta ratkojalta:

d=)
16. Hui hai16.8.2003 klo 11:29
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan ja arvailemaan, mikä uusista nimimerkeistä tullee olemaan OSuin.

Siinäpä vasta miettimistä, miksi moista pitäisi kutsua. Siis nimimerkin nimimerkkiä.

Olisiko piilopseudonyymi ?
17. IsompiÄs24.4.2008 klo 13:09
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan ja arvailemaan, mikä uusista nimimerkeistä tullee olemaan OSuin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *