KESKUSTELUT > RISTIKOT > RÖNNLUND RAUHAAN

2357. Rönnlund rauhaan

hyde11.2.2006 klo 10:03

Hesarin ristikoita pidän erittäin hyvinä. Monet kyllä moittivat. Jotain vanhanaikaisuutta niihin sisältyy, mitä pitäisi karsia. Mutta tekijän tuttu tyyli sieltä näkyy. Silti olen sitä mieltä, että hiihtäjä Rönnlund voitaisiin jo jättää rauhaan...
Samoin kaikista ristikoista ylipäätään pitäisi karsia sellaiset pähkimiset, jotka edellyttävät karttakirjoilla käyntiä. Kyllä hyvän ristiko pitää ratketa päättelemällä !
Oikein hyviä olympiaviikkoja ristikkokansalle !
t. Hyde
2. Urmas Pöhö11.2.2006 klo 22:11
Onkos sinulla Hyde parkissa auto?

Ehe ehe ehe!
3. putkiukko11.2.2006 klo 23:16

kenellä on atari?
4. Datis11.2.2006 klo 23:32
Mull oli assyil komppu ja mitsis kävin amigal.
5. Pekka Harne12.2.2006 klo 12:16
Assaria lähelle tulee toinen harvinainen sukunimi, nimittäin Asser. Ristikoissa heistä tunnetaan yleensä vain Jaakobin maineikkaan poikasarjan kahdeksas. Toiseksi kuuluisin lienee ollut Asser Stenbäck, psykiatrian erikoislääkäri. Hänen nekrologinsa Hesarissa tänään oli otsikoitu "Psykiatri auttoi poliisia Bodominjärvi-tutkinnassa".
6. Jaska12.2.2006 klo 12:51
Pekka Pöpperöinen, Helsingin Sanomista nykyään lähes sataprosenttisesti käytetystä lempinimestä Hesari minulle tulee mieleen Helsinginkatu, kun taas sanomalehteni on Hesa. Joillekuille Hesa on puolestaan Helsinki, vanhoille paljasjalkaisille tietenkin Stadi. Ajat muuttuvat, minä en (armahdan kylläkin toisinsanojat).
7. JPQ12.2.2006 klo 14:10
Hesa on Helsinki ja Hesari on helsingin sanomat. Vaikkei mieli
piteitä kysyttykkään.
8. iso S13.2.2006 klo 13:58
Tuoreimmassa (10.2.) Hesarin ristikossa on yksi pirullinen kohta mistä Eki (kuka tahansa Eki, myös ihquisa isäntämme) voisi tuntea joutuneensa kunnianloikkauksen kohteeksi. Vihje on kuitenkin asiallinen, vaikka ei siltä tunnu :)
9. iso S13.2.2006 klo 13:59
Tuoreimmassa (10.2.) Hesarin ristikossa on yksi pirullinen kohta mistä Eki (kuka tahansa Eki, myös ihquisa isäntämme) voisi tuntea joutuneensa kunnianloikkauksen kohteeksi. Vihje on kuitenkin asiallinen, vaikka ei siltä tunnu :)
10. Ristikon itsekin ratkonut13.2.2006 klo 15:35
Siis mikä tuossa vihjeessä oli outoa?
11. iso S13.2.2006 klo 20:12
Luullakseni ei ole nykyaikana ns. yleistä tietoa, joten ajatus siitä että kyseessä olisi viittaus johonkin tiettyyn ihmiseen on mahdollinen. Kuten totesin, vihje on asiallinen - mutta vain siinä mielessä että asiayhteys on olemassa.
12. the hän13.2.2006 klo 20:36
Laulaja Erkki ja pankinjohtaja Erkki ovat Liikasia. ERKIT = LIIKASET. Totuus on joskus liiankin yksinkertainen.
13. iso S13.2.2006 klo 22:59
Totuus on joskus siellä jossakin. En viitannut kohtaan missä vihjeenä on ERKIT. Ratkaisuaikaa on jäljellä, joten esittämääni selvemmin en halua täsmentää mitä tarkoitin. Ristikon ratkoneiden luuli(si)n huomaavan, useimmille muille v ihjailuni on valitettavasti käsittämätöntä.
14. ahaa!13.2.2006 klo 23:37
Nyt rupes Lyyti kirjottamaan. Ny började Lydia skriva... Ajattelin ettei tätä selvitä Erkkikään (gamla Erik). Kyseessä olikin toinen vihje , johon Nykänen (ei Matti) kertoi vastauksen.
15. iso S14.2.2006 klo 08:04
No nyt ollaan selkeästi samalla hehtaarilla. Nykästä pitää muistaakseni nykäistä oikeasta osasta, eli totuus taitaa löytyä ratkaisusanan, mutta ei vihjesanan perusteella.
16. y14.2.2006 klo 22:06
On se jätkä itse piru.
Eihän tässä ota selvää, kuin itse piru.
Pirustako tuon tietää.

On yksi piilokirjain vielä täyttämättä. En uskalla kirjoittaa mitään , kun se nykänen on vielä ostamatta.
Erkkikö on se alkuperäinen?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *