KESKUSTELUT > RISTIKOT > Ö-KIRJAIN NETTIRISTIKOISSA (TÄÄLLÄ)

2246. Ö-kirjain nettiristikoissa (täällä)

Öökkönen29.12.2005 klo 13:09
Mulla ei ö-kirjaimet näy sanristikot.netin ristikoissa oikein. Ruudun ylälaidassa näkyy vain pienenpuoleinen rinkula. Ä näkyy ookoo.
2. ö29.12.2005 klo 13:37
Olen ollut Thaimaassa ja juuri palannut.
3. Libero29.12.2005 klo 13:44
ö: Olenkin jo ollut ihan ihmeissäni, kun sinua ei ole näkynyt. :)

Öökkönen: Ö-kirjaimen saa näkyviin näppäimillä VAIHTO+O. Kaipasin samaan asiaan apua taannoin ja löysin ohjeen ristikon yläpuolella olevasta Apua-muikulasta.
4. Öökkönen29.12.2005 klo 14:39
Libero: Kiitos infosta!
5. ö29.12.2005 klo 16:40
Pattayalla venäläiset turistit ratkoivat ristikoita kynät sauhuten. Laskin, että heidän ristikoissaan sanojen keskipituus on keskimäärin 3,2 kirjainta. Alentuvasti näytin heille omaa Eki-ristikkoani, jossa oli ratkaisusanana mm. MARTTIOIVAKALEVI.

Huuli pyöreänä venäläiset ihmettelivät kuinka jossain kielessä voi niin pitkiä sanoja ollakaan!

Suosittelin heille siirtymistä sudokuihin, mutta niistä he eivät vielä tienneet mitään.
6. kp29.12.2005 klo 16:53
Mieleni minun tekevi sanoa, ettei olekaan, mutta, en sano....
7. Öökkönen29.12.2005 klo 16:56
ö: Venäjää kolme vuotta opiskelleena (tosin joskus ajanlaskun alussa eli oppikoulussa) tuntui kummalta kuulla, että venäläiset ihmettelivät pitkiä sanoja. Sillä venäjän kielessä jos missä sanat ovat sairaan pitkiä; ihan hirveetä oli päntätä niitä päähän, kun oli sitä ennen tottunut suomen, ruotsin, saksan ja enkun kielien lyhkäisiin sanoihin ;-)
8. Satunnainen Ratkoja29.12.2005 klo 17:42
Kuten olette huomaneet, Mun nappiksissa noita ookkosia ei ole, mutta sanarissin ristikoissa kylla oot ja aat tulevat suoraan "oikeilta" paikoiltaan... ä keskirivin viimeisesta nappulasta, entterin vieresta... risuaita # siina mulla on painettuna)

ö tulee sen viereisesta nappulasta (eli keskirivin toisiks laitimmainen, @ ja ' ovat siihen painettuina)

ja ruottalaiosesta oosta tulee tuo edella mainittu pelkka pikku-ympyra(asteen merkilta se nayttaa)... se on se kolmanneks laitimmainen napikka ; ja : merkit painettuna

nama toimii nain sanariksen ristikoissa, mun nappiksella... kiitos siita, iltasanomien nettiristikot kaatuvat aina jos siella on ookkosia kun siella tama sama logiikka ei toimikkaan...

et sellainen nappain selonteko...
9. Eki29.12.2005 klo 18:39
MARTTIOIVAKALEVI oli ristikon teemaan liittyvä kirjainjono. Toki Suomen kielessä on paljon pitempiäkin sanoja.
10. Juha-Pekka Kuusela29.12.2005 klo 19:13
Eki: jo kait yhdyskuntapalvelu. vai laskinko väärin.
11. ö29.12.2005 klo 21:15
Tuo presidenttiteemaristikkosi oli hieno, Eki.

Sikäli kuin palaute sinua kiinnostaa, haluaisin kuitenkin ilmoittaa mielipiteenäni, että oikean alakulman vaikeustaso oli lipsahtanut kohtuuttoman puolelle. Samalle alueelle oli keskittynyt sen tason vihjeitä kuin

TUOSTA ISTUIN? -> LIKO
KIIPEILEE -> KLEMATIS
JAPANILAISEN JOKI? -> ITON
NAAVATE -> NEULE

Jälkimmäisen logiikkaa en ole vieläkään löytänyt.

Siinä meinasi ilo ratkonnasta loppua, kun näitä Pattayalla pohdiskelin. Huolia oli muutenkin jo talpeeksi.
12. Eki29.12.2005 klo 21:35
e + tavaan = e + luen
13. ö29.12.2005 klo 22:09
Kiitos Eki tästäkin vähästä!
14. Eki29.12.2005 klo 22:16
Ethän noihin muihin tarvinnut selitystä?
15. Arska29.12.2005 klo 23:12
'Satunnaisen Ratkojan' näppisjuttuun liittyen:

http://www.elisanet.fi/arskamaattanen/
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *