KESKUSTELUT > RISTIKOT > PUNAINEN PELIKAANI 1/2006

2228. Punainen Pelikaani 1/2006

Libero20.12.2005 klo 17:55
Kuriiri toi jokin aika sitten tuoreen Punaisen Pelikaanin. Sydänalaa hiukan kouraisi, kun huomasin, että tällä kertaa Antti Viitamäki oli laatinut sokkokrypton. Sanoin silti "stop" joulupuuhille, ja päätin istua krypto kourassa vaikka ensi vuoden jouluun.

Joulunalusviikolla A.D. 2005 taika murtui. Ensimmäisen kerran selviydyin Antti Viitamäen ristikosta! Sain kryptosta ylimääräisen jouluriemun: se ratkesi nopeasti ja helposti. Sanat siinä ovat kauniita. Tästä kryptosta minulla on pitkä matka lehden viimeiseen visaiseen, mutta silti helpotti henkisesti.

Jos joku aikoo kertoa, ettei krypto ollutkaan ihan oikeasti vaikea, niin palatkaamme asiaan joulun jälkeen. :)
2. Antti Viitamäki20.12.2005 klo 18:09
Se oli elämäni ensimmäinen krypto - ja ehkä myös viimeinen, jos kaikki palaute tulee olemaan samansuuntaista. :-)

Siis kiitoksia kauniista sanoista, mutta yritin kyllä tehdä tehtävästä vaikean - eivätkä sanat "nopeasti" ja "helposti" kuulosta kovin lupaavilta.

Kryptojen suhteen olen kai aika jäävi ja kykenemätön sanomaan mistään mitään - minulle krypto kuin krypto on yhtä helppo/vaikea. En muista eläissäni käyttäneeni sellaiseen varttia vähemmän tai puolta tuntia enemmän. Tämä siitäkin huolimatta että ratkon kryptoni aina ilman kynää.

Krypton tekeminen lähti liikkeelle näillä sivuilla taannoin käydystä keskustelusta. Aloin miettiä, kuinka vaikeaa moisen laadinta on. Eki oli kiltti kun luovutti vakipaikkansa minulle. Toivottavasti pukki tuo hänelle paljon lahjoja.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *