KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKKOARKISTO

214. Ristikkoarkisto

14-vuotias ratkoja28.7.2003 klo 09:52
Tämä sivusto on muuten huippu, mutta yksi asia pännii...

Ristikkoarkistossa on niitä ristikoita niin paljon, että kun olen koettanut niitä ratkoa järjestyksessä menee sekaisin, että missä olinkaan edellisellä kerralla kun lopetin. Kun niihin ristikoiden nimiin laittaisi sellaisen jutun, että kun sen tehtävän kerran aukaisee, niin se teksti, että mistä lehdestä se on jne... muuttaisi väriään (niinhän on esim. linkeissä, jos sitä painaa ja käy sillä sivulla, niin se linkki muuttaa väriä, ja silloin tietää, että sillä sivulla on käyty...). Eikö tällekkin sivulle ristikkoarkistoon voisi laittaa sellaista? Pysyisi järjissään eikä menisi sekaisin siitä, etää olenkos minä jo täyttänyt tämän vai en...... (Kun niitä ristikoita on niin paljon...ja sehän on hyvä...!!!!)
Onko ketään muuta pänninyt tämä juttu?????????

Jos tuollainen parannus tapahtuisi olisin ikionnellinen ja muutkin kuin minä pysyisi järjissään...

Heips vaan!!! (ja nyt mä lähden laatiman ristikkoa...)

d=)
2. 14-vuotias ratkoja30.7.2003 klo 13:11
Ketään ei vissiin pänni tämä juttu joka kyllä minua pännii todellakin valtavasti!!!!!

Ketään ei varmaan edes kiinnosta koko juttu!!!!!!!!!!!

dx/
3. Antti Viitamäki30.7.2003 klo 15:14
Se mitä minä ymmärrän "cookie"-tekniikalla (saatan sotkea termit), ei tosiaankaan toimi ristikkoarkistossa - tai ylipäätään näillä sivuilla. Syyn siihen varmasti kertoisi helposti joku sivun ohjelmallisesta puolesta vastuussa oleva immeinen, minä en ymmärrä siitä juuri mitään.

Niin kauan kuin asia on näin, sinun on ilmeisesti vain hankittava jostain käyttöösi kynä ja paperia ja merkittävä ratkomasi ristikot muistiin. Moisia tuotteita saa todennäköisesti ihan lähikaupasta. ;-) ;-) ;-)

(Oikeasti, en halua alkuunkaan ilkeillä - teki vain mieli TÄYSIN YLEISELLÄ TASOLLA hieman satirisoida tätä nykypäivän ihmisten elämänmenoa. Itse olen samanlainen.)
4. Pulmailija7.8.2003 klo 00:50
Olen kyllä tehnyt saman huomion kuin 14-vuotiaan ratkoja, mutta en ole järjestelmällisesti ratkonut noita ristikoita, joten ei se itseäni häiritse.

Tuo ominaisuushan löytyy jokaisesta selaimesta (korosta käydyt linkit), mutta näillä sivuilla se on rikottu virheellisellä tyyliohjeella, jossa vanhat ja uudet linkit ovat samanvärisiä. Ylläpidon olisi tuo helppo korjata, mutta myös asetuksia muuttamalla selaimen voi pakottaa jättämään sivun värimääritykset sikseen ja käyttämään oletusvärejä, jolloin ongelma poistuu. Tosin sivun ulkoasu hieman kärsii, mutta toiminnallisuushan on pääasia.
5. Arto Pöllänen7.8.2003 klo 15:00
Internet Explorer 6:ssa tuo Pulmailijan kertoma asetuksen muuttaminen tapahtuu seuraavasti: Työkalut -> Internet-asetukset ... -> Yleiset -> Muotoiluasetukset -> laita täppä "Ohita Web-sivulla määritetyt värit" päälle. Tämän jälkeen näkyvät jo kokeillut linkit eri värillä, myös ennen tätä muutosta kokeillut.
6. 14-vuotias ratkoja7.8.2003 klo 18:48
Kokeilin tuota, mutta otin heti pois, koska tämän sivun sivulaitojen väritkin lähti pois!!!!!

Ei ollutkaan niin kiva kuin luulin...

d=)
7. Pete Tuomola7.8.2003 klo 20:23
"Vanhat" linkit ovat tarkoituksellisesti olleet samanvärisiä kuin "uudet". Syy on lähinnä se, että arkiston lista vaikutti hiukan "levottoman" näköiseltä, kun siinä käytettiin sanaristikot.netin graafisen ohjeistuksen mukaista linkin väriä.

Vanhojen linkkien poikkeavasta väristä saatava hyöty ei välttämättä ole merkittävä: kun selaimen sivuhistoria tyhjennetään/tyhjentyy, selain "unohtaa" vanhat linkit eikä näytä niitä enää eri värillä. (Sivuhistoria tyhjennetään automaattisesti, kun asetusten mukainen määrä päiviä on kulunut.)

Linkkien väri on nyt muutettu.
8. 14-vuotias ratkoja11.8.2003 klo 08:46
Jesjesjesjesjesjes!!!!!!

Siis aivan ÄLYTTÖMÄN UPEAA, MAHTAVAA JA LOISTAVAA!!!!!

Nyt hartain toiveeni toteutui, kun värit on muuttunut!!!!!

Nyt ei tarvitse merkata paperille, etää olenko jo täyttänyt tuon vai en!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

Jippii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Tai pitäisikö sanoa: Saunalahti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,
no, ei ehkä sentään...)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kiitos tuhannesti kiitos 1000:sti!!!!!!!!!!!!!!!

d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=) d=)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *