KESKUSTELUT > RISTIKOT > VALINTAKRYPTOT ELI VALINTARISTIKOT

2112. Valintakryptot eli valintaristikot

Eki9.11.2005 klo 11:31
Kun täällä nyt kryptojen laatimisesta puhutaan, niin valintasellaisethan ovat periaatteessa samanlaisia laatia, mutta pääkuvaa ei (yleensä) ole tai sen tilalla on taulukko:

! = ABC
2 = DE
jne.
(ei niiden tarvitse tällä tavalla aakkosittain olla)

Valintajutska on helppo laatia, tavallaan. Sinne tulee vain tosi helposti useita ratkaisuvaihtoehtoja ja ne olisi hyvä ennen julkaisua saada pois. Se vaatii ammattitaitoa.

Valintatsydeemin ratkontakin on haastavampaa kuin krypton, vaikka eivät ne sanoja hyvin hahmottaville kovin vaikeita ole.
2. Jukkis9.11.2005 klo 12:14
Mielipide: Valintakrypto on yksi tylsimmistä ristikkotyypeistä. Tai hieman tarkemmin sanoen: tylsin. Pelikaaneissa semmoisia on ja huono niin.

YMMV, tietenkin.
3. tonimikael9.11.2005 klo 12:18
Kaikista ristikkotyypeistä minä olen tylsin. Ainakin pikkuveljeni mielestä.
4. Eki9.11.2005 klo 13:05
No juu, jokaisessa Krypto Pelikaanissa on ja yleensä Paksussa Pelikaanissa.
5. Satunnainen Ratkoja9.11.2005 klo 21:01
Joo valintakrypto ei liiemmin innosta minuakaan...

Kyllahan se pitaa piinassaan loppuun asti mutta se joku siita puuttuu... Mutta onneks naita ei ole liikaa tarjolla niin kylla ma sen tayttelen kun eteen sattuu... (yleensa etenen ristikkolehden etukannesta takakanteen... eika ristikoitten yli hyppimisia sallita... jos ei sitten kay aivan ylivoimaiseksi, ja tarttee helpomman valipalan)

Laatimisen vaikeutta olen minakin miettinyt, eli noiden tuplaratkaisuiden mahdollisuutta... En lahtis ikuna valintakryptoa laatimaan, hermot siina vaan menis, viimeistaan tarkistus vaiheessa...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *