KESKUSTELUT > RISTIKOT > APURISTIKOT 9

2091. Apuristikot 9

assi2.11.2005 klo 10:46
Sivu 35
Suomalaisia ottelijoita, kukahan on PARUT KEIKALTA
2. iso S2.11.2005 klo 11:43
Pertti laukkaa tai Pekka lurittaa.

Onko ristikossa vielä vastausaikaa jäljellä? Jos on, niin tiedoksi: täällä ei ole tapana paljastaa ratkaisusanoja kesken kilpailuajan. Se on epäreilua niitä kohtaan ketkä ovat ratkaisseet itse ja kiusallinen temppu niille ketkä haluavat ratkaista itse ilman apua.

Tosin minulla ei ole mitään paljastettavaakaan, Ainakaan kyseessä ei liene Donna Suomi, EspTa (etunimi johtaa hauskasti ajatukset Espoon sijasta Espanjaan).
3. Eki2.11.2005 klo 15:39
Suomi24:ssä on vastaus näemmä löytynyt. Ei ollutkaan ihan helppo.

Jos lehti on Apuristikot 9, vastausaika lie mennyt aikaa sitten.
4. iso S2.11.2005 klo 15:58
No ei ollut, vaikka arvailuni lähtikin osittain oikeaan suuntaan. Minä ymmärtäisin ottelun viittaavaan joko moniotteluihin tai johonkin kamppailu-urheiluun. Ehkä tämä on kokeillut jotakin noistakin, mutta päälaji ei kyllä kuulu noihin. Onkohan ollut joku maaottelu-spesiaaliristikko?
5. Libero2.11.2005 klo 17:01
iso S:

Kyseessä on Apu-Ristikot 9:n anagrammitehtävä, jonka aiheena suomalaiset ottelijat ovat. Ratkaisuaika päättyy huomenna.

On muuten hyvä tapa tämä, joka sanaristikot.netissä vallitsee. Tarkoitan siis ratkaisuajan ottamista huomioon. Suomi24:ssä lähimmäisapu toimii suoraviivaisesti, mikä sekin on toisesta näkövinkkelistä ymmärrettävissä.

Annan tässä samantien sinulle, iso S, isot bonukset siitä, että osaat muotoilla kesken ratkonta-ajan ympäripyöreitä lisävihjeitä kysyjille, jotka silti saavat niistä oivaa osviittaa. Minua viisaroit kerran Manun vävyn ja toisen kerran Heinz-Kerryn jäljille. Ajatella: tällaiset avustukset eivät näköjään jouda unholaan!
6. iso S2.11.2005 klo 19:06
Tämähän on kuin johtokunnan kiitos ilman palkankorotusta, mutta lämmittää silti. Ei tarvinnut odottaa sitä kuuluisaa viimeistä tuomiota missä ynnätään pienemmätkin plussat ja varsinkin miinukset.

Itse asiassa, olematta urheiluasiantuntija, minusta ei tunnu ihan vieraalta ajatukselta että "raput kiekalta" olisi kokeillut otteluakin, vaikka keskittyykin nyt yhteen (otteluun kuulumattomaan) lajiin.
7. Arska24.1.2006 klo 18:45
Apu-Ristikko 1 (2006) keskiaukeaman ristikko on jotenkin outo. Olisikohan lipsahtanut eri ristikoiden "puolikkaat" siihen? Pääkuvassa on "vellikello", mutta oikeanpuoleisen sivun "pääkuvatekstiksi" tulee jotain ihan muuta! Lisäksi sivun keskellä on kaksi kaksi(2) kirjaimista vaakasanaa!
8. Jaska25.1.2006 klo 00:14
Lehti olikin vielä neitseellisessä tilassa avaamatta. Kyllä siinä keskiaukeamassa on nyt paha taittomoka tapahtunut. Lehdelle säästöä, jäävät palkinnot jakamatta!
9. Libero25.1.2006 klo 02:14
Arska:

Apu-Ristikoiden (1/2006) keskiaukeaman oikeanpuoleinen sivu on sama kuin talviekstralehden (12/2005) keskiaukeaman sivu 27.

Havahduin itse siinä kohtaa, jossa pystylauseeseen tuli jotakin parilliseen viittavaa ja oikean yläkulman vaakalauseiden loppuun sanoja, jotka eivät tosiaan sopineet pääkuva-aiheeseen. Sitten muistin, että edellisen lehden keskiaukeaman pääkuvassa oli pariskunta soittimineen ulkosalla. Tarkistin, ja sama tuttu sivu oli siellä.

Aika pitkälle tämän ristikon saa näköjään ratkotuksi: molemmat sivut lähes kokonaan, kunnes kolmen niitin tienoilla alkaa ymmärrettävästi harveta. Mahtaneeko tästä mitään vahinkoa tapahtua, kun vastauskirjainten numerot 1-5 ovat oikein? Vastausnumeroita ei onneksi ole yhtään aukeaman kriittisessä taitekohdassa.
10. MM25.1.2006 klo 08:38
Joopa, melkoinen kämmi oli taittajalle tuossa aukeaman ristikossa tullut. Puolikkaat olivat todellakin eri ristikoista.
Palkintoarvontaan kuulemma kuitenkin osallistuu kaikki jotain vastanneet.

Josko mahdollista, niin vielä enemmän kuitenkin minua potuttaa se, ettei ristikkoa julkaista uudestaan eheänä, eikä seuraavassa lehdessä ole edes minkäänlaista pahoittelu/anteeksipyyntökirjoitusta.
11. Libero25.1.2006 klo 13:52
MM:

Eipä sinua aiheetta potuta. Kyllä ratkojakin tarvitsisi kokonaisen ristikon ja toisen sivun tälle taitossa rusikoidulle aukeamalle. Pidin itsestään selvänä, että oikaisu on tulossa. Asiaa ei taitaisi auttaa edes ultimatuumi julkaisijalle. :(

En ollut aloittanut vielä edellistä keskiaukeamaa, mutta se oli auki taiteltuna odottamassa vuoroaan. Siksi sen pääkuva oli tuoreena mielessä. Ratkoin periaatteen vuoksi tästä ykkösnumerosta myös taitekohdat käyttäen toista lehteä apuna. Harvoinhan tällaista sattuu.
12. Tilaaja31.1.2006 klo 11:13
APU-RISTIKOISSA sattuu usein
13. JPQ31.1.2006 klo 11:33
Mikä firma tekee apuristikoita ?
14. Rutakainen31.1.2006 klo 13:18
APU?
15. Jaska31.1.2006 klo 21:01
Rutakainen, APU ei tee APUristikoita (-ristikkoja).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *