KESKUSTELUT > RISTIKOT > ALAKULO

208. ALAKULO

Axel Dovier II23.7.2003 klo 18:49
"Siks´ oon mä suruinen". Onko kukaan Sanailija suruinen? Varmasti joskus. Kerro tällä palstalla. Luottamuksellisesti. Vain puoli Suomea tietää.
Joskus SanaSeppoakin risoo, vituttaa, masentaa.
Omalta osaltani voin kertoa, että minulla oli kerran juristivaimo.
Siks oon mä suruinen... niin paljon meni kanssasi pois!
2. Timppa23.7.2003 klo 19:38
Eipä kai sanasepot eroa tuossa suhteessa muista, "normaaleista" ihmisistä. Kyllä nuo mainitsemasi mielentilan ainakin minulle on ihan tuttuja, välillä vähän liiankin kanssa. Toisaalta, ainahan kunnon blues on suruista tehty, sama koskee tietysti suomalaista nyyhkyiskelmää (vrt. Viikonloppuisä tms.)...
3. Kotsa23.7.2003 klo 21:06
Joo, ei se elämä aina herkkua ole sellaisella, joka on vähän väliä ristikoiden takana - ja asia on koko ajan julkisesti esillä jossain lehdessä... ;)
4. Timppa23.7.2003 klo 21:26
Ristikoiden takana oleville pitää olla vartijansakin...;)
5. Titta28.7.2003 klo 10:59
Kyllä joo välillä vituttaa, ja raskaasti. Mut välillä tuntuu että ikävätkin tuntemukset on tarpeen, että osaa taas nauttia paremmista päivistä.

Välillä pitää käydä pohjalla ottamassa vauhtia...
6. Eki28.7.2003 klo 11:22
Mites nyt Tittakin heitti ruman sanan etusivulle :-(
7. Titta28.7.2003 klo 11:25
Hyi minua! Yritän välttää moista jatkossa. Olen moitteesi ansainnut. Mutta kun se oli jo alkuviestissä, ja joskus vaan risoa ei tunnu tarpeeksi vahvalta ilmaisulta...
8. Titta28.7.2003 klo 11:30
Luin paheksuntasi tuhmista sanoista toisessa viestiketjussa vasta kirjoitettuani itse tuhman sanan. Olin melkein viikon reissussa, ja kun luin viestejä niin alakulorimpsu tuli ennen sitä toista...

Ja seli seli. Kun itse Eki asiasta huomauttaa, niin en tee sitä uudestaan.
9. Aulis28.7.2003 klo 11:43
Pitää äkkiä jatkaa, ettei Titan ruma sana jää etusivulle.

On kuin maansa myynyt.
Levisi kuin Jokisen eväät.
Sataa kuin Esterin perseestä.
Leveä kuin seitsemän leivän uuni.
Täynnä kuin Turusen pyssy (joka ei mahtunut laukeamaan).
Nälkäinen kuin susi
Putosi kuin eno veneestä
Jäi kuin Jämsän ukko taivaasta.

Tikkaa kuin singeri.
(mm. Jukka Virtasen lyhyeksi jääneen mainosmiesuran alkupuolella ehdottama mainoslause, kun hänen piti laatia mainos Tikka ompelukoneesta.

Istuu kuin paska Junttilan tuvan seinässä (UIT sensuroi sen pahkaksi)

Heiluu kuin heinämies.
Huutaa kuin palosireeni/hinaaja.

Huh huh. Pitäisiköhän sitä loman jälkeen töitäkin ruveta tekemään.

Minulla on sellainen kutina, että nämä vertailut ovat suurimmaksi osaksi Savosta päin
10. Axel Dovier II28.7.2003 klo 15:13
Kun nyt risomis-, ym-päissäni avasin tämän palstan, niin pieni selitys nyyhkyltä vaikuttavaan tekstiini.
Kun oli juristivaimo, niin se VEI paljon KAUNISTA(=rahaa) kanssansa pois.
11. Titta28.7.2003 klo 15:33
Kyllähän siinä menee paljon muutakin kun vaan se ihminen...
12. Kravattimies29.7.2003 klo 04:13
Kaikki kirosanojen kirjoittajat ja muutkin, nyt voitte kirjoittaa tänne kilosanoja. Kilosana on kunnollinen ristikkosana, joka eroaa yhdellä kirjaimella kirosanasta. En anna esimerkkiä.
13. Titta29.7.2003 klo 11:20
Jaa-a... kyllä nuoret lukijat keksivät sen kilosanan taakse kätketyn kirosanan...

Mutta miltä kuulostaisi vaikka... Asasel?
14. J Takala29.7.2003 klo 12:10
(Carlos) Santana, petkele!
15. OSui29.7.2003 klo 23:04
PER...honen lentää ja SAA...han se lentää, HEL...sinkiin asti (kolmoispisteet kuvaavat taidepaussia, isot kirjaimet painotusta).

Vaihtoehto: junalautta saatavana perjantaina!
16. Tapsa29.7.2003 klo 23:15
Junalautoja kuljetettiin sota-aikaan Perkjäjvelle.
Taatana F.E.S. pakinoi ennen radiossa jouluaattona.
18. Antti Viitamäki30.7.2003 klo 10:33
Liekö ollut joku Hukkaputki tai vastaava epämääräinen
"huumori"sarja, jossa yhden sketsin idea oli kirosanakilpailu. Katsojat saivat muka äänestää parhaan kirouksen...

Voittaja oli (jostain syystä) "Sipuli hyppäs seinään" vaikka mukana oli myös varsin vaikuttava "JunaLAUTOJA SAAtavana PERkiön asemalta".

Tämä siis sivuten edellisiä puheenvuoroja, kun nyt tuli mieleen...
19. Helge31.7.2003 klo 15:18
Kilosana on keksitty!
Kauan meni, kun juotui kelaamaan tuhat sanaa sisältäviä yhdyssanoja ja tuhatbittisiä sanoja. Kunnes valkeni.
Näitä löytyy varmaan parempiakin (Lue Tintti/kapt.Haddock?)
TUHANNEN TULIMMAISTA!
20. Hui hai1.8.2003 klo 11:45

Ohessa on kirjastotädin suositus lähempään perehtymiseen Kapteeni Haddockin kielenkäytön värikkäämpään puoleen.


HYLLYPAIKKA Luokka 86.1303 VAL
PÄÄTEKIJÄ VALTA, Reijo
NIMEKE Turskatti! : kapteeni Haddockin haukkumat
ASIASANAT kiroilu : sarjakuvat
kielenkäyttö : sarjakuvat
sarjakuvat : Tintti


Toinen asiaa valottava teos on Jari Tammen ansiokas tutkimus, josta vastikään ilmestyi uusi painos.


HYLLYPAIKKA Luokka 88.2038 TAM
PÄÄTEKIJÄ TAMMI, Jari
NIMEKE Suuri kirosanakirja
ASIASANAT sanakirjat : kiroilu
sanakirjat : slangi
kiroilu
21. Kravattimies2.8.2003 klo 02:27
Hyvä Helge, kilosanan keksijä! Hui hain kirjastotädin suosituksiin lähemmin perehtyessäni löysin kilokilokilosanan:
Tuhannen miljoonan turskattia!
22. jupejus2.8.2003 klo 10:58
Onko pienempää kiloilua, jos pudotamme tonnista painoa; sadattelu.
23. Helge2.8.2003 klo 18:24
Sadattelua parhaimmillaan.
Tietystä konjakki-merkistä pitävän tuttavani usein kuultu sanonta oli: "Sadat Monet".
24. Aulis2.8.2003 klo 22:55
Vittulajängältä Vittuoneen.
Matkalla on myösikin Vittugatan.
Vittuone on Milanon lähellä oleva teollisuuteen perustuva
kunta. Siellä tehdään sähkömoottoreita. Moottoritehdas Kuuluu ABB konserniin. Jos jotain kiinnostaa löytyy myös Vittuonen kotisivut, jos haluaa surffata.
25. Kotsa2.8.2003 klo 23:07
Kas kun tulikin tuommoiset mieleen ja etusivulle juuri silloin kun sensori on kesäpäivillä ja poissa koneensa ääreltä? Tuo oli inha teko ;)

Ja jotten saisi ihan palstapoliisin mainetta, niin liitän Auliksen listan jatkoksi Persepoliksen, kaupungin jonka Aleksanteri Suuri poltti joskus eaa.
26. Aulis2.8.2003 klo 23:10
Hehe...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *