KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 15.10.

2049. IS Kovis 15.10.

Juhani Heino18.10.2005 klo 22:57
Joudun taas jättämään lehden "omistajalleen", nyt vain lyhyt kommentti Antin Koviksesta. Aikaa meni 123 min.
Epäselviksi jäivät:
AINA HÄNEN!
A-! S-! (tässä jälkimmäinen, ekan kyllä tiedän)
2. Eki18.10.2005 klo 23:40
Minä vaihdoin tuon jälkimmäisen, mutta väittäisin vihjeen parantuneen! Mutta miten juuri sinä tiesit juuri tuon ekan???
3. Juhani Heino19.10.2005 klo 04:25
Mäkin luen sentään joskus lehtiä - ratkoneet tietävät mitä osaa niistä... 8-)
4. matts19.10.2005 klo 09:11
AINA HÄNEN kyllä minuakin ihmetyttää, mutta se ei ole ihme, havoin mulla yleensäkin leikkaa!
Yläosa (kuvan vierus) olikin aika kinkkinen, mutta eilen se ratkesi.
5. ö19.10.2005 klo 09:34
Aina sopii etsiä Googlella, jos ei seuraa syntyneet-osastoa.
6. alisa19.10.2005 klo 15:43
moi oon alisa voitko juttela munkaa onko sul mese tai kulttis
7. alisa19.10.2005 klo 15:44
moi puhu mul
8. emilia alisa maria elisa19.10.2005 klo 15:45
moi oon kaunis tyttö onko meseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeee
9. vammanen elisa ja muut tytöt19.10.2005 klo 15:46
moi oon vammanen oon tyttö vamaanen moi kuuluuko oon kuuro ja soee
10. asila19.10.2005 klo 16:26
Joo voin jutella sun kaa...
11. IiKoo21.10.2005 klo 10:21
Haloo, ylläpito! Minusta tässä "keskustelussa" olisi aihetta delete-nappulan käyttämiselle...
12. Ylläpito21.10.2005 klo 10:30
Haloo. Tarkoitatko, että ö paljasti liikaa vihjeestä AINA HÄNEN!?
13. ö21.10.2005 klo 10:43
Kyllä hyvä palsta yhden häirikön sietää.

Onko HH muuten vapautettu karanteenista? Olisi mielenkiintoista seurata hänen ja kp:n keskusteluja.
14. Ylläpito21.10.2005 klo 11:00
Ei olisi.
15. ö21.10.2005 klo 11:04
Yhä Ylimielisempi Ylläpito voisi olla avarakatseisempi.
16. Ylläpito21.10.2005 klo 11:06
Niin voisi.
17. IiKoo22.10.2005 klo 13:06
En tarkoita. Aina hänen on niin nopeasti niin ilmeinen vihje, ettei sillä ole väliä. Tarkoitan näitä vammaisia elisoita ynnä muita sähläreitä. Nettikeskustelua kannattaisi harjoitella jossakin muualla. Noissa kun ei ole yhtään mitään järkeä.

Jos nuo on tehty jossain koulun oppitunnilla, jossa on tutustuttu nettikeskusteluihin, niin suosittelisin, että heitä opettanut henkilö menisi hieman itseensä ja miettisi vähän opetusmetodejaan uusiksi.
18. Ylläpito22.10.2005 klo 14:30
IiKoo, kyllä Sinun olisi pitänyt tajuta, että tajusimme, mitä kommentteja tarkoitit!

Jos johonkin säikeeseen tulee pari asiatonta kommenttia, eikö se ole elämää (jos niissä ei suoranaisesti ketään loukata)? Onhan tiedossa, että eivät häiriköt sensuroinnista taltu, innostuvat päinvastoin, kun heidät on huomattu.

Suosittelemme kuoliaaksivaikenemista huomionannon sijaan. Aika vähällähän täällä on päästy.

Meillä ei siis ole delete-nappulaa vaan viestin tilalle tulee sana Sensuroitu. Se herättää myöhemmin paljon enemmän kummastusta kuin aito häirikködokumentti edelleen paikallaan.
19. Libero7.11.2005 klo 04:24
Nyt viileänä ristikontutkijana tein Antti Skytän Koviksesta muutamia havaintoja. Ratkaisu oli käden ulottuvilla, samoin laatijan ja RA:n 25. lokakuuta kertomat "hyviksi havaitut keinot".

Vaivattomasti ymmärrettäviä vihjeitä oli enemmän kuin osasin odottaa, kuten ILMOJEN HALKI, SISU, ILLAN JÄLKEEN, AINA HÄNEN! ja AGK. Vastaussanoista TUKALIN, TIIA ja TRATTA selvisivät heti. Myös pienet valokuvavihjeet olivat helposti tunnistettavissa.

Vaikeita olivat ja ovat yhä A-! S-! > TALKIT, TINAN KERA SAI TINAAN, NYT EI > APSI, I E >ARASTAJA, VESIMASSOISTA > ULLIT ja YKIN > AKSELI. Jotta saisin näistäkin kysymysmerkit pois, toivon saavani virka-apua!

Mukavia "ympäristömyötäisiä" vihjeitä olivat N KOLMANTENA LAUTASELLE, NYT MUKANA MAA > KAAPATA, HOITULI! > SISAL, PUHALTELEE > ALTISTI ja KURKKUUNKIN > KITTAUS. Ne olivat kohtuullisesti keksittävissä.

Kun juutuin johonkin kohtaan lähtemättömästi, katsoin ratkaisusta vain ne sanat tai kirjaimet, joiden turvin saatoin jatkaa tutkimusmatkaa. Tutkijan roolissani tein tilaa ratkojaminälleni aina, kun se vain oli mahdollista.

Tämän Koviksen ratkaisusanoista, jos niissä ei ole kompia, outoja ovat nuo apsi, arastaja ja ullit. Talkit voisi tarkoittaa myös talk it? Kaikki muut sanat ovat hyviä ja tuttuja. Pääkuvan ratkaisulauseita en yrittänyt erikseen arvailla, vaan ne selvisivät ajallaan.

Tutkimustulokseen olen tyytyväinen: pelkokerroin pieneni. Ehkä kahden vuoden kuluttua ristikontutkijalla on tässä osoitteessa vähemmän töitä kuin ristikonratkojalla. :)
20. Juhani Heino7.11.2005 klo 04:38
Virka-apua: TINAN KERA SAI TINAAN, NYT EI - SNAPSI saa tinaan eli humalaan, APSI (siis ilman Sn:ää) ei, se oli käsittääkseni jokin limsa joskus ennen mun aikaani
(v)IE >(v)ARASTAJA
VESIMASSOISTA > ULLIT eli nousuvedet
YKIN > Y:kin > AKSELI (siis koordinaatistossa)
A-! S-! jäi mullekin epäselväksi. A-talk on, mutta onko esim. Ruben Stillerillä joskus ollut S-talk?
21. Libero7.11.2005 klo 12:50
Juhani Heino:

Virka-apu tuli kiitettävän nopeasti!

Juupa juu. Olen ihan surkea noissa "tina- ja snapsiasioissa". Apsi-limsan täytyy olla tosi vanhaa vuosikertaa, mutta tämä sana kuuluukin sitten niihin, jotka laatija on tarkoin harkittuaan ristikkoon valinnut.

Tarkoittaako myös arastaja oikeasti jotakin, kuten arkailijaa tai arastelijaa?
22. Eki7.11.2005 klo 13:14
Tuo S-talk on helpompi kuin luulisi. Antin vihjeessä oli siis kaksi kertaa A-! Minusta se kaipasi jotain muuta lisäksi. Joten tuli mieleen smalltalk. Ja eikös S ole yhtä kuin small?

Arastaa ja aristella ovat synonyymeja.
23. Libero7.11.2005 klo 13:30
Niinhän se on - ja vihje on erittäin hyvä. Olisi maistunut hunajalta keksiä sen ratkaisu omin päin.
24. Juhani Heino7.11.2005 klo 20:06
Luultavasti en ikinä olisi keksinyt smalltalk'ia omin neuvoin. En ehkä edes siinä tapauksessa että voisin olla varma siitä ettei S-talk -nimistä ohjelmaa ole. Eli nostan lippistä niille jotka sen hiffasivat.
25. sandra12.3.2007 klo 20:18
mun siskon nimi on alisa ja se on vammanen että ihan sama mulle voin jutella sun kaa
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *