KESKUSTELUT > RISTIKOT > KAUHUKABINETTI

1982. kauhukabinetti

kp25.9.2005 klo 09:23
Mikä on kaikkein kammottavinta (saa ehkä sydämen tykyttämään) mitä voisit kuvitella tai on sattunut...

Nimittäin ristikon tiimoilta. Mukaan otetaan nyt ratkojat/laatijat.
-Siis muistelo tai tositapahtuma.
Esim. sanat ja kuvat ovat väärät. Ja olet sen huomannut
vasta, kun lehti on julkaistu.
-Tämän tapaisen unen kerran näin. Hiki oli pinnassa kun
heräsin...
2. kp25.9.2005 klo 09:28
Korjaan tarkoitin: tositapahtuma tai "keksimäsi" siis sellainen
jonka kuvittelisit sattuvan. (muistelo/tositapahtumahan on
sama asia).
3. marjaana25.9.2005 klo 11:52
Ratkojana kammottavinta oli, kun sain kerran sellaisen työpaikan, jossa piti asua lähes tulkoon erämaassa aina viikko kerrallaan. Muuta tekemistä ei ollut kuin ratkoa ristikoita ristikoiden perään ja kun sitä pari kuukautta teki, sain sellaisen ristikkokammon, että en ratkonut muutamaan (varmaan kymmeneen) vuoteen ollenkaan. Vasta nyt parina viime vuotena olen taas innostunut (siis normalisoitunut ;o) ja laatimistakin harjoittelen.
Huh, ei makeaa mahan täydeltä...
4. ile25.9.2005 klo 12:11
Karmeimmat tilanteet liittyvät valmiista laadinnasta löytyviin virheisiin, joiden korjaamisessa ei kumia voi säästellä.

Toisaalta myös parhaat fiilikset lähtevät siitä, kun saa korjattua tällaisen tekeleen.

Kerran olin laittanut laadintaan ratkaisusanan KUOLLETTAA (po. kuolettaa)!

Kammottavalta tuntui, mutta korjattavahan se oli.

Pariin otteeseen olin jo heivaamassa koko ristikon roskiin kunnes keksin jonkun oikopolun, jolla ristikko pelastui.

En muista millaisen, mutta hyvältä tuntui.

Pari muutakin kummallista mokaa tulee mieleen.

Erääseen ristikkoon olin onnistunut laittamaan ratkaisusanaksi BOSTWANA (po. Botswana)!

Sillä kertaa hiki kuivui nopeasti. Korjaustoimi olikin onneksi helppo.

Tiukempaa teki sanan UKOSTAA (po. ukkostaa) kanssa. Onneksi sanakirjasta löytyi sellainen sana kuin UKOTTUA, joka pelasti päiväni sillä kerralla.

Muitakin karmivia tilanteita on ollut, mutta tässä olivat ne, jotka nyt nousivat mieleen.
5. tonimikael26.9.2005 klo 09:42
Tein (ensimmäistä?) lastenristikkoani johonkin Pelikaaniin ja työllä sen kasaan sain. Sitten innoissani lähetän sen Ekille ja jään odottamaan (kehuja?) siunausta ristikolle. Vaan ei tullut. Olin laittanut KAIVUUT (po. KAIVUT). Vielä kun olin tehnyt ihan kivoja kuveja siihen niin uusiksi niitäkin tais mennä. Korjaantui onneksi suhteellisen helposti. Sain tilalle KAIPUUT, mutta se harmitti hieman kun mielestäni sanasto jonkin verran vaikeutui/huonontui. Mutta olen jo selvinnyt siitä! :)
6. Kuveja ?26.9.2005 klo 15:50
Hyvä Tonimikael !

Mitä ne ovat ?
7. tonimikael26.9.2005 klo 17:09
Hyvejä kuveja. Etkö tiedä? :-P
8. Kuveja ?27.9.2005 klo 16:58
Kiitos Tonimikael vastauksesta. En todellakaan tiedä kuveja.
Ainoa tietämäni ja/jä ilmiö on hyvejä fisuja.
Tiedätkö mistä ne ovat peräisin ?
9. PN28.9.2005 klo 11:49
Eikös ne olleet Klonkun suosikkisapuskaa?
10. tonimikael28.9.2005 klo 13:35
No even a haju. Kuvejalle tää.
11. Kuveja ?28.9.2005 klo 15:51
Hauskaa, PN tiesi fisut !

Kuvejat edelleen arvoitus.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *