KESKUSTELUT > RISTIKOT > MARJORIE

195. Marjorie

Matti6.7.2003 klo 13:13
Radiosta tulee usein Marjorien upea biisi "Täyttä elämää". Vaan miten ne sanat menee silloin kun hän laulaa kovaa ja korkealta. Minusta ne kuulostavat siltä että "ota vastaan mua kun halko naamaan lyö", mutta eihän se niin voi olla. Tietääkö joku?
2. Eki6.7.2003 klo 13:48
Kuulin tuon juuri viime yönä radiosta, mutta enpä muista tuota kohtaa. Jokke Seppälän sävellys ja Jori Nummelinin sanat.
3. Pena Porvoosta6.7.2003 klo 14:13
Minun korviini kuulostaa:
"kun aallot rantaan lyö".
Lieneekö sekään oikein? On muuten upea ääni Marjoriella!
4. Matti6.7.2003 klo 22:37
Hehkutetaan nyt vielä. Viulu on biisissä aivan mahtava. Niin ja tietysti Marjorien ääni.
5. Pena Porvoosta7.7.2003 klo 07:20
Hehkutus jatkuu!
Marjorie on myös kaunis. Kuin Unnukka! ;)
6. Matti8.7.2003 klo 21:07
Liisa Tavi lauloi aikoinaan, että "lasta ei saa tukuttaa". Minulle ei koskaan selvinnyt mitä se tukuttaminen oli. Niputtamista? Ken tietää, mutta ei kerro.
7. mats9.7.2003 klo 10:59
Minun korvani tulkitsee sen lapsen kasvatukseksi tai ojentamiseksi aikuisten ehdoilla ottamatta huomioon lapsen tarpeita?
8. Eki11.7.2003 klo 08:52
Olen kuullut Pelle Miljoonan (laulun tekijä) selityksen tästä kauan sitten ja yllätyin itsekin, että siinä oli kyse niputtamisesta eli samankaltaistamisesta.
9. Sopuli12.7.2003 klo 13:22
Eikä lasta saa nykyisin enää tukistaakaan. Mutta mistä verbi tukistaa? Luulisi että yhden ipanan kuontaloon käyminen olisi tukastamista, kahden pöllyttäminen yhtä aikaa tukistamista. Tuskin kuitenkaan juontaa pölleihin; tukkilaiset ehken ratkoivat kiistojaan keksimällä, jos kämppäkaveri pölli tupakat tai vielä pahempaa, toisen naisen.

Uudissanaa ei toivottavasti tarvita, kun lapseen käsiksi käyminen on laissa kielletty, ja hyvä niin. Miltä kuulostaisi lehtiotsikko: "Isä tuomittiin tyttärensä hiustamisesta"?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *