KESKUSTELUT > RISTIKOT > LUVUT A:STA Ö:HÖN

193. Luvut A:sta Ö:hön

Helge5.7.2003 klo 21:24
Järjestäpä kaikki äärelliset luvut aakkosjärjestykseen. Aluksi vaikka vain suomeksi. Ja ensi alkuun vastaukseksi riittää vain ensimmäinen ja viimeinen luku joko numeroina tai kirjaimilla. Suosittelen viimemainittua.
2. OSui5.7.2003 klo 21:45
Olen tehnyt tänään ruumiillista työtä eikä minusta ole henkisiin ponnistuksiin. Kerro itse, miksi seuraavat numerot muodostavat juuri tämän listan: 8,2,3,6,4,7,5,9,1.
3. OSui5.7.2003 klo 21:48
Peruutan äskeisen, olisi pitänyt tutkia ensin muut lukemattomat jutut. Tämähän oli jo kirjoitusvirhe-ketjussa. En olisi luulenut.
4. Helge5.7.2003 klo 22:15
Tämä on palsta siksi, että ei kuulunut kirjoitusvirhe-palstalle. Olisi pitänyt varmaan viitata siihen, koska aihe sikisi sieltä. Jollekin neropatille vastaus voi olla helppo, ilman lähdetietoa kukaties mahdoton. Pohtimistakin riittää, vaikka kullekin omalla tietotasollaan, nimenomaan viimeinen luku. Siis aakkosten viimeinen luku niinkuin lajitteluohjelma järjestelisi.
5. Irina5.7.2003 klo 22:56
Biljoona
Ziljoonayksitoistatuhattayksitoista
6. Axel Dovier II5.7.2003 klo 23:59
Tässäpä Puzzle. Miten jatkuu sarja
T,H,M,H,T,...
7. terok6.7.2003 klo 00:24
...K,H,E,S...?
8. AD II6.7.2003 klo 00:44
Yes
9. Kravattimies6.7.2003 klo 03:40
Helge: Onko niin, että kun luvut kirjoitetaan kirjaimin, tyhjä väli jätetään sanojen väliin niin kuin pitkissä luvuissa, jotka voidaan ryhmittää kolmen numeron pätkiin? Onko aakkosten viimeinen luku siis yksitoista vai meneekö laskut pieleen? Irinan biljoona taitaa olla ensimmäinen.
10. Kravattimies6.7.2003 klo 03:48
Jos tuli lukuvirhe niin vaimolla oli osuutta:
- Kiinnostaako kahvi?
- Tee!
11. Helge6.7.2003 klo 12:45
Tarkoitin kyllä, että luvut kirjoitettaisiin yhteen niinkuin Irinan vastauksessa on tehty.
12. Kravattimies7.7.2003 klo 00:06
Minulla oli tarkoituksena löytää vastaus alkuperäisen toiveesi mukaisesti: "Aluksi vaikka vain suomeksi"
13. Helge8.7.2003 klo 22:01
Oltu vähän matkoilla, käyty mm. Kotkan Maretariumissa. Suosittelen. (Siis pienet mainospalat).
Kravattimiehelle, joka on ottanut ongelman tosissaan, niinkuin olin tarkoittanut sitä pohdittavaksi:
Minulle aiemmin esitetty Irinan vastaus olisi oikea.
Kirjoitusvirheitä-palstalla ollut Kotsan Ökyljoona oli minusta vitsi. En ole kuullut enkä nähnyt. Pallo Kotsalle, muuten loppuun käsitelty. Paitsi, jos joku suurten lukujen lukuteoreetikko löytää uutta. Etsitäänhän sitä koko ajan uusia alkulukujakin, mikä lienee pientä tähän verrattuna.
Muilla kielillähän juttu taas menee kokonaan uusiksi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *