KESKUSTELUT > RISTIKOT > ASTALOLLA UHATEN

1903. Astalolla uhaten

Jukkis1.9.2005 klo 09:26
STT:n uutinen kertoo, että pitserian omistajaa uhkailtiin Kuopiossa. (Uutislehti 100.)

Mutta: "Astalolla uhaten omistaja hääti tunkeilijat paikalta."

Hauska nähdä tuota sanaa käytettävän.
2. Eki1.9.2005 klo 09:49
Amforan käyttöä astalona jotkut ihmettelivät, mutta minulle tuo olisi aivan luonnollinen valinta, jos alkaisi yöllä väkeä lappaa etuovesta tai jos siippa herkeäisi todella hankalaksi.

http://www.sanaristikot.net/faksanat/index.php?p1= astalo.php&p2=info.php
3. Jukkis1.9.2005 klo 10:02
(Skandit näköjään jotenkin sekoili tuon ekan viestin aikana. Toivottavasti ei enää.)

Pitserian omistaja oli uutisen mukaan ulkomaalaistaustainen. Poliisikuulustelussa tapahtui ehkä seuraavaa:

Poliisi: Miten puolustauduitte tunkeilijoita vastaan?

Pitserianomistaja: No minä otta astalo tiskin alla ja huutaa "Pois te rasistihuligaani joukkio tai minä iske te kalju kallonne tällä astalo". Jo lähti kiire huligaanit pako kun vähä astaloa heilautin. Raukkoja olivat.

Poliisi: Tämä... astalo.. niinkö sanoitte? Se... siis... hmm... on jonkinainen... traditionaalinen ase maassanne? Onko se jonkinlainen miekka kenties, vai millainen se on? Oletteko selvillä maamme teräaselainsäädännöstä?
4. Eki1.9.2005 klo 10:16
Miksi kalju? Kalju voi olla myös kiltti. Kiltti voi olla myös hame. Hame voi olla myös tutu. Tutun kaljun aasinsillat voivat raivostuttaa. Siitä se rikos saa alkunsa. Kuka tarttuu lähimpään astaloon?
5. jupejus1.9.2005 klo 11:00
Astalo on noussut uudelleen merkitykselliseksi sanaksi tuossa Bodomin jutussa. Siellähän on jo aikoinaan mainittu astalo ja nyt se jokaisen asiata kiinnostuneen lukijan sanavarastossa. Bodomin jutussa astalona oli ilmeisti kivi tai sitten jokin tylppäpäinen esine.
6. Aulikki Nenonen1.9.2005 klo 11:07
Tietosanakirja kertoo, että astalo on aikaisemmin rikoslaissa mainittu väline, joka ei ole ampuma- eikä teräase. Kyllä sana kuitenkin esiintyy jatkuvasti poliisien antamissa tiedotteissa, kun kerrotaan pahoinpitelyistä, joissa ihmisiä on hakattu jollakin tuntemattomalla esineellä.
7. iso S1.9.2005 klo 11:09
Astaloa voisi tehdä tunnetuksi muuntelemalla laulujen sanoituksia. Onhan astalo koitunut monen onnettoman kohtaloksi, joten kohtalon tilalle astalo:

Elsa, olet astalon lapsi

Miks astalo tänne mut johti, siihen voineeko vastata ken

Seitsemän kertaa seitsemän koetellut on koura astalon

Ei vältä astaloaan rohkeinkaan. Oot astaloin mulle, poika kaukomaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *