KESKUSTELUT > RISTIKOT > MITÄ OHJELMAA KÄYTÄTTE?

1882. Mitä ohjelmaa käytätte?

aloitteleva25.8.2005 klo 14:04
Mitä tietokoneohjelmaa mahdatte käyttää ristisanatehtävien tekemisessä? Minä olen laatinut harrastelijamaisesti paperille "pöytälaatikkoon" ja mieleni tekisi nyt kokeilla puhtaaksipiirtämistä. Missä muodossa ristisanatehtävän voi koittaa lähettää kustantajalle?
2. Hui_hai25.8.2005 klo 14:14
Asiaa laadinnasta on useissa säikeissä täällä. Kannattaa katsoa esimerkiksi: http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? ryhma=0&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=807&alku=60&t =k1
3. iso S25.8.2005 klo 14:27
Ensimmäiseksi kannattaa ehkä kysyä kustantajalta?

Onko aikomus kuvittaa itse vai vain laatia ja jättää toteutus kuvittajalle? Jälkimmäisessä tapauksessa riittänee näytteeksi luonnolliseen kokoon tehty käsintehty versio. Edellisessä tapauksessa katsele julkaistuja ristikoita ja mieti, miten pääset vastaavaan jälkeen. Tässä säikeestä 807 poimittuna pari mielipidettä:

MM 30.3.2004 klo 16:18
Ihan tavallisilla kuvankäsittelyohjelmilla käsittääkseni suurin osa toteuttajista työnsä hoitaa. Jokainen soveltanee vain omalla tyylillään ja tottumuksillaan eri ohjelmien ominaisuuksia.
Jos nyt ehdottomasti pitää jokin ohjelma mainita, niin esim. CorelDraw on huokeahko ohjelma, josta löytyy niin vektorigrafiikka- kuin bittikarttatyöskentelyynkin tarvittavat toiminnot. Vanhempia versioita ohjelmasta saanee jo miltei muropakettien kylkiäisinä....

tonimikael 23.7.2005 klo 13:01
Täällä on puhuttu toteutusohjelmista Freehandista ja CorelDrawista. Joku väitti, että ne ovat aika lailla samanlaisia. Minulla on hetken kokemus Corelista ja pidempi kokemus Freehandista ja nyt jo väitän, että Corel on ainakin minun tarpeisiin (paljon) parempi ja kaikkien tarpeisiin monipuolisempi.
Freehandkin hyvä on, ei siinä mitään.
Ja Corelissa on oikein mukava, kun samaan hintaan saa erittäin hyviä (ja tarpeellisia) lisäohjelmia(, joita Freehandiin ei saa ollenkaan.) (Corel ja FH ovat muuten aika lailla samanhintaisia.)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *